Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@02:21:49 GMT

رئیسی در اولین مناظره انتخابات 1400 چه گفت؟

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۶۷۰۶

رئیسی در اولین مناظره انتخابات 1400 چه گفت؟

به گزارش صدای ایران، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت رفع موانع تولید گفت: امروز تولیدکنندگان بااندیشه و باانگیزه با مشکل مواجه هستند. برای این‌که تولید رونق یابد، باید برای تولید جذابیت ایجاد کنیم و جذابیت امور اقتصادی غیرمولد را بکاهیم.
مجری از حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در نخستین مناظره انتخاباتی امروز (شنبه، ۱۵ خرداد) ریاست جمهوری پرسید: یکی از مشکلات اساسی در مسیر رونق و جهش تولید در کشور وجود موانع مانند انحصار، تورم مقررات و مجوزها فشار کالا در مسیر حرکت بخش خصوصی است، از نظر شما علت کم توفیقی در این زمینه چیست و اولویت اقدامات شما چیست؟
رییسی در پاسخ به این سوال ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) و با گرامیداشت یاد و خاطر امام و شهدای ۱۵ خرداد  گفت: موضوع موانع تولید از مسائل مهم است که امروز تولیدکنندگان ما با آن مواجه هستند موانع تولید کاری کرده که تولید کنندگانی که با اندیشه و انگیزه در عرصه تولید حضور یافتند تولیدشان دچار مشکل  شده است برای این که تولید رونق پیدا کند باید برای تولید جذابیت ایجاد کنیم و از آن طرف جذابیت امور اقتصادی غیرمولد را بکاهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این که نقدینگی یا پول ها به طرف ارز و طلا و زمین و امور غیر مولد باید جاذبه اش از دست برود، این نیاز به سازو کار دارد. این که می گوییم جذابیت نداشته باشد این جذابیت نداشتن به این معنا نیست که از فردا مانع شویم بلکه باید کاری کنیم سازو کارها برای کارهای غیر مولد و کاستن از مالیات هایی که تولیدکنندگان تولید خود را انجام می دهند انجام شود. اگر ۲۵ درصد مالیات برای تولید گذاشتیم باید با شیب ملایم به میزان پایین تری برسانیم که به میزان ۱۰ درصدی برسد.
رییسی افزود: برای حل مساله تولید باید در عمل کاری کنیم که تولید کننده مشکل نداشته باشد. صدور برخی مجوزها برای تولید کننده مشکل است. باید سازو کاری داشته باشد. این سازو کارها که به صورت مجوزهاست باید پسینی باشد نه پیشینی تا وقتی که بتواند تولید کننده را موفق کند کاری باید بکنیم که مساله قاچاق از موانع جدی تولید به حداقل برسد و نقدینگی باید به سمت تولید برود.
رئیس در مناظره اول: با تخریب من مشکلات مردم حل نمی شود
رییس در بخش دوم از نیمه اول مناظره اقتصادی در نقد اظهارات سایر نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: نظر سنجی‌ها از بسیاری مردم انجام شده و باید به آنها عنایت داشت؛ یکی از دغدغه‌های مردم بی‌صداقتی برخی مسئولان است و مردم انتظار دارند مسئولان در سطوح مختلف با صداقت با آنها سخن بگویند.
وی اضافه کرد: بسیار بد است که کسی در کسوت کاندیدای ریاست جمهوری فقط برای جلب آرا، دیگران را تخریب کند. اگر این کارها جواب می داد، در همین سالن بسیاری تخریب و اهانت کردند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردمی که اکنون پای سخنان ما نشسته‌اند، جوانان عزیزی که دسترسی دارند، روی سایت آموزش عالی می‌توانند مدرک بنده یا هر یک از آقایان را ببینند و آیا بد نمی‌شود برای کسی که اینجا ادعایی داشت.
وی ادامه داد:‌ از تهمت زدن و اهانت  کردن خسته نشده‌اید؟ اگر مشکلات مردم با اهانت و تهمت به من حل می شود، اشکالی ندارد. اکنون جریان معاندین علیه من بسیج شده‌اند و نگاهی که اکنون برخی نامزدها علیه من دارند، همین است.
رییسی خطاب به نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما قبل از هر کس در محضر خدا هستید و مردم هم باشعور هستند و تشخیص می دهند چرا به مردم اهانت می‌کنید؟ مردم مرا دیده و تجربه کرده‌اند، شما را نیز دیده‌اند. من با مردم باصداقت سخن می گویم. 
وی یادآور شد: اولین بار در تاریخ سیاسی ایران، در دوره قبلی بود که شخصی به عنوان نامزد پوششی در انتخابات عمل کرد و رسما اعلام کرد که نمی‌خواهد رئیس جمهور شود و فقط آمده است از شخص دیگری دفاع کند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من معتقد به رقابت و مشارکت هستم و این دیدگاه من است. در نخستین روز در قوه قضاییه نه یک سایت و روزنامه بستیم و نه از کسی به دلیل انتقاد از خود شکایت کردیم.
وی خطاب به یکی از نامزدها اظهارداشت: شما به جایی ربط دارید که صدها شکایت دارد در حالی که من در دوره انتخابات قبل، یک شکایت از کسی نداشتم.
رییسی در پاسخ به اینکه چرا در شهرهای مختلف به واحدهای تولیدی سر زده است، گفت: من نمی‌خواهم سر بزنم شما مردم را گرفتار کرده‌اید. تاکنون قوه قضاییه و دادگستری‌ها بیش از دو هزار کارخانه را راه‌اندازی کرده‌اند و می توان در هر شهر این کارخانه را دید.
وی با بیان اینکه من مدیر نشسته در اتاق نیستم، اضافه کرد: من حتی به همه زندان‌ها را سر می‌زنم و شما باید پاسخ دهید چرا کار را به جایی رسانده‌اید که من در هر استان که می روم باید جلسه با کارآفرینان داشته باشم و آنها دردل و صدایشان بلند باشد که به آنها کسی توجه نمی‌کند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سوال جدی از شما این است که چرا داد همه از جمله کارآفرین و کارگر و کشاورز را درآورده‌اید؟
رئیسی در مناظره اول: به خاطر خواست عموم مردم وارد عرصه انتخابات شدم 
رییسی گفت: من در مسئولیت ریاست قوه قضاییه پرونده های بسیاری را رسیدگی کردم که این پرونده ها در دستگاه اجرایی تولید می شود؛ یعنی ساز و کار های نادرست، بسترهای فساد، زمینه های رانت پرونده تولید می کند. پرونده ها را ما رسیدگی می کنیم، مردم خوب می دانند ما در رسیدگی خط قرمز نداریم نه در ادعا در عمل، این نکته بسیار مهم است باید رفت سراغ مجموعه ای که امروز تولید پرونده می کند، این یعنی رفتن دنبال علل فساد.
وی تاکید کرد: من در قوه قضاییه جایگاهم خدمت به مردم و بسیار مغتنم است. اما با خواست عموم مردم مواجه شدم که قابل مشاهده و ارزیابی است. خواست مردم از من است اقشار مختلف از ظلم، فساد و تبعیض، ناکارآمدی ها و بسترهای فساد صدایشان در آمده وگرنه درست می گویید من در قوه قضاییه جایگاه مطالبه گر دارم، اگر رییس جمهور شوم جایگاه پاسخگو پیدا می کنم. همه آقایان (روسای پیشین قوه قضائیه) پنج سال و ده سال بودند من مطلقا دنبال مقام و پستی نیستم در آستان قدس رضوی خادم امام رضا (ع) بودم. امروز مردم با عملکرد من آشنا هستند چرا از این عملکرد ناراحت هستید، چرا با تخریب جایگاه من می خواهید خودتان را اثبات کنید؟
وی گفت: شما می گفتید چرا واحدهای تولیدی را رفتی؟ خب شما هم چهار تا واحد می رفتید؟ چرا به من اعتراض می کنید. دو هزار واحد تولیدی را دوستان من از تعطیلی نجات دادند. خب چهار تا را شما نجات می دادید. می گویید مشکل قضایی داشت. این مشکل قضایی را چه کسی ایجاد کرد؟ اولا یک درصد مشکل قضایی داشت که یک درصد هم نمی شود، نوع اقدامات بی حساب و کتاب شما در دولت است. داد کارگر، کشاورز مردم در آمده است، ما بی توجه باشیم فرق ما و شما همین است، ما به فرمان رهبری به خواست مردم توجه می کنیم پای کار می آیم.
رییسی ادامه داد: برای دولت کسب و کار و معیشت مردم برنامه داریم جایگاه و ظرفیت ایجاد می کند. مدیریت؛ حلقه مفقوده کشور است. بسیاری از اقتصادان را بنده می توانم برای رفع مشکلات کشور به خط کنم، امروز مردم قدرت مدیریت می خواهند امروز مردم دنبال مدیر مقتدر اقتصادی می گردند که مشکلات را حل کند.
به گزارش صدای ایران، اولین مناظره میان نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امروز شنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۷ برگزار می‌شود. مناظره های نامزدهای سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهور از شبکه یک سیما پخش می شود و همزمان با تلویزیون، رادیو ایران و رادیو انتخابات همچنین در فضای مجازی تلویبیون هم این برنامه ها را تقدیم علاقه‌مندان خواهند کرد. 
موضوع پرسش‌های نخستین مناظره زنده تلویزیونی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مباحث اقتصادی است. بر اساس مصوبه کمیسیون تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، دومین و سومین مناظره نامزدهای انتخابات روزهای سه‌شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد خواهد بود. همچنین مدت تعیین شده برای مناظره، ‌۳ ساعت و مرتضی حیدری مجری مناظره‌های انتخاباتی است.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.
سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.
ادامه دارد...

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رئیسی اولین مناظره انتخابات مناظره انتخابات 1400 نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قوه قضاییه برای تولید سازو کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام از کاندیدا‌های فدراسیون شطرنج که از روز ۱۵ فروردین آغاز شد، سرانجام روز چهارشنبه ۲۹ فروردین به پایان رسید. در حالیکه تا روز گذشته تنها ۳ نفر ثبت نام کرده بودند که مهمترین آنها کمال جوانمرد دبیر سابق کمیته پارالمپیک بود، روز چهارشنبه و در آخرین روز ثبت نام ۱۲ نفر دیگر نام نویسی کردند تا تعداد کاندیدا‌های ثبت نامی فدراسسون شطرنج به ۱۵ نفر برسد. 

مهمترین اتفاق روز آخر عدم ثبت نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون بود. پریدر که در روز آخر برای حضور در انتخابات استعفای خود را اعلام کرده بود، پس از دیدار با وزیر ورزش و مذاکره با وی از تصمیم خود منصرف شد و استعفای خود را پس گرفت تا در انتخابات حضور نداشته باشد. با منتفی شدن حضور پریدر ۱۲ کاندیدای دیگر به فدراسیون مراجعه کرده و برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند. 

بدین ترتیب با وجود حمایت جامعه شطرنج از وی، شادی پریدر که در زمان ریاست حسن تامینی به عنوان نایب رییس فعالیت داشت و از ۲۷ آذر پارسال با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد، در انتخابات شطرنج حضور نخواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلیل محبی: دولت رئیسی برای فرار از مسئولیت گشت ارشاد، آن را به گردن دولت خاتمی انداخت
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود