Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید بهنام تاج الدینی روز شنبه در نشست صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان غربی با گلایه از نبود کامیون های یخچال دار در آذربایجان غربی افزود: مشکل افت نرخ ارز و دلار یکی از عللی است که کاهش صادرات در تمامی کالاها را در پی داشت، چرا که صادر کنندگان با هزینه های بالای صادرات متضرر می شوند و جبران هزینه هایشان دشوار است و این موضوع روند صادراتی را کند می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: چندین سال است درخواست کامیون یخچال دار برای استان را ارایه دادیم که هنوز با این درخواست موافقت نشده است و امسال چالش های مرتبط با این کمبود به وضوح نمایان است.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در آستانه برداشت محصول گیلاس و آلبالو و به تناوب سایر محصولات هسته دار در استان نیاز است که از هم اکنون علاوه بر برنامه ریزی برای بازاریابی جهت محصول سیب درختی و انگور ، تمهیدات لازم برای صادرات محصولات هسته دار نیز اندیشیده شود تا مایه دسترنج و زحمات باغداران برای بازاررسانی محصول تولیدی خود با روان سازی مسیر صادرات به ثمر بنشیند. 
جعفر وحدت افزود: مشکلات بانکی در انتقال ارز و تحریم نیز طبق اظهارنطر صادرکنندگان مهمترین موضوعی است که آنان را از انجام تعهدات ارزی باز می دارد و باعث کاهش روند صادرات محصولات کشاورزی می شود.
وی ادامه داد: با توجه به ارزش افزوده ای که سیب درختی برای استان دارد، این محصول موتور محرکه اقتصاد آذربایجان غربی است که امسال به دلیل نداشتن زیرساخت های حمل و نقل هوایی و زمینی، کمبود کامیون های یخچالدار ، کاهش تقاضای بازار به علت شیوع کرونا و محدودیت در برگزاری جشن ها و دورهمی ها با کاهش روند صادرات و مصرف میوه مواجه بودیم که بر بازار سیب درختی امسال تاثیر گذار بود.
وحدت ارتقای سیستم سورت و بسته بندی را مهمترین راهکار رونق صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: زیرساخت های سردخانه ای استان هم بسیار مدرن نیست.

وی بیان کرد: نیاز است بانک های عامل با اعطای تسهیلات بانکی به سردخانه داران برای تجهیز و مدرن سازی سردخانه های امونیاکی و تبدیل به سردخانه کنترل اتمسفری مساعدت کنند، تا ماندگاری میوه در سردخانه ها افزایش یابد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سالانه ۶.۸ میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد که سیب، انواع محصولات باغی و زراعی و چغندر مهمترین این محصولات هستند.
در سال زراعی جاری صادرات محصولات کشاورزی استان بخصوص سیب درختی با مشکلات و چالش هایی مواجه بوده است که موجب شده است تا بخشی از محصولات به موقع صادر نشود.

رفع نشدن مشکلات مرتبط با تعهدات ارزی صادر کنندگان، معطلی در مرزها و نبود کامیون های یخچالدار و انجام سورت و بسته بندی مناسب و بازار پسند از مسایلی است که بخش کشاورزی استان با آن مواجه است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب آذربایجان غربی توسعه صادرات صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب آذربایجان غربی توسعه صادرات صادرات غیر نفتی اخبار کنکور محصولات کشاورزی آذربایجان غربی صادرات محصولات سیب درختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان‌غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری، وجود ۱۸۰۹ اثر ثبت شده ملی، پنج اثر ثبت جهانی و ۵۳ منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی ویژه، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان‌غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

وی ظرفیت‌های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و افزود: زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم‌آب‌بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان خبر داده است و گفت: تلاش می‌شود ضمن معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران، روند سرمایه‌گذاری در استان روان‌سازی و امکانات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در کمترین زمان تأمین شود.

معتمدیان ادامه داد: این سرمایه‌گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ سه هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است.

کد خبر 747862

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی