Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:27:02 GMT

حضور در انتخابات موجب تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۸۵۱۴

حضور در انتخابات موجب تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی شنبه‌شب در جمع تعدادی از مردم  در مسجد صاحب‌الزمان (عج) مهریز به اهمیت اجرای این بیانیه در کشور اشاره کرد و افزود: توجه به جوانان، رسیدگی به مسایل فرهنگی و پیگیری برای پیشرفت متوازن کشور در ابعاد مختلف با مشارکت مردم و تلاش مسوولان جزو موارد مهمی است که در این ارتباط باید به آن عنایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتخابات و مشارکت در آن موجب تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است ،ادامه داد: هرچه حضور مردم در این رخداد سیاسی و اجتماعی بیشتر باشد،  نظام و انقلاب اسلامی قوی‌تر به راه عزت‌بخش خود ادامه می‌دهد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: هر برگ رای و حضور آگاهانه و با بصیرت در پای صندوق‌های رای علاوه بر خنثی‌کردن توطئه‌های اقتصادی و فرهنگی دشمنان، تقویت پایه‌های نظام را به همراه دارد.

مصباح یزدی بیان کرد: از مدت‌ها قبل دشمنان داخلی و خارجی که چشم دیدن اقتدار ایران را در جهان و منطقه نداشته و ندارند با فعالیت‌های سوء فرهنگی به دنبال دلسرد کردن همگان برای حضور در انتخابات هستند.

وی گفت: مردم قهرمان و شهید داده ما در ۴۲ سال گذشته بارها در انتخابات و سایر مسایل نشان دادند که ملت ایران بیدار و با بصیرت است و برای تقویت نظام الهی خود تسلیم توطئه های استکبارجهانی نمی‌شود.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی، پژوهشی امام‌خمینی (ره) قم یادآور شد: همه باید روز ۲۸ خرداد ماه را به روز شکست اهداف دشمنان و منافقان داخلی و خارجی تبدیل کنند و این اموضوع با توجه به هوشیاری ملت محقق می‌شود 

مصباح از مردم و جوانان خواست علاوه بر حضور حماسی خود در انتخابات به نحو مناسب مشوق سایر مردم به خصوص جوانان در این عرصه سیاسی و اجتماعی در سال‌جاری باشند .    

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند،  ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ شهر و ۳۹۷ روستای استان برگزار می‌شود. 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراها، ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار می‌شود.

همچنین  به گفته دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد  هزار و ۹۱۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای، آرای مردم استان را در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا  جمع‌آوری می‌کند که این تعداد  نسبت به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ شعبه افزایش دارد و یکی از دلایل افزایش تعداد شعبه های رای برای حفظ سلامتی مردم  با توجه به شیوع ویروس کروناست

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه حسینی افزود: از این تعداد، ۹۶۶ شعبه ویژه جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری است و ۹۵۳ شعبه هم برای جمع آوری آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شد و از مجموع شعبه های رای  هزار و ۲۶۸ مورد ثابت و سیار شهری است و ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی هم برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد.
به گفته وی از مجموع ۹۶۶ شعبه پیش بینی شده برای جمع آوری آرا در  انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ شعبه به اردکان ،  ۳۷۵ شعبه برای  یزد و ۴۶ شعبه نیز به اشکذر اختصاص دارد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد ادامه داد: همچنین  ۵۲ شعبه به  خاتم، ۷۹ شعبه برای مهریز، ۵۰ شعبه در بافق، ۳۶ شعبه برای بهاباد، ۸۸ شعبه در میبد، ۴۷ شعبه هم برای ابرکوه و ۹۷ شعبه نیز به  شهرستان تفت اختصاص دارد.
 دبیر ستاد انتخابات استانداری گفت: از ۹۵۳ شعبه  انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ۸۳ شعبه مربوط به اردکان، ۳۷۵ شعبه برای  یزد و  ۵۰ شعبه هم  به  اشکذر اختصاص دارد.

به گفته شاه حسینی همچنین  ۵۲ شعبه در  خاتم، ۷۴ شعبه برای مهریز، ۴۶ شعبه در بافق، ۳۳ شعبه در بهاباد، ۸۴ شعبه هم برای  میبد، ۵۹ شعبه  برای  ابرکوه و ۹۷ شعبه نیز برای شهرستان تفت در نظر گرفته شد.
وی همچنین اعلام کرد که حدود ۲۰ هزار نفر در کار برگزاری انتخابات پیش رو با ستاد یادشده همکاری دارند.

برچسب‌ها مهریز انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی یزد دانشگاه گام دوم انقلاب پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر مهریز انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی یزد دانشگاه گام دوم انقلاب اخبار کنکور شوراهای اسلامی شهر و روستا ریاست جمهوری جمع آوری شعبه هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» موجب غرور و شعف ملت ایران شد

آرش زارعیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با قدردانی از خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روند برقراری امنیت و توسعه کشور اظهار کرد:  بدون تردید فرمان تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره) اقدامی بنیادین و فرخنده در تاریخ ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: دوم اردیبهشت ماه، آغازگر تشکیل نهادی مقدس که در سایه‌ روحیه‌ انقلابی و معنویت در بیش از چهار دهه‌ گذشته همواره به‌عنوان بازوی توانمند ولایت فقیه در راستای اقتدار، امنیت و توسعه کشور در عرصه‌های گوناگون خوش درخشیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده متذکر شد: همانگونه که اقدام مقتدرانه غیورمردان سپاه در حمله‌ موشکی و پهپادی اخیر به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، بار دیگر موجب غرور و شعف ملت ایران و مسلمانان جهان شد، امیدوارم با اتکال به خداوند متعال در راستای تحقق رسالت خویش تا آزادسازی قدس شریف تحت فرماندهی حکیمانه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) کشورمان همواره پیروز و سربلند باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است
  • پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار
  • عملیات «وعده صادق» موجب غرور و شعف ملت ایران شد
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • سپاه نهادی برآمده از بطن مردم/ عملیات وعده صادق موجب تحقیر تاریخی رژیم صهیونیستی شد
  • سپاه نهادی برآمده از بطن مردم/ عملیات وعده صادق سپاه موجب تحقیر تاریخی رژیم صهیونیستی شد