Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-فیس‌بوک اعلام کرد که ممنوعیت حساب کاربری دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی و اینستاگرام را برای دو سال دیگر تمدید کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، بنا بر اعلام فیس‌بوک: "ما اعتقاد داریم که اقدامات وی(دونالد ترامپ) نقض شدیدی در قوانین ما محسوب می‌شود که مستلزم بالاترین مجازات موجود در پروتکل های اجرایی جدید است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته فیس‌بوک "در پایان این دوره، اگر تشخیص دهیم که هنوز خطر جدی برای امنیت عمومی وجود دارد، محدودیت را برای مدت زمان مشخصی تمدید کرده و ارزیابی مجدد را تا زمان کاهش خطر ادامه می دهیم".
دونالد ترامپ در واکنش به این تصمیم آن را "توهین" به رای دهندگان به خودش خوانده است.

ترامپ: تصمیم فیسبوک را "توهین" به رای دهندگانش خواند
بعد از آنکه شرکت فیسبوک روز جمعه اعلام کرد که تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده برای دو سال ادامه خواهد داشت، دونالد ترامپ در واکنش به این تصمیم آن را "توهین" به رای دهندگان به خودش خوانده است.
بعد از آنکه شرکت فیسبوک روز جمعه اعلام کرد که تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده برای دو سال ادامه خواهد داشت، دونالد ترامپ در واکنش به این تصمیم آن را “توهین” به رای دهندگان به خودش خوانده است.
به گزارش آر تی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اظهار کرد، ممنوعیت دو ساله استفاده از فیسبوک “توهین”  به رای دهندگانی است که به او رای دادند.
او بار دیگر ادعای خود درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا را تکرار کرد.
ترامپ اظهار کرد: تصمیم فیسبوک اهانتی به 75 میلیون تنی است که یک آمار بی‌سابقه را ثبت کردند و همچنین کسانی است که در “انتخابات ساختگی” سال 2020 به ما رای دادند.
او اضافه کرد: نباید به آنها اجازه داد از این نظارت و ساکت کردن‌ طفره بروند، در نهایت ما پیروز خواهیم شد. کشور ما بعد از این نمی‌تواند این اهانت‌ها را تحمل کند.
ترامپ همچنین گفت: دفعه بعد که من در کاخ سفید هستم دیگر شامی با مارک زاکربرگ و همسرش به درخواست وی صرف نخواهد شد. همه مسائل مربوط به کار خواهند بود.
ترامپ مشخص نکرد که “دفعه بعد” چه زمانی است.
این در حالی است که در بیانیه این شرکت آمده است که این ممنوعیت «تنها در صورت کاهش خطر آن برای امنیت عمومی» لغو خواهد شد.

واکنش کاخ سفید به اظهارات ترامپ در پی مسدود شدن حساب کاربری فیسبوک
کاخ سفید به اظهارات رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا پس از تمدید مسدود بودن حساب کاربری وی در فیسبوک واکنش نشان داد.
به گزارش سی‌ان‌ان، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته -جمعه- به اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا درباره تمدید مسدود بودن حساب کاربری وی در فیسبوک واکنش نشان داد. 
ساکی گفت: «این تصمیم به عهده فیسبوک و یا هر شرکت دیگر است. کاملا مشخص است که آن‌ها تصمیم خود را گرفته‌اند. دیدگاه ما همچنان این است که هر پایگاهی چه فیسبوک‌ یا توئیتر ‌یا هر پایگاه دیگر که اطلاعاتی را برای میلیون‌ها آمریکایی منتشر می‌کند باید مسئولیت سرکوب اطلاعات غلط و گمراه‌کننده را چه در مورد انتخابات و چه حتی در مورد واکسن بر عهده بگیر‌د.» 
وی در ادامه گفت: «ما طی دو سال گذشته از رفتار ترامپ و نحوه استفاده وی از این پایگاه‌ها چیزهای بسیاری یاد گرفته‌ایم. بسیار بعید است که این گورخر تا دو سال آینده رفتار خود را تغییر دهد. خواهیم دید.» 
شرکت فیسبوک روز گذشته اعلام کرد که حساب کاربری ‌ترامپ را تا ژانویه 2023 مسدود خواهد کرد.  

ترامپ به دنبال نامزدی‌ برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا
دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با یک مجری رادیویی محافظه کار گفت که ممکن است نامزدی برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا در سال 2022 را در نظر بگیرد و تاکید کرد که این ایده "جالب" است.
به گزارش  خبرگزاری اسپوتینک، استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا نخستین بار در ماه فوریه ایده پیگیری ریاست مجلس نمایندگان آمریکا از سوی ترامپ را مطرح و وین آلین روت، مجری رادیویی محافظه کار نیز در مصاحبه با او این مساله را بازگو کرد.
ترامپ در خصوص این پیشنهاد گفت: این بسیار جالب است بله شما می‌دانید این بسیار جالب است.
ترامپ از این صحبت کرد که برخی پیشنهاد نامزدی او برای مجلس سنا را داده‌اند. او در پاسخ به مجری گفت: اما شما می‌دانید چطور است، ایده شما ممکن است بهتر باشد و بسیار جالب است.
دونالد ترامپ از زمان شکست خوردن به جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به طرح بیانیه‌های مبهمی در خصوص آینده سیاسی خود پرداخته است. او چند بار نیز تلویحا به این اشاره کرده که ممکن است در انتخابات سال 2024 مجددا برای ریاست جمهوری نامزد شود.
اظهار نظر اخیر او نیز بلافاصله بعد از آن مطرح شد که فیسبوک ممنوعیت فعالیت ترامپ در این شبکه اجتماعی را برای دست کم دو سال دیگر تمدید کرد.
رئیس جمهوری سابق آمریکا در خصوص نامزدی برای ریاست مجلس نمایندگان باید به این فکر کند که از چه منطقه‌ای برای این مجلس نماینده شود. او در صورت نامزدی برای ریاست مجلس نمایندگان ممکن است با نانسی پلوسی دموکرات که در ژانویه 2021 مجددا به این سمت انتخاب شد، رقابت کند.
برخی ناظران معتقدند که این دوره ریاست پلوسی بر مجلس نمایندگان که چهارمین دور است ممکن است آخرین دور ریاست او باشد و به مساله توافق سال 2018 او با ترقی خواهان مبنی براین که به دنبال بیش از چهار دور ریاست بر این مجلس نباشد، اشاره می‌کنند.

درخواست غرامت 10 میلیون دلاری ترامپ از چین
رئیس‌جمهور سابق آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین درباره نقش چین در شیوع «کووید-19» گفت این کشور باید به کشورهای دنیا 10 تریلیون دلار غرامت پرداخت کند.
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد چین باید بابت شیوع «کووید-19» 10 تریلیون دلار غرامت به کشورهای آسیب‌دیده از این بیماری همه‌گیر جهانی پرداخت کند.
ترامپ در این بیانیه ادعاهای اثبات‌نشده درباره اینکه منشأ شیوع ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان بوده را تکرار کرد.
او تصریح کرد: «حالا همه، حتی آن به اصطلاح "دشمن" هم می‌گوید که حرف رئیس‌جمهور ترامپ مبنی بر شیوع ویروس چینی از آزمایشگاه ووهان صحیح بوده است.»
منظور ترامپ از «ویروس چینی»، کرونا است. او در دوران حضورش در کاخ سفید نیز از همین عبارت برای اشاره به این ویروس و بیماری همه‌گیر جهانی ناشی از آن استفاده می‌کرد.
ترامپ به ایمیل‌هایی که جدیداً از دکتر «آنتونی فاوچی»، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی و مشاور پزشکی دولت او و «جو بایدن» افشا شده نیز واکنش نشان داد.
‌‌آن طور که رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند در یکی از این ایمیل‌ها یک مقام بهداشتی چین از فاوچی بابت اظهاراتش در رد احتمال آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا تمجید کرده بود. فاوچی در آن زمان گفته بود که شواهد علمی کافی درباره اینکه کرونا از آزمایشگاه به بیرون درز کرده وجود ندارد.
ترامپ در واکنش به این موضوع نوشته است: «مکاتبات میان دکتر فاوچی و چین گویاتر از آن است که بتوان آن را نادیده گرفت. چین باید بابت مرگ و خرابکاری‌ که ایجاد کرده 10 تریلیون دلار به آمریکا و دنیا بدهد.»

جزئیات بازگشت ترامپ 
روزنامه هیل نوشت:«لارا ترامپ» عروس«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا گزارش های منتشر شده در رسانه ها درباره ترامپ به نقل از برخی افراد نزدیک به ترامپ مبنی بر انتصاب وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا در ماه آگوست آینده را تکذیب کرد.
لارا ترامپ همسر پسر ترامپ گفت:«تا جایی که من می دانم هیچ برنامه ای برای حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید در ماه آگوست وجود ندارد...ولی شاید چیز دیگری وجود داشته باشد که من خبر ندارم».
پیش از این برخی رسانه ها گزارش دادند که دونالد ترامپ به نزدیکان خود می گوید که انتظار دارد با وجود شکست در انتخابات سال 2020، به عنوان رئیس جمهور آمریکا  در تابستان بازگردد.
به گفته «مگی هابرمن» خبرنگار نیویورک تایمز، ترامپ اخیراً نظریه توطئه ای را که در بین پیروان کیواِنان محبوب است طوطی وار تکرار کرده است: کیوانان در کنه خود یک تئوری توطئه فراگیر و بی‌اساس است که می‌ گوید دونالد ترامپ دارد مخفیانه با نخبگان شیطان‌ پرستی که کودکان را مورد آزار جنسی قرار می دهند و در دولت، بازار و رسانه‌ ها رخنه کرده‌ اند، می‌ جنگد. 
پیروان کیوانان باور دارند که این مبارزه نهایتا به روز حسابی ختم خواهد شد که در آن افراد سرشناسی نظیر هیلاری کلینتون دستگیر و اعدام می‌ شوند. خلاصه داستان این است، اما تعداد شاخه‌ ها، انحرافات و مباحث داخلی چنان زیاد است که کل ادعاهای کیوانان سر به فلک می‌ گذارد، و اغلب هم متناقض است. طرفداران کیوانان با در نظر گرفتن اتفاقات خبری، حقایق تاریخی و علم‌ الاعداد به نتایج خیره‌ کننده‌ ای می‌ رسند.
اظهار نظر ترامپ در مورد بازگشت اش با تمسخر آمریکایی ها در توئیتر روبرو شده است.

آغاز زودهنگام رقابت ریاست جمهوری سال 2024
نیوزویک در گزارشی نوشت: رقابت در سال 2024 برای کاندیداتوری جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری در حالی داغ تر شده است که «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق شب گذشته در یک رویداد این حزب  در ایالت مهم و اصلی اول کشور در نیوهمشایر سخنرانی کرد.
 مایک پنس معاون سابق دونالد ترامپ در دومین سخنرانی عمومی خود پس از ترک کاخ سفید باز هم از ترامپ فاصله گرفت و گفت: کسانی را که شورش 6 ژانویه و حادثه حمله به کنگره را رقم زده اند به هیچ وجه نمی‌ شناسم. من هیچ وقت در این زمینه با دونالد ترامپ صحبت نکرده ام.
وی در ادامه اظهار داشت: همه ما می‌دانیم این حادثه یک نقطه تاریک است که برای همیشه در حافظه تاریخی آمریکا ثبت شد. من از تمامی نیرو‌های امنیتی و پلیس فدرال که تلاش‌ های زیادی در زمینه بازگرداندن آرامش به پایتخت آمریکا کردند تشکر می‌ کنم.
مایک پنس در ادامه تصریح کرد: من هرگز رو در رو با دونالد ترامپ درباره این حادثه و علل آن صحبت نکرده ام، ولی بار‌ها سایر مسائل داخلی و خارجی آمریکا را با هم تحلیل کرده ایم. من ولی با وجود تمامی انتقادها، به کار‌هایی که در طول چهار سال گذشته برای مردم آمریکا انجام داده ام، افتخار می‌ کنم.
وی در ادامه سخنان خود دموکرات‌ ها را به ایجاد دو دستگی در موضوع بررسی علل حادثه حمله به ساختمان کنگره متهم کرد و گفت: این یک موضوع امنیت ملی است و همه باید برای آن تلاش کنیم. همه ما جدای از اعتقاداتی که در احزاب خود داریم باید این موضوع را به دلیل امنیت مردم آمریکا در اولویت کار‌های خود قرار دهیم.
پنس همچنین افزود: برخی فکر می‌ کنند من با ترامپ کمی تفاوت دارم. ولی رفتار دونالد ترامپ در زمان انتخابات نشان داد اگر رهبران جمهوری خواه ما بر سر اصول محافظه کارانه خود پافشاری کنند و از آن عقب نشینی نکنند ممکن است چه عواقبی برای ما به همراه داشته باشد.
در توئیتر، پنس عکسی از خود به همراه «کریس سونونو» فرماندار جمهوری خواه نیوهمپشایر منتشر کرد. 
این دومین ایالتی است که پنس از زمان ترک دفتر خود به آن سفر کرده است و این امر برای تصمیم گیری در مورد کاندیدای حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری بسیار مهم است.
پنس در رویدادی با حمایت مالی سازمان خانواده «پالمتو» در کلمبیا، کارولینای جنوبی در ماه آوریل - اولین سخنرانی خود پس از ترک پست معاونت ریاست جمهوری را ایراد کرد.

چرا ترامپ به ماجراجویی های خود ادامه می دهد؟
رئیس جمهور سابق و جنجالی آمریکا همچنان هیاهو به راه می اندازد و قصد ندارد مدتی آرام گیرد.
 «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به آخرین اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق و جنجالی آمریکا پرداخت و نوشت: اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پیش بینی می کند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 به قدرت بازگردد، قابل قبول است و بعید نیز نیست اما اینکه بر اساس گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» و «گی هابرمان» خبرنگارش، وی به دوستانش و دایره نزدیکانش بگوید که پست ریاست جمهوری را در ماه آگوست آینده«پس می گیرد»و اینکه محبوبیت اش به دلیل افزایش ناکامی های دولت دموکرات کنونی  بیشتر شده است این دیگر یک نوع دیوانگی محض است و نه فقط هذیان گویی؛ مگر آن که اطلاعات و داده هایی داشته باشد که هیچ کس در نهادهای قدرت در آمریکا به جز او در اختیار ندارد.
ترامپ یک دروغگوی تمام عیار و حرفه ای است و بیشتر  پیش بینی های سابق اش نادرست و دروغ از آب در آمد لیکن اگر فرض کنیم که این پیش بینی اش یعنی بازگشت اش به کاخ سفید بعد از دو ماه تقریبا از اکنون محتمل بدانیم، این بازگشت فرضی می تواند یا در نتیجه صدور حکم قضایی از دادگاه عالی قانون اساسی و بر اساس مدارک و شواهد قاطع جدید که تقلب در انتخابات را مورد تأکید قرار می دهد یا در اثر وقوع کودتای نظامی یا انقلاب مردمی خونین هوادارانش رخ  دهد که او را با زور به قدرت بر می گردانند؛و این دو مساله تقریبا غیرممکن است زیرا هیچ گونه نشانه ای برای آنها وجود ندارد.
حتی احتمال بازگشت ترامپ به قدرت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 تضمین شده نیست زیرا درباره شخصیت وی و شیوه حکمرانی اش داخل خود حزب جمهوریخواه دو دستگی وجود دارد و نیز بسیاری از نامزدهای قوی آماده رقابت با او هستند مانند«مایک پنس» معاون وی و «مایک پمپئو» وزیر خارجه اش و دیگر اعضای مجلس سنا. هر چند او برای ورود به این رقابت انتخاباتی خودش را آماده می کند. علاوه بر همه اینها کیفرخواست هایی علیه وی به دلیل ارتکاب جرایم جنایی مانند تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری صادر شده است و اگر محکوم شود به جای کاخ سفید روانه زندان می شود.
نکته قابل توجه این است که ترامپ در اوج آمادگی زودهنگامش برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آینده،«جارد کوشنر» داماد و مشاورش را از جایگاهش سرنگون کرد و «ترامپ جونیور» پسرش را جای او گذاشت و چه بسا این تغییر اذعان به فاجعه ای است که مشاوره ها و نصحیت های این داماد به ویژه در مساله خاورمیانه به وی داده است.
ترامپ مانند «بنیامین نتانیاهو» همپیمانش به سادگی  و بدون فاجعه ها رویاهای قدرت طلبانه را کنار نمی گذارد. اگر نتانیاهو رژیم اسرائیل را به سمت بزرگترین شکست هایش در تاریخ خود در جنگ اخیر علیه غزه و شکاف های داخلی و حالت وحشت اسرائیلی ها کشاند، ترامپ نیز چه بسا حتی وقتی در خارج از قدرت است ایالات متحده آمریکا را به سمت جنگ داخلی خونین با تکیه بر 74 میلیون رای دهنده هوادارش که نژادپرست هستند و رای خود را در انتخابات اخیر به او دادند،بکشاند. بیشتر این رای دهندگان هنوز بر این باورند که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا تقلب شده است و ترامپ برنده است...و خدا بهتر می داند.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ آمریکا سیاست برای ریاست مجلس نمایندگان انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور سابق آمریکا ترامپ در واکنش رئیس جمهوری پیشین دونالد ترامپ رای دهندگان حساب کاربری مایک پنس کاخ سفید سال 2024 دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است

مایک جانسون، رییس مجلس نمایندگان آمریکا که یک جمهوری‌خواه است، در بیانیه‌ای با درخواست برای تقویت حمایت‌های واشنگتن از اسرائیل عنوان کرد: همچنان که اسرائیل با حمله از جانب ایران مواجه می‌شود آمریکا باید عزم کامل ما برای ایستادن در کنار متحد حیاتی را نشان دهد. جهان باید از این مطمئن شود که اسرائیل تنها نیست.

به گزارش ایسنا، او در ادامه این بیانیه افزود: من به تعامل با کاخ سفید ادامه خواهم داد تا روی یک پیام مناسب تاکید کنم. این که دولت جو بایدن اسرائیل را تضعیف و خوشایند ایران کار کرد و به رخ دادن این تحولات وحشتناک کمک کرد.

این صحبت‌های جانسون بعد از آن مطرح شد که جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، چند روز قبل خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت که «در مدیریت جنگ غزه دچار اشتباه شده و از او خواست محموله‌های کمکی بشردوستانه را در حجم بالا وارد نوار غزه کند».

جانسون همچنین به همراه استیو اسکالایز، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، از تصمیم خود برای تغییر در دستورکار این مجلس در چند روز آینده با هدف اولویت دادن به تصویب قوانینی در حمایت از اسرائیل خبر دادند.

به نوشته پایگاه واشنگتن تایمز، جانسون احتمالا برای تصویب کمک‌های نظامی جدیدی برای اسرائیل تلاش خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • رییس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • واکنش ترامپ به تنش میان ایران و اسرائیل