Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک، امروز (شنبه 15 خردادماه) اولین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری سیزدهم در ساختمان سازمان صدا و سیما به صورت زنده با موضوع اقتصادی برگزار خواهد شد.
طی اعلام شورای نگهبان، سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی، امیر حسین قاضی‌زاده نائب رئیس مجلس یازدهم، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و محسن مهرعلیزاده معاون تربیت بدنی رئیس دولت اصلاحات احراز صلاحیت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*تاثر مناظرات بر آرای عمومی مردم
مناظره‌های تلویزیونی می‌توانند آرای یک نامزد انتخاباتی را تغییر دهند. این مناظره‌ها هستند که قدرت، اعتماد به نفس، هوشمندی، توانایی استدلال و مبارزه‌ یک نامزد را به مخاطبان عرضه می‌کند و به رأی‌دهندگان نشان می‌دهد که هر شخص چقدر توانایی و قابلیت مبارزه در برابر مخالفان را دارد و می‌تواند آنها را از میدان به در کند یا نه.
مناظره‌های انتخاباتی بیشتر از این که روی رأی‌دهندگان مصمم موثر باشد آرای خاکستری را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد؛ آنهایی که نمی‌دانند رأی‌شان موثر است یا نه و هنوز تصمیم نگرفته‌اند به کدام نامزد رأی بدهند تا مسائل آنها را حل کند. این آرا در همه کشورها تعیین‌کننده‌ انتخابات هستند.
*مناظرات انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی از کی شروع شد؟   اولین مناظره در سال 84 برگزار شد. سال 88 شکل و ترکیب مناظرات همانند آنچه امروز از آن به عنوان مناظره نام می‌بریم صورت نمی‌گرفت بلکه نماینده نامزدها در خصوص مسائل مختلف با هم مناظره می‌کردند.
مناظرات به صورت واقعی از انتخابات سال 88 آغاز شد. زمانی که میرحسین موسوی و مهدی کروبی نامزد جناح اصلاح‌طلب و از سوی دیگر محمود احمدی نژاد و محسن رضایی از سوی دیگر جریانات سیاسی وارد رقابت‌های ریاست جمهوری دوره دهم شدند.
مسائلی که در مناظرات در سال 88 مطرح شد شعار حامیان کاندیداها را در کف خیابان نیز تغییر داد و باعث درگیری‌های لفظی و حتی فیزیکی بین حامیان نامزدها به ویژه حامیان میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد شد.
سال 92 همزمان به دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری مناظرات از رسانه ملی پخش شد اما شکل آن به دلیل تقابلی که نامزدها در دوره دهم صورت داده بودند تغییر کرد. یعنی مناظرات از حالت نفر به نفر به حالت جمع تغییر حالت داد. اما بازهم در سال 92 نامزدها سعی کردند مناظرات را به دو قطبی تغییر دهند.
سال 96 نیز مناظرات به شکل سال 92 برگزار شد اما ترکیب مقابله نامزدها در انتخابات حالت دیگری به خود گرفت و واژه نامزد پوششی از دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری به منظور ترکیب و یارگیری در مناظرات این دور از انتخابات رسما وارد فرهنگ سیاسی ایران شد.
محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری به ترتیب شهردار تهران و معاون اول رئیس جمهور در قامت نامزد پوششی حسن روحانی رئیس جمهور و ابراهیم رئیسی  تولیت آستان مطهر امام رضا (ع) در امدند که در نهایت هر دوی آنان به نفع نامزدهای موورد حمایت خود کناره‌گیری کردند.
*مناظرات انتخاباتی سیزدهم چگونه خواهد بود؟
امسال نیز گفته می‌شود، شکل مناظرات متفاوت‌تر از سال‌های 88، 92 و 96 خواهد بود و از نامزدها قرار است سوالات تخصصی پرسیده و انها در  موضوع صحبت خواهند کرد

در اولین مناظره، ترتیب صندلی نامزدها و پاسخ دادن آنها به سؤالات بر اساس قرعه‌کشی مشخص خواهد شد.انتخاب سؤالات نیز به قید قرعه انجام می‌شود.

مناظره اول در دو قسمت برگزار می‌شود. هر نامزد برای پاسخ به هر سؤال سه دقیقه فرصت دارد.

هر نامزد همچنین 4 دقیقه فرصت نقد پاسخ‌های دیگر نامزدها و 4 دقیقه فرصت دفاع از پاسخ‌های خود را (در مقابل نقد دیگر نامزدها) دارد.در مجموع برای مناظره اول 21 سؤال درنظر گرفته شده است (هر نامزد سه سؤال). در پایان مناظره، هر نامزد 4 دقیقه فرصت جمع‌بندی خواهد داشت.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قیام 15 خرداد مناظرات انتخاباتی مناظرات 1400 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قیام 15 خرداد ریاست جمهوری دقیقه فرصت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در بازدید از روند ضبط این مناظره‌های تلویزیونی گفت: در راستای عدالت رسانه‌ای برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، فرصت یکسان و رایگان برای معرفی در رادیو و تلویزیون این مرکز فراهم شده است.
آقای پهلوانیان افزود: بر این اساس برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه سه مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.
آقای قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس هم در بازدید از روند ضبط مناظره‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.
وی با بیان اینکه نامزد‌ها بر اساس قانون می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برخوردار شوند، افزود: در استان فارس در دو بخش تبلیغات محیطی بیش از ۷۰ سالن اجتماعات برای سخنرانی، بیش از هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و بیش از ۳۵ هزار متر مربع مکان برای نصب پوستر و بنر تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی