Web Analytics Made Easy - Statcounter

"رئوف رحیمی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بیانات اخیر رهبری افزود: برخلاف بسیاری از تفاسیر امام راحل (ره)  در باورهای خود به مردم اطمینان واقعی داشتند و پس  از پیروزی انقلاب اسلامی  با وجود این که مردم بارها رفراندوم گونه رای خود را به جمهوری اسلامی و رهبری امام (ره)  اعلام کردند، ولی معظم له  از آنان خواست تا با شرکت در همه پرسی  نسبت به نوع نظام جایگزین  شاهنشاهی اظهارنظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مهمترین ابتکار امام خمینی (ره) را مطرح کردن جمهوری اسلامی به عنوان نوع حکومت ایران دانست اظهار داشت: انتخاب جمهوری اسلامی برای نوع حکومت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که معظم له اعتقاد قلبی به اسلامیت و جمهوری برای اداره امور کشور داشت.
رحیمی خاطرنشان کرد : جمهوریت مورد نظر امام راحل(ره) یک پیش فرض مهم چون مسلمان بودن اکثریت مردم ایران را دارد و اگر جمهوری به معنای حق تعیین سرنوشت بدون هیچ بندی از سوی آحاد مردم باشد، بی تردید مردم ایران بر اساس باورهای دینی خود پیاده کردن اسلام را انتخاب می‌نمایند. 
تقویت نظام در گرو مشارکت مردم 
این استادیار علوم سیاسی مشارکت سیاسی  مردم را از اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد : براساس اندیشه های سیاسی معظم له مشارکت مردم توان نظام اسلامی را افزایش می دهد و حضور مردم در پای صندوق های رای از مولفه های تداوم ساختار سیاسی است به گونه ای که مردم با مشارکت سیاسی، جامعه ای امن و روبه پیشرفت ایجاد می کنند.

رحیمی افزود: در نگاه امام خمینی (ره) مردم صاحبان اصلی نظام اسلامی هستند و مشارکت آنان در انتخابات ضامن تداوم انقلاب و ارزش های اسلامی است و معتقدان به نظام ، نامزدها و رسانه ها باید با اقدامات سنجیده و فضاسازی مناسب زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد را فراهم سازند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری همزمان با میاندوره ای پنجمین انتخابات خبرگان رهبری و میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 28 خردادماه سال جاری برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی خراسان شمالی دولت امام خمینی انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی خراسان شمالی انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی خراسان شمالی دولت امام خمینی انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی اخبار کنکور جمهوری اسلامی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر روز دوشنبه در نخستین رویداد کارآفرینی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نیرو‌های نخبه، خلاق و کارآفرین سرمایه اصلی کشور هستند و نقطه تحول اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با تکیه بر این کارآفرینان و نسل جوان کشور محقق می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی و حمایت از مددجویان و به ویژه با تمرکز بر دانش آموزان و نسل جوان تحت پوشش این سازمان، گفت: کشور ما از ظرفیت‌های خدادادی و منابع طبیعی بسیاری برخوردار است، اما مزیت بزرگ‌تر و ارزشمندتر حضور همین نیروی جوان و تحصیلکرده است که به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می‌سازند.

با بهره گیری از خلاقیت فردی می‌توان به نتایج بزرگ دست یافت

مخبر خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد اقتصادی جهان به سمت اقتصاد دیجیتال، شاهد حضور نسل نوجوان در میان کارآفرینان و سرمایه‌داران بزرگ جهان هستیم. مقتضیات اقتصاد دیجیتال چنان است که سن و تحصیلات نمی‌شناسد و با بهره گیری از خلاقیت فردی می‌توان به نتایج بزرگ دست یافت.

وی با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین، مستعد و خلاق در کشور، افزود: در جلسه با اتاق بازرگانی بر این موضوع تاکید شد که باید هنرستان‌ها در کنار کارخانه‌های بزرگ کشور تأسیس شوند تا دانش آموزان ضمن تحصیل، در محیط واقعی و عملی، آموزش‌های لازم را در کارخانه‌ها و صنایع فراگیرند.

معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به دانش آموزان هنرستانی و کارآفرینان جوان، تاکید کرد: شما می‌توانید نقطه تحول کشور باشید و قطعا جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی و نخبگان محقق می‌شود.

مخبر با اشاره به تلاش‌ها و حرکت چند سال گذشته کمیته امداد، تصریح کرد: این مجموعه با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تمرکز بر توانمند سازی مددجویان داشته است و در این مسیر تبدیل مددگیرنده به مددکننده الگویی است که باید در سرتاسر کشور دنبال شود.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم و رئیس جمهور اعتقاد و ایمان محکمی به فعالیت‌های کمیته امداد دارد و دولت خود را موظف به پشتیبانی از این سازمان مردمی در راستای کاهش فقر و محرومیت در کشور می‌داند.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه چابکی، انقلابی بودن و عدالت محوری را از ویژگی‌های کم نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد بزرگترین سرمایه این سازمان است و این مجموعه با بدنه اداری و مدیریتی متعهد خود همواره در طول سالیان گذشته مشغول خدمت رسانی به طبقه آسیب پذیر جامعه بوده است.

مخبر با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات اساسی در کشور، ادامه داد: دولت توانست به دستاورد‌های مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی ۲۴ درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد و معتقدیم کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد.

کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد

معاون اول رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود هم با اشاره به راهبرد‌های منبعث از قرآن و دین مبین اسلام در اندیشه‌های امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امروز کشور‌های قدرتمند و نظام سلطه در دنیا نه تنها جرات مقابله نظامی با ایران را ندارند بلکه حتی از سخن گفتن درباره آن هم عاجزند. جمهوری اسلامی ایران با پایه گذاری امام خمینی (ره) و رهبری مقام معظم رهبری در تمام مسائل سیاسی، امنیتی و روابط بین الملل می‌درخشد و قدرت‌ها و کشور‌های منطقه و جهان بدون گرفتن نظر جمهوری اسلامی ایران قدرت تصمیم گیری در منطقه ما را ندارند.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم تاکید کرد: ۱۰ هزار ۸۰۰ نخبه کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند. در حوزه اشتغال تحقق شعار سال را با اعتقادی راسخ جلو می‌بریم و زمینه حمایت از ۱ میلیون و ۳۲۱ هزار مستعد اشتغال با حمایت‌های دولت سیزدهم فراهم است.

معاون اول رئیس‌جمهور، همچنین در ابتدای این مراسم از نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان هنرستان‌های تحت پوشش کمیته امداد بازدید کرد و در انتهای این مراسم نیز از برخی از برگزیدگان و دانش آموزان کارآفرین با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

براساس این گزارش، خدمات توانمندسازی، مهارتی و تحصیلی دانش آموزان هنرستانی در سال ۱۴۰۲ با تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) با برگزاری ۳۲ اردوی راهیان پیشرفت در ۳۱ استان، ۱۰ هزار ساعت مشاوره شغلی، تشکیل هزار پرونده شغلی و اعطای وام کارگشایی به بیش از ۶۵ هزار مددجوی هنرستانی تحت پوشش کمیته امداد انجام شده است.

نخستین رویداد کارآفرینی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور معاون اول رئیس جمهور و با قدردانی از ۱۰ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز نخبه تحت پوشش برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • دریادار سیاری: پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است
  • سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله سعیدی: در نظام جمهوری اسلامی ایران ارتش احترام دارد