Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌محمد مؤیدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه اظهار کرد: مرجع افزایش کرایه حمل و نقل جاده‌ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که در جلسه‌ای با عنوان کمیته راهبردی حمل و نقل جاده‌ای در بخش حمل و نقل مسافر در این‌باره تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه امسال در جلسه کمیته راهبردی در سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور مقرر شد تا حمل و نقل مسافر نسبت به نرخ مصوب ابتدای سال ۹۹ با ضریب ۱/۳ محاسبه شود که بر این مبنا از ابتدای خردادماه به میزان ۳۰ درصد به کرایه حمل و نقل مسافر برون‌شهری و جاده افزوده شد که شامل خودروهای مسافربر سواری و خودروهای دیزلی مانند مینی‌بوس و اتوبوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سرخه بیان کرد: مصوبه فوق در ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به شرکت‌های حمل و نقل مسافر ابلاغ و از یکم خردادماه، این مصوبه مبنای کرایه قرار گرفت.

مؤیدی‌زاده تصریح کرد: در مورد سواری‌های کرایه مسیر سمنان- سرخه بر اساس جدول اعلامی از سوی انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، چنانچه به‌واسطه شرایط کرونا هر خودرو سه نفر مسافر را جابه‌جا کند، به ازای هر نفر مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کند که در واقع هزینه جابه‌جایی نفر چهارم از سوی سه نفر دیگر پرداخت می‌شود؛ بنابراین چنانچه خودروی سواری چهار نفر مسافر را جابه‌جا کند، به ازای هر نفر باید مبلغ هفت هزار و ۸۰۰ تومان دریافت کند.

فرماندار سرخه گفت: چنانچه شهروندان در این مورد تخلفی را از رانندگان خودروهای سواری مشاهده کنند، می‌توانند موارد را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان منعکس کنند تا پیگیری لازم انجام شود.

مؤیدی‌زاده تصریح کرد: نیروهای فرمانداری و سازمان اداره کل راهداری و حمل و نقل نیز به صورت نوبتی از وضع جابه‌جایی مسافر در شهر سرخه بازدید می‌کنند و در این بازدیدها، چنانچه مورد تخلفی مشاهده شود، برخورد قانونی لازم انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای خودرو سرخه سازمان راهداری نرخ حمل و نقل جاده ای مسافر فرماندار سرخه رانندگان خودروهای سواری راهداری و حمل و نقل حمل و نقل جاده ای حمل و نقل مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ماده ۱۵ لایحه نرخ تاکسی ۱۴۰۳ گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها به سامانه ۱۳۷ پلاس گزارش دهند.

وی با بیان اینکه نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از آغاز اردیبهشت ماه و اعلام رسمی سازمان تاکسیرانی، تغییر نمی‌کند گفت: بهتر است شهروندان عزیز برای حصول نتیجه موردنظر و همچنین سهولت کار، پرداخت‌ها را الکترونیکی انجام دهند و با اسکن QR کد روی شیشه تاکسی‌ها و اطلاع از نرخ کرایه‌ها، از طریق اپلیکیشن شهرزاد، کرایه را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه امسال میانگین افزایش نرخ کرایه‌ها ۴۵ درصد است و این رقم در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ همین مقدار افزایش داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی درخصوص روند نوسازی‌ها هم گفت: امسال هم تسهیلات نوسازی ناوگان شرایط مناسبی دارد و درصدد افزایش سقف تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید هستیم تا تاکسیرانان کارمزد پایین‌تر و اقساط با زمان بیشتر داشته باشند و خیال‌شان از جایگزینی راحت باشد. همچنین برقی‌سازی ناوگان هم در دست اقدام است و به‌زودی فراخوان‌هایش اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌های هوشمند مجهزند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار