Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@17:07:36 GMT

تراشه جدید اسنپدراگون در راه بازار

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۱۵۸۷

تراشه جدید اسنپدراگون در راه بازار

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، تراشه Snapdragon +۸۸۸، که نسخه اورکلاک شده تراشه پرچمدار فعلی شرکت کوالکام است، در وب سایت مرجع Geekbench دیده شده است. این فهرست مربوط به دستگاهی بدون نام است که به تراشه "Lahaina" مجهز شده است و نام رمز آن Snapdragon ۸۸۸ SoC است که زیربنای بسیاری از بهترین گوشی‌های اندرویدی حال حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارائه همچنین به سرعت این تراشه اشاره دارد که بالاتر از اسنپدراگون ۸۸۸ است و این نشان می‌دهد که این یک نسخه پیشرفته‌تر از مدل قبلی است.

این تراشه دارای یک هسته اصلی احتمالاً مبتنی بر Arm Cortex-X۱، با فرکانس ۳.۰۰ گیگاهرتز است. پردازنده مرکزی Kryo ۶۸۰ اسنپدراگون ۸۸۸ دارای فرکانس حداکثر ۲.۸۴ گیگاهرتز است.

مشخصات تراشه جدید اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس

سپس یک دسته با سه هسته وجود دارد که احتمالاً مبتنی بر Cortex-A۷۸ هستند. سرعت آن‌ها با پردازنده‌های Cortex-A۷۸ اسنپدراگون ۸۸۸ برابر با ۲.۴۲ گیگاهرتز است؛ و در آخر اینکه، ظاهراً چهار هسته Cortex-A۵۵ دارد که فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتزی یکسانی با Snapdragon ۸۸۸ دارند.

تعجب آور نیست که ببینیم شرکت کوالکام فقط سرعت هسته پردازنده را افزایش داده و هسته‌های دیگر دست نخورده باقی مانده است. چون با توجه به تازه سازی‌های اواسط سال گذشته، انتظار یک تغییر ناچیز از آن می‌رفت.

از آنجا که امتیازات گیک بنچ فقط روی عملکرد پردازنده متمرکز است، چیزی در رابطه با گرافیک مشاهده نمی‌شود، اما احتمالاً پردازنده گرافیکی Adreno ۶۶۰ همچنین سریع‌ترین گرافیک را ارائه می‌دهد. دستگاه مرموز اسنپدراگون +۸۸۸ در امتیاز‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب به امتیاز‌های ۱۱۷۱ و ۳۷۰۴ دست یافته است.

البته باید به خاطر داشته باشید که نتایج معیار‌ها به راحتی قابل دستکاری هستند و کوالکام نیز هنوز وجود اسنپدراگون +۸۸۸ را تأیید نکرده است. احتمالاً تراشه جدید پرچمداران اندرویدی را که در نیمه دوم سال عرضه می‌شوند، تأمین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

آغاز تولید انبوه تراشه ۵nm A۱۵ آیفون ۱۳ توسط TSMC

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تراشه اسنپدراگون تراشه هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد


به گزارش تابناک به نقل از شینهوا، شرکت Beijing Xinzhida Neurotechnology، یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) به نام Neucyber ساخته و آن را روی یک میمون آزمایش کرده است. این تراشه به میمون اجازه می‌دهد بازویی رباتیک را تنها با افکار خود کنترل کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند این فناوری به طور مستقل توسعه یافته است و اولین «BCI تهاجمی با عملکرد بالا» در چین محسوب می‌شود.

 
نه دانشمندان و نه شینهوا به استارتاپ ایلان ماسک اشاره‌ای نکرده‌اند، اما رونمایی از محصول جدید در انجمن سالانه‌ی Zhongguancun در پکن، هدف چین برای رقابت با نورالینک را برجسته می‌کند.

وزارت صنعت و فناوری چین سال گذشته BCI را به عنوان یک «فناوری نوظهور پیشرفته» طبقه‌بندی کرد. شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی Neucyber هنوز آزمایش‌های انسانی را آغاز نکرده است.

دیگر خبرها

  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • ببینید | احتمالا ظرف ۱۵ روز آینده ابلاغ می‌شود
  • احتمالا جالب ترین عکسی که از مورچه دیده اید!
  • گوشی ریلمی Narzo 70 5G چه مشخصاتی دارد؟
  • روش جدید تراشه‌ها در مغز؛ با فکر شما اشیا هدایت می‌شوند!
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است