Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داد: انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران قطعنامه‌ای صادر نمی‌کنند.

در آخرین جلسه سه ماهه شورای حکام، ۳۵ کشور عضو آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای، سه قدرت اروپایی با حمایت آمریکا، پیش نویس قطعنامه‌ای را در انتقاد از ایران تهیه کردند اما به دلیل گفتگو‌های جدید رافائل گروسی، رئیس آژانس انرژی هسته‌ای، آن را به طور رسمی ارائه ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گفته‌های پنج دیپلمات، قطعنامه‌ای علیه ایران وجود نخواهد داشت، بلکه صرفا بیانیه‌های از سوی کشور‌های عضو هیئت مدیره در این باره اعلام خواهد شد.

 یک دیپلمات از کشوری که در آخرین جلسه هیئت مدیره از قطعنامه حمایت کرده نیز در این باره گفت: ایران تعهداتی دارد و باید به آن‌ها عمل کند.

گفتگو‌های غیرمستقیم بین ایران و آمریکا درباره بازگشت هر دو کشور به توافق هسته ای هفته آینده از سر گرفته می‌شود. اما سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با ابراز نگرانی شدید از گزارش روز دوشنبه آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای گفت درباره توافق هسته ای و بازگشت آمریکا و ایران به این توافق هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

نشریه پولیتیکو هم دیروز در گزارشی به موانع باقی مانده بر سر راه احیای توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات وین پرداخت و نوشت مذاکره کنندگان دور پنجم را با برخی مناقشات به پایان رسانده و به کشور‌های خود بازگشته‌اند.

پولیتیکو به نقل از شرکت کنندگان در مذاکرات وین مدعی شد که واشنگتن و تهران احتمالا به زودی به مبنایی مشترک برای بازگشت به توافق هسته‌ای دست خواهند یافت و هیئت‌های مذاکره کننده در وین، پیش نویسی ۲۰ صفحه ای شامل گزینه‌های مطرح برای حل موانع باقی مانده را تدوین کرده‌اند.

پولیتیکو از جمله موانع موجود را اختلاف در مورد سرنوشت سانتریفیوژها، دسترسی به سایت‌های هسته‌ای و موضوع رفع تحریم‌ها از ایران عنوان و ادعا کرد که مذاکره‌کنندهای آمریکایی و اروپایی می‌خواهند بندی را به این پیش نویس برای مذاکره پس از توافق، در مورد برنامه موشکی ایران اضافه کنند.

این نشریه به نقل از دو مقام حاضر در مذاکرات کنونی وین اعلام کرد آن‌ها انتظار ندارند در حالی که این موانع وجود دارد نشست‌های آژانس دلیلی بر انحراف مذاکرات از مسیر اصلی خود شود، زیرا آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که شورای حکام از تصویب قطعنامه علیه ایران خودداری کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی توافق هسته ای ایران توافق هسته ای علیه ایران قطعنامه ای شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ صبح امروز چند ریزپرنده در حریم هوایی اصفهان و تبریز توسط پدافند هوایی مورد انهدام قرار گرفتند و هیچ‌گونه خسارتی به اماکن نظامی و غیرنظامی وارد نشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

کد خبر 845473 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • توافق اولیه تراکتور با سرمربی سابق یک تیم‌ملی اروپایی
  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • اولیانوف: بازرسان آژانس فعالیت خود را در ایران از سر گرفته‌اند
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند