Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کاربران فضای مجازی باید مراقب باشند تا در دام لینک‌های جعلی گردانندگان سایت‌های شرط‌ بندی و قمار نیفتند و از ارائه هرگونه اطلاعات مالی و هویتی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه صاحبان این نوع سایت‌ها در خارج از کشور مستقر هستند، افزود: گردانندگان این سایت‌های مجرمانه با معرفی تعدادی از افراد فعال در زمینه قمار و شرط‌ بندی آنلاین، اشتراک گذاری زندگی لاکچری آنها در شبکه‌های اجتماعی با ارسال لینک‌های این سایت‌ها اقدام به ترغیب کاربران برای فعالیت در سایت‌های شرط‌‌بندی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مجرمان سایبری با تحریک عواطف و احساسات کاربران به بهانه برنده شدن مبالغ بالا، آنها را به درگاه‌های جعلی بانکی (فیشنیگ)هدایت کرده و با ورود کاربر به درگاه جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی مورد دستبرد واقع شده و در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان یادآور شد: کاربران می‌توانند با افزایش دانش و آگاهی سواد رسانه‌ای و افزایش بینش و اعتقادات مذهبی از وقوع اینگونه کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.

وی مهمترین علل افزایش جرائم سایبری را افزایش بی‌رویه کاربران، پایین بودن سطح آگاهی کاربران، عدم آگاهی نسبت به آسیب‌ها، بی‌اعتمادی بیجا، مخفی و پنهان ماندن هویت‌ها در فضای مجازی بیان کرد و گفت: پلیس فتا با این رویکرد که پیشگیری بهتر از درمان است تلاش دارد تا با انواع آموزش‌ها برای والدین این شکاف را به حداقل برساند تا شاهد نظارت‌های لازم بر تربیت سایبری فرزندان باشیم و والدین آسیب‌های این فضا را برای فرزندان خود به حداقل برسانند.

آدینه‌لو ادامه داد: امروز پلیس ما یک پلیس جامعه محور است و به عنوان یک نهاد اجتماعی و تامین کننده نظم و امنیت، تعامل و مشارکت اقشار مختلف جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده است تا بتواند در توسعه نظم و امنیت پایدار در سطوح مختلف جامعه گام‌های موثر بردارد.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا فضای مجازی استان زنجان شبکه های اجتماعی رئیس پلیس فتای استان زنجان سایت جعلی سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ الکترونیک

ایسنا/یزد کلاهبرداران سایبری و هکرها در یک‌ ماه اخیر از طریق ارسال پیامک های جعلی با موضوع کالا برگ الکترونیک و یارانه معیشتی بیش از ۵۰ میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کردند.

بنا بر اعلام پلیس فتای یزد، پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرید و هرگز به لینک‌های آنها کلیک نکنید و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد شما نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نمی‌باشد.

فتای یزد اعلام کرد که کلیه پیامک‌های حاوی لینک‌های با عناوین بسته معیشتی که از طرف دوستان و افراد معتبر برای شما ارسال می‌شود جعلی بوده و در صورت باز کردن لینک تلفن همراه شما هک شده و با وارد کردن اطلاعات شخصی و بانکی حساب‌های بانکی شما توسط هکر و کلاهبردار خالی خواهد شد.

بر اساس این اعلام کلاهبرداران سایبری و هکرها در یکماه اخیر بیش از ۵۰ میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کردند.

اکثر مالباختگان پیامک و لینک جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ الکترونیکی را از دوستان و افراد سرشناسی دریافت کرده اند که مورد اطمینان و دارای اعتبار اجتماعی بالایی بوده اند؛ لذا از باز کردن پیامک‌های دارای لینک و یا وارد کردن اطلاعات بانکی و هویتی در صفحاتی و سایت‌هایی که بر روی تلفن همراه شما باز می‌شود جدا خودداری کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کلاهبرداری فیشینگ تحت عنوان اخطاریه کشف حجاب
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ الکترونیک
  • قمار با کارت‌های بانکی اجاره‌ای؛ ۳۰۰ نفر شکایت کردند
  • شکایت ۳۰۰ نفر به علت قمار با کارت‌های بانکی اجاره‌ای
  • قمار با کارت‌های بانکی اجاره‌ای
  • قمار با کارت‌های بانکی اجاره‌ای/ ۳۰۰ نفر شکایت کردند