Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@09:58:23 GMT

الله کرم: نامزدهای پوششی تا شب انتخابات کنار نمی روند

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۳۲۷۵

الله کرم: نامزدهای پوششی تا شب انتخابات کنار نمی روند

باشگاه خبرنگاران: حسین الله کرم استاد دانشگاه و عضو مرکزی شورای وحدت، عضو موسس جبهه انقلاب و دبیر شورای هماهنگی حزب‌الله  درباره اینکه رقابت نهایی در انتخابات پیش رو بین کدام یک از نامزد ها خواهد بود؟ گفت: چنانچه اصلاح طلبان با صراحت به حمایت از یکی از دو نماینده اصلاح طلب یعنی همتی و مهر علیزاده بپردازند جامعه به سوی یک رقابت قطبی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در قالب دو نامزد شاخص صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الله کرم ادامه داد: از آنجا که حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی از سوی سه جریان اصولگرای وحدت، ائتلاف و پایداری مورد حمایت قرار گرفته است، یک سوی رقابت و مناظره قطبی خواهد بود که می تواند با مهرعلیزاده یا همتی در صورت برخوردار بودن از تائید اصلاح طلبان رقابت کند.

این استاد دانشگاه درباره شکل دوم متصور برای رقابت نهایی گفت: شکل دوم در رقابت گفتمانی بین پنج نامزد اصولگراست. این وضعیت پس از امتناع اصلاح طلبان از همتی و مهرعلیزاده رخ خواهد داد.  به نظر می رسد رقابت گفتمانی میان ابراهیم رئیسی، رضایی و جلیلی به شکل رقابت سه ضلعی و گفتمانی رخ خواهد داد.

این فعال اصولگرا ادامه داد: از آنجا که گفتمان های هر یک پاسخ به دال مرکزی نیازهای اقتصادی-اجتماعی کشور است ما شاهد یک رقابت قطبی یا گفتمانی خواهیم بود. از آنجا که گفتمان تحول و مبارزه با فساد ابراهیم رئیسی در برگیرنده گفتمان عدالت اجتماعی سعید جلیلی و گفتمان کارآمدی محسن رضایی است و همچنین راهبرد نگاه به داخل و برون گرای رئیسی چون  در برگیرنده نگاه به بیرون اصلاح طلبان است مشارکت بیشتر از آنچه که در نظرسنجی ها آمده است رخ خواهد داد و سید ابراهیم رئیسی بیشتر از آنچه درنظرسنجی ها آمده است رای خواهد آورد.

 وی ادامه داد: نظر سنجی کنونی نشان می دهد که آرای ۷۰ درصد از مشارکت ۴۴ درصدی فعلی به سمت سید ابراهیم رئیسی است. 

این استاد دانشگاه  ادامه داد: اساسا در یک نظام ریاستی هیچ یک از نامزدهای پوششی و همسو تا شب انتخابات به نفع دیگری کنار نمی روند تا فرصت بهره گیری از مناظره را از دست ندهند. در این وضعیت از آنجا که حجت‌الاسلام رئیسی در نظر سنجی ها ۷۰ درصد از کل درصد مشارکت را داراست، منطقی است که در نهایت جلیلی به نفع رئیسی کنار برود.

الله کرم در پاسخ به این سوال که جبهه اصلاحات در نهایت بر سر  کدام یک از دو گزینه مهرعلیزاده یا همتی اجماع می کند؟  افزود: انتخابات در ۴ مقوله قابل ارزیابی است. مقوله اول اینکه حداقل یک توافق سوری در وین بین ۱+۵ انجام شود، گزینه دوم اینکه تداوم رقابت گفتمانی در جریان اصولگرا تا پایان انتخابات ادامه پیدا کند، گزینه سوم اینکه گرایش مردم به تکرار رای مجلس یازدهم قرار نگیرد، در این ۳ حالت اصلاح طلبان  به سوی حمایت از نامزدی همتی یا مهرعلیزاده خواهد رفت. 

استاد دانشگاه گفت: گزینه چهارم هم این است که راهبرد اصلاح طلبان نیز باید بررسی شود. راهبرد اصلاح طلبان در حال حاضر بر اساس گرایش حداقلی رای مردم در آخرین انتخابات یعنی رای ۴۴ درصدی به مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ است. در این صورت استراتژی اصلاح طلبان به سوی مصادره کاهش مشارکت خواهد رفت. عنصر دوم راهبرد اصلاح طلبان بر کاهش آرای سید ابراهیم رئیسی توسط محسن رضایی و جلیلی دنبال خواهد شد. 

عضو شورای وحدت اصولگرایان توضیح داد: در صورتی که تحولات در  این وضعیت رخ بدهد گزینه نخست (توافق ایران و۴+۱) و گزینه دوم (تداوم رقابت نامزدهای اصولگرا تا آخر انتخابات) و گزینه سوم (افزایش مشارکت) انجام شود به نظر می رسد جریان اصلاح طلب  به سوی مهرعلیزاده یا همتی گرایش پیدا کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات الله کرم نامزدهای پوششی استاد دانشگاه ابراهیم رئیسی اصلاح طلبان الله کرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس

صنعت فولاد و صنایع وابسته در تمامی کشور‌های پیشرفته از صنایع مادر تلقی گردد. این محصولات، در فرآیند تولید و زنجیره تامین، یا به عنوان ماده‌ی اولیه یا در تولید تجهیزات و تاسیسات صنعتی بکار می‌رود بعد از گروه پتروشیمی، گروه فلزات اساسی دومین گروه بزرگ در بازار سرمایه به لحاظ ارزش بازار است.

گروه فلزات اساسی شامل بیش از ۲۵ شرکت است که از شاخص‌ترین شرکت‌های این گروه فولاد مبارکه اصفهان و صنایع ملی مس ایران را می‌توان نام برد.

در ادامه اشکان حسینی تحلیلگر بازار سرمایه در رابطه با شرایط تکنیکالی این صنعت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص فلزات اساسی نسبت به سایر گروه‌های بازار اصلاح کمتری را از اردیبهشت ماه سال گذشته تجربه کرده، اما فعلا در فاز اصلاحی به سر می‌برد، اما اصلاح زیادی را برای آن متصور نیستیم.

این تحلیل‌گر بازار سرمایه می‌گوید: انتظار یک رشد خوب بعد از اصلاح مطرح شده به صورت سناریو بنفش یا نارنجی مطابق با تصویر را برای شاخص این صنعت داریم.

او در ادامه بیان کرد: برای شاخص فلزات اساسی حمایت اول محدوده ۱.۶۴۴.۰۰۰ و حمایت دوم محدوده ۱.۵۵۸.۰۰۰ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ببینید | واکنش متفاوت وزیر رئیسی به درگذشت سیاستمدار زن اصلاح‌طلب
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • علیرضابیگی ، نماینده مجلس: به نظر می‌رسد، اصلاح طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی، زیر علم قالیباف می‌روند
  • اعلام رسمی زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • مجلس دوازدهم شبیه به مجلس نهم خواهد بود