Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@17:30:11 GMT

قیمت دلار در ۴۰۱ چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۲۶۶۲

علی اصغر سمیعی گفت:راجع به قیمت‌ها اگر بخواهد دستوری باشد که قابل پیش بینی نیست و بستگی به میل و توان دولت‌ها دارد، ولی اگر قیمت‌ها بخواهد واقعی باشد با توجه به نرخ فعلی تورم، بهتر است با شیب ملایم رو به بالا تا آخر سال ادامه پیدا کند و پیش بینی می‌شود سال آینده با نرخ ۳۵ هزار تومان آغاز شود؛ و البته این در صورتی است که اتفاق خلاف انتظاری در عالم سیاست رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در جریان است و هر کدام از کاندیداها با وعده‌های خود سعی در جلب آرا دارند. طی سه سال اخیر بحران کاهش ارزش پول ملی با گرانی ارز، برای مردم تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها شده و همه نگران این هستند که در دولت بعد نرخ ارز به چه سمتی خواهد رفت. در این باره با علی اصغر سمیعی، موسس کانون صرافان ایران گفت‌وگو کردیم. وی معتقد است که آینده مثبتی در انتظار بازار ارز نیست.

ارزیابی شما از وعده‌ها و اظهارات کاندیدا‌ها درخصوص بازار ارز چیست؟

در هر انتخاباتی برای هر مقامی چه کوچک و چه بزرگ و در هر کشوری، معمولاً وعده‌ها و حرف‌های خوب از کاندیدا‌ها شنیده می‌شود، و البته قاضی میدان هم مردم و رای دهندگان هستند، که با توجه به عملکرد گذشته هر یک از کاندیدا‌ها در مقام‌هایی که قبلا بوده‌اند، متوجه می‌شوند که چه مقدار از حرف‌های قشنگ و زیبای آن‌ها را باید باور کنیم یا نکنیم، بعضی از حرف‌ها من را یاد آن بنده خدایی می‌اندازد که لب دریا نشسته بود و با قاشق از سطل کوچکی ماست بر می‌داشت و به دریا می‌ریخت، گفتند چه می‌کنی گفت: «دوغ درست می‌کنم، گفتند با یک ظرف ماست که نمی‌شود یک دریا دوغ درست کرد؛ گفت می‌دانم نمی‌شود، ولی اگر بشود، چه می‌شود.

بیشتر بخوانید:حساب ویژه نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ بر بازار سرمایه/ رای مال باختگان بورس به سبد کدام کاندیدا ریخته می‌شود؟

بعضی وعده‌ها بیشتر جنبه آرزو و گاهی جنبه طنز پیدا می‌کند، و همه می‌دانند که مثل آرزوی همان دوغ فروش است.

آیا کاندیدا‌ها هیچ کدام برنامه دقیقی برای ثبات بخشی به بازار ارز دارند؟

برخی سخنان هم بسیار جالب و امید بخش است، مثل برنامه‌هایی که برای آینده ارز ابراز می‌شود، که معمولاً بسیار عالی و مطابق معیار‌های اقتصادی ترسیم می‌شود.

راجع به سهمیه بندی سوخت به جای سهمیه برای هر اتومبیل، وقتی صحبت از سهمیه برای هر شخص می‌شود احساس می‌کنیم که بسیار به عدالت نزدیک‌تر است، ولی بدی کار این است که معمولا بعد از اینکه آقایان سر کار آمدند رسم نیست از آن‌ها در باره صحبت‌ها و مواعیدشان سوالی مطرح کنیم یا سخنی بگوییم، " سرورا رخت ریاست مبارک بادت" "، ولی آن مواعید که دادی چرا همه رفت از یادت".

چه برنامه‌ای در خصوص بازار ارز در میان صحبت‌های کاندیدا‌ها خالی است؟

اگر بخواهیم جای خالی یک حرف یا چند حرف را در مواعید آقایان عنوان کنیم، می‌شود از عدم اشاره به اصلاح سبک مالیات ستانی و عادلانه شدن آن، رقابتی شدن بازارها، و آسان گیری دادن مجوز‌های فعالیت به فعالان بخش خصوصی.

واقعی و واحد شدن قیمت‌ها مخصوصاً قیمت ارز؛ و جلب اعتماد مردم به نظام اقتصادی کشور، به خصوص بانک‌ها و اهتمام به توقف بالا رفتن حجم نقدینگی و کنترل نرخ تورم و به نزدیک صفر رساندن آن و کاهش جدی نرخ بهره؛ و هدفمند کردن یارانه‌ها، یعنی قطع هرگونه سوبسید و یارانه به جز برای سه مورد " آموزش و پرورش" و "بهداشت و درمان" و "امنیت و قضاوت"، یاد کرد.

پیش بینی شما از بازار ارز بعد از انتخابات چیست؟

راجع به قیمت‌ها اگر بخواهد دستوری باشد که قابل پیش بینی نیست و بستگی به میل و توان دولت‌ها دارد، ولی اگر قیمت‌ها بخواهد واقعی باشد با توجه به نرخ فعلی تورم، بهتر است با شیب ملایم رو به بالا تا آخر سال ادامه پیدا کند و پیش بینی می‌شود سال آینده با نرخ ۳۵ هزار تومان آغاز شود؛ و البته این در صورتی است که اتفاق خلاف انتظاری در عالم سیاست رخ ندهد.

ولی اگر اتفاقات خوبی رخ دهد تاثیرگذاری خودش را در بازار ارز دارد و می‌تواند سرعت کاهش ارزش پول ملی را کم کند و اگر خدای ناکرده اتفاق نامیمونی رخ دهد که پناه بر خداوند می‌بریم.




منبع: قطره
برچسب ها: قیمت ، دلار ، انتخابات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت دلار انتخابات کاندیدا ها بازار ارز پیش بینی قیمت ها ولی اگر وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان

امتداد - نمایش اقتدار نظامی کشورمان در منطقه طی روزهای اخیر موجب بازگشت آرامش به بازار ارز شد؛ عدم وجود خریدار در بازار موجب ادامه روند نزولی قیمتها شده تا جایی که دلار به کانال ۶۳ هزار تومان بازگشته است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، همزمان با نمایش اقتدار نظامی کشورمان در منطقه و دنیا و همچنین با کاهش تنش های سیاسی در منطقه سیرنزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

قیمت دلار صبح روزی که پاسخ محکم ایران به اسرائیل داده شد، تا  ۷۰ هزار تومان بالا رفته بود ولی بعد از مشخص شدن ابعاد ماجرا و اثبات اقتدار نظامی کشورمان، جو بازار ارز کاملا برخلاف روزهای قبل شد. جو منفی که قبل از پاسخ ایران به اسرائیل در بازار حاکم بود باعث افزایش شدید قیمت ها در بازار طلا و ارز شده بود.

اما بعد از پاسخ محکم ایران ورق در بازار داخلی نیز بازگشت و جو بازارها مثبت شد. این موضوع بعد از مشخص شدن ضعف و ناتوانی اسرائیل  در اصفهان بازهم تقویت شد.

ادامه سیر نزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت دلار از ساعتی قبل به کانال ۶۳ هزار تومان بازگردد. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشته است.

فعالان بازار می گویند از دقایقی قبل اکثریت افراد حاضر در بازار فروشنده شدند و سعی دارند در همین قیمت ها طلا و ارز خود را به ریال تبدیل کنند. اما نکته مهم اینجاست که خریداری در این ساعت ها در بازار وجود ندارد و همه منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

به گفته کارشناسان اقتصادی، طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد اُفت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار‌ روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوکی خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.  

تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • قیمت نفت نزولی شد
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟