Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@15:38:28 GMT

بهبهان و مارکوویا موفق در شبکه شهرهای یادگیرنده جهان

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۳۲۰۲

بهبهان و مارکوویا موفق در شبکه شهرهای یادگیرنده جهان

شبکه شهرهای یادگیرنده، به مجموعه‌ای از شهرهای جهان اشاره دارد که تجربیات خود را برای حل چالش‌های پیش روی شهرنشینان با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند؛ بهبهان در ایران و مارکوویا در هندوستان از بهترین شهرهای یادگیرنده در جهان به حساب می‌آیند که تاکنون در آموزش مادام‌العمر مردم موفق عمل کرده اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرآیند شهری شدن نشانه‌های آشکاری از خود به جای گذاشته و برنامه‌ریزان را با نگرانی‌های زیادی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز بر جمعیت شهرها افزوده می‌شود که این امر خود چالش‌های زیادی پیش روی شهرنشینی قرار می‌دهد. ارتباطات اجتماعی، اقتصادی، سیاست و فرهنگ هر یک به نوعی مشغله جدیدی بر سر راه ساکنان شهری قرار داده چرا که با افزایش جمعیت شهرنشینی، اختلال‌هایی در آن‌ها به وجود آمده است.

با این حال، جنبشی جهانی تحت عنوان "شهرهای یادگیرنده" شکل گرفته که در آن، تمام ذی‌نفعان دست به دست هم می‌دهند تا با ارائه ایده‌های خلاقانه و اشتراک تجربه‌های خود با سایرین، شهروندان را برای مواجهه با چالش‌های پیش روی زندگی شهری آموزش دهند. جالب است بدانید که بهبهان ایران نیز از اعضا شبکه شهرهای یادگیرنده جهان به حساب می‌آید که مدیران آن در ارائه رویکردهای خلاقانه برای آموزش شهروندان خود بسیار موفق عمل کرده‌اند. مارکوویا در هندوراس نیز با وجود اینکه بخش کوچکی از یک شهرستان به حساب می‌آید، با این حال، در شبکه شهرهای یادگیرنده بسیار درخشان ظاهر شده است.

ترویج سنت یادگیری در شهر تاریخی بهبهان

تاریخچه ظهور شهر بهبهان به دوران ساسانیان بر می‌گردد که در طول آن، خرابه‌های شهر باستانی ارگان جای خود را به سازه‌های جدید داد و شهر بهبهان را از همان ابتدا با سنت آموزش به سمت جلو پیش برد.

مقامات بهبهان برای اینکه خود را در شبکه شهرهای یادگیرنده جای دهند و دسترسی به آموزش مادام‌العمر را برای همه مردم به طور برابر امکان‌پذیر کنند، به کاهش خشونت، بیکاری و نابرابری اجتماعی پرداختند. برای مدیران شهر، برخورداری از معلمان مسئولیت‌پذیر، برنامه‌های آموزشی مداوم، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کودکان از همان سال‌های ابتدایی زندگی و فراهم آوردن فرصت‌های یادگیری برابر برای همه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تا کنون اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده‌اند.

در حال حاضر، مدیران بهبهان در تلاشند شهروندانی کارآفرین پرورش دهند، منابع انسانی را مدیریت کنند و به آموزش افراد برای اتخاذ سبک زندگی مسالمت‌آمیز بپردازند. مقامات در نظر دارند به شهروندان در بهبود وضعیت جسمی و روانی کمک کنند و انسجام اجتماعی و توانمندسازی فردی را تقویت کنند.

از دیگر اقداماتی که برنامه‌ریزان شهر ایرانی عضو شبکه شهرهای یادگیرنده جهان قصد دارند برای رسیدن به اهداف خود در پیش گیرند می‌توان به افزایش برنامه‌های آموزشی برای معلمان و دسترسی به ارزیابی‌های آموزش مادام‌العمر با استفاده از بودجه‌های منابع صنعتی، تقویت رابطه شهر با نهادهای غیر دولتی محلی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی علمی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به منظور بهبود استانداردهای زندگی مردم اشاره کرد.

کارآفرینی در شهر مارکوویا

آموزش ابزاری قدرتمند و مهم برای بهبود کیفیت زندگی به حساب می‌آید که این اصل به خوبی در شهر مارکوویا رعایت شده و رونق اقتصادی محلی را برای آن در پی داشته است. در واقع، مقامات شهر تلاش کرده‌اند با استفاده از ایجاد کارآفرینی‌های هر چند کوچک و فراهم آوردن فرصت‌های شغلی زیاد، به اهداف توسعه پایدار خود دست یابند و کیفیت زندگی ساکنان را به طور قابل توجهی بهبود بخشند.

مدیران مارکوویا از زمانی که به شبکه شهرهای یادگیرنده پیوسته‌اند، اهداف ویژه‌ای در پیش گرفته‌اند؛ آن‌ها در نظر دارند به بهبود قابل توجهی در رفاه شهروندان دست یابند؛ فعالیت‌های اقتصادی شهر و مناطق روستایی اطراف را افزایش دهند، به حفظ و نظارت مداوم بر منابع طبیعی بپردازند، از برابری مشارکت مدنی و حضور ویژه زنان و جوانان مطمئن شوند، فرصت مشارکت در طراحی‌های شهری را به شهروندان بدهند و کیفیت زندگی را بهبود بخشند.

کد خبر 498542

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بهبهان شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده شبکه شهرهای یادگیرنده شهرهای یادگیرنده یونسکو شهر یادگیرنده شهرهای یادگیرنده شهرهای یادگیرنده ایران شهر یادگیرنده یونسکو شهرهای جهان هندوراس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شبکه شهرهای یادگیرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در شهر منصوریه سه نوع توت (قرمز با مزه شیرین،   ترش سفید با مزه شیرین و ملس و توت موزی) تولید می‌شود.

سطح باغات شهر منصوریه شهرستان بهبهان ۲۵۰ هکتار می‌باشد که افزون بر ۷ درصد از آنها را درختان توت تشکیل می‌دهد.


روزانه یک تن توت از باغات برداشت و روانه بازار بهبهان و سایر شهر‌های استان خوزستان می‌شود.

 کار برداشت توت تا  اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۳۵ تن برداشت شود.

 این  میوه مغزی در درمان بیماری‌های کم خونی و دستگاه گوارش بسیارموثراست وبیماران دیابتی نیز آنراخشک و بجای قندمصرف می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • پویش «معلم خوب من» در شبکه آموزش
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • کولاک علیرضا مهمدی؛ ۶ سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • در دل فراوانی زندگی می‌کنیم اما گرسنه‌ایم!