Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: باید بیاموزیم که با مخاطب خود به ویژه جوانان متناسب با مقتضیات همان عصر صحبت کنیم باید زبان زمان مردم خود را درک کنیم بنابراین چون جوانان امروزی‌تر هستند و توان انتقال مطالب را به نحو مطلوب‌تر دارند باید در حوزه‌های علمیه علاوه بر تعلیم معارف دینی، مهارت‌های لازم را به طلاب جوان بیاموزیم تا مخاطبان خود را به صورت حداکثری جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ازجمله مهم‌ترین رسالت‌های طلاب علوم دینی در حوزه علمیه تبلیغ، نشر معارف دینی و تبیین اعتقادات دینی و احکام و مناسک است؛ در این میان شیوه تبیین یکی از مهم‌ترین ابزار کار طلاب علوم دینی است که اگر با شیوه‌های تبلیغ معارف دینی آشنا باشیم خروجی کار ارتقا پیدا خواهد کرد و تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: سنت تبلیغ سنتی دیرینه است و از صدر اسلام تا به امروز علمای دین تبلیغ خود را به‌صورت سخنرانی و جلسات حضوری انجام داده‌اند و بعد از این نیز شیوه سنتی ادامه خواهد داشت چراکه یکی از روش‌های موثر است و مانند کلاس درس حضوری است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امروز در عصر دیجیتال قرار داریم و با دهکده جهانی، ابزارهای جدید و کارآمد برای اطلاع‌رسانی مواجه هستیم و ضرورت دارد تبلیغ دین اشکال متنوعی به خود بگیرد یعنی تنها به شیوه سنتی و منبر رفتن نمی‌توانیم به تبلیغ بپردازیم و در کنار شیوه‌های قدیمی و پایدار، طلاب علوم دینی باید روش‌ها، ابزارها و مهارت‌های متناسب با پیشرفت جامعه را بیاموزند و از آن‌‎ها برای تبیین معارف دینی استفاده کنند.

وی تشریح کرد: امروزه به‌دلیل شیوع کرونا بیش از گذشته به ضرورت استفاده از فضای مجازی پی برده‌ایم فضای مجازی می‌تواند اثر بیشتری نسبت به فعالیت حضوری داشته باشد چراکه تبلیغ در فضای مجازی ماندگاری دارد و فایل‌های صوتی در این فضا وجود دارد و دست به دست می‌چرخد و مخاطبان بیشتری نسبت به جلسات حضوری می‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین باید در تبلیغات از ابزارهای روز نیز استفاده کنیم. از روش‌های تبلیغی متفاوت باید به تبیین دین بپردازیم و از طریق تولیدات رسانه‌ای به صورت مکتوب و چند رسانه‌ای استفاده کنیم تا محتوا و مطلب مورد نظر به جامعه منتقل شود.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا بیان کرد: امروز طلاب جوان به بسیاری این روش‌ها آگاهی داشته و از آن استفاده می‌کنند این طلاب بعد از اینکه دانش لازم تبلیغی را دریافت کردند مهارت‌های گوناگونی را خواهند آموخت تا در آینده شاهد تحول عظیمی در شیوه‌های تبلیغ باشیم.

وی افزود: اگر مبلغ بخواهد تنها تبلیغ شفاهی را دنبال کند باید خوش‌بیان بوده و ویژگی استاندارد ظاهری را داشته باشد تا مخاطب جذب شود اما طلاب برای تبلیغ در فضای مجازی به توانمندی‌های دیگری نیاز دارند که برای تبلیغ باید از آن استفاده کنند بنابراین باید مهارت و ابزار لازم را در ارتباط نوع و شیوه تبلیغ فراگرفته باشند و از آن به نحو احسن استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه شاهد تنوع در شیوه‌های تبلیغ در فضای حقیقی و مجازی توسط طلاب هستیم، متذکر شد: باید از مجموعه ابزارهای دنیای معاصر برای تبلیغ دین استفاده کنیم تا بتوانیم محتوای معنوی و دینی و اخلاقی را به نحو مطلوب‌تری به جامعه منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در پایان سخنانش یادآور شد: باید بیاموزیم که با مخاطب خود به ویژه جوانان متناسب با مقتضیات همان عصر صحبت کنیم باید زبان زمان مردم خود را درک کنیم بنابراین چون جوانان امروزی‌تر هستند و توان انتقال مطالب را به نحو مطلوب‌تر دارند باید در حوزه‌های علمیه علاوه بر تعلیم معارف دینی، مهارت‌های لازم را به طلاب جوان بیاموزیم تا مخاطبان خود را به صورت حداکثری جذب کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تبلیغ دین فضای مجازی قزوين استفاده کنند حوزه علمیه برای تبلیغ معارف دینی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چیست؟

متاسفانه امروز یکی از شهروندان ابهری با حضور در اداره ورزش و جوانان ابهر، با چاقوی شخصی خود در آبدارخانه این اداره اقدام به خودکشی کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، یک شخص امروز پس از حضور در اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر، بدون درگیری با شخص خاصی، در آبدارخانه این اداره خودکشی کرده است.

ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چه بود؟

این شهروند پس از خروج از آبدارخانه به دلیل خونریزی نقش بر زمین شده و تلاش نیروهای اورژانس نیز نتیجه‌بخش نبوده است؛ طبق گفته حراست اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، تصاویر ورود و خروج این شخص توسط دوربین‌های مدار بسته ثبت شده است.

احمد ذوالقدر فرماندار شهرستان ابهر در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: در پی وقوع اتفاق ناگوار خودزنی منجر به فوت یکی از شاغلین سابق هیئت‌های ورزشی شهرستان که (از سال 96 رابطه کاری‌اش با مجموعه قطع شده بود) با چاقویی که به همراه خود داشت، با بررسی اولیه و مشاهده فیلم ضبط شده دوربین‌های مداربسته اداره مشخص شد که فرد مورد نظر بدون هیچگونه مواجه‌ و یا درگیری و یا مکالمه خاصی با کارکنان و عوامل اداره مستقیم وارد آبدارخانه شده و کمتر از یک دقیقه با خونریزی شدید از ناحیه گلو از ساختمان اداره خارج و وارد محوطه اداره می‌شود.

وی گفت: پس از اطلاع مراجعین و کارکنان و تماس با اورژانس و پلیس، وی توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل می‌شود؛ موضوع توسط مراجع ذی صلاح در حال بررسی بوده و گزارش تکمیلی پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و مراجع دیگر اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چیست؟
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (5 اردیبهشت)
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • ماموریت دشوار تیم ملی جوانان: مسابقه با زمان!
  • دریاچه آزادی، میزبان آب های‌آرام بانوان قهرمانی کشور جوانان