Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام‌جمعه موقت تهران گفت: بسیاری از دستاوردهای دنیای اسلام و ایستادگی انقلاب در برابر جریان استعمار و استکبار حاصل دست رنج فقها و مدرسه امام صادق (ع) است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد ظهر امروز در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی در مسجد صاحب‌الزمان ورامین اظهار داشت: پیشگامان مبارزه، قیام، شهادت و ایثار و آفرینندگان حماسه بزرگ ‌سال 42 مردم دیار 15 خرداد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ورامین دارای 21 شهید طلبه روحانی است که الحق شاگرد واقعی امام صادق (ع) بودند و به فیض شهادت رسیدند.

امام‌جمعه موقت ورامین با اشاره به نقش شیعیان در تاریخ گفت: شیعیان حضرت علی (ع) در تاریخ اسلام و جامعه بزرگ اسلام نقشی بی‌بدیل داشته‌اند.

ابوترابی فرد به نقش شیعیان علی (ع) در مناسبات منطقه نیز اشاره داشت و تصریح کرد: به عراق نگاه کنیم ببینم کدام کشور او را از دست قلدران نجات داده است، اگر پیروان علی (ع)، مرجعیت شیعه و فرماندهان ولایت مداری مانند ابومهدی المهندس نبودند عراق چنین جایگاهی نداشت.

وی افزود: اگر سید حسن نصرالله، حزب‌الله را سامان نمی‌داد و مقابله با صهیونیستی‌ها نمی‌کرد اگر پیروان مکتب امام صادق (ع) در یمن با این افتخار و حماسه بزرگ ایستادگی نمی‌کردند، امروز شرایط منطقه چگونه بود؟

امام‌جمعه موقت تهران گفت: اگر جمیع این‌ها در کنار مردم غزه نمی‌ایستادند امروز فلسطین چه شرایطی داشت؟ این درسی است که عاشورا و امام صادق (ع) به ما آموختند و نقش شاگردان امام صادق (ع) در جهان اسلام تعیین‌کننده است.

ابوترابی فرد تاکیدکرد: این پیروزی ها به خاطر درک معارف و تعهد به آن است که از اندیشه و تفکر دینی یعنی مبانی امام صادق (ع) برمی‌خیزد و اگر به تاریخ هم اشاره کنیم حدود 700 سال بنی امیه و بنی‌عباس حکومت کردند و از همه توانشان برای محو تفکر شیعی استفاده کردند ولی شاگردان امام صادق (ع) جلوفی این کار را گرفتند.

وی افزود: اراده امامان و معصومین (ع) بر این بوده است که فقها و علما حلقه وصل با مردم شوند و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حاصل این تربیت هستند. عقیده، رفتار و اخلاق امام بزرگوار حاصل مدرسه امام صادق (ع) است تا به مدرسه آرمان خود تبدیل کنند.

امام خمینی(ره): وسعت ایران برای 150 تا 200 میلیون جمعیت کافی استتفکر سیاسی امام خمینی(ره) برگرفته از ایمان به خدا بودامام خمینی(ره) مسیر نهضت‌های انقلابی جهان را تغییر داد

امام‌جمعه موقت تهران گفت: بسیاری از دستاوردهای دنیای اسلام حاصل دست رنج فقها و مدرسه امام صادق (ع) هستند که مدرسه امامان را پاسداری می‌کنند و تداوم راه انبیا هستند بنابراین علما نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند و به همین خاطر امام در 15 فریاد عدالت را زد.

ابوترابی گفت: ایستادگی انقلاب در برابر جریان استعمار و استکبار به‌ خاطر وجود علما است که رمز ماندگاری ما هستند. پیوند علما و مردم یعنی اقتدار امت اسلام و امیدواریم در انتخابات پیش رو با انتخاب درست راه را برای این اقتدار هموار نماییم.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: گناه دنیای همه‌ ما را نابود می‌کند و بندگی خدا انجام وظیفه است بنابراین هر جا هستیم باید مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهیم تا پیروز و سربلند باشیم.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران مدرسه امام امام خمینی امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم مظلوم غزه مظهر مقاومت و ایستادگی هستند

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: مردم مظلوم غزه، امروز مظهر مقاومت و ایستادگی هستند و با پایمردی خودشان با وجود تمام سختی‌هایی که در غزه وجود دارد، استقامت می‌ورزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در آئین نمادین نواختن «زنگ اقتدار» به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت از عملیات غرورآفرین وعده صادق، اظهار کرد: مردم مظلوم غزه امروز مظهر مقاومت و ایستادگی هستند و با پایمردی خودشان با وجود تمام سختی‌هایی که در غزه وجود دارد، استقامت می‌ورزند.

وی افزود: امروز افتخار ما و مردم فلسطین این است که مقاومت و ایستادگی مردم غزه به خصوص کودکان و نوجوانان به عنوان نماد اسلام و باعث ترویج فرهنگ قرآنی و گرویدن انسان‌های بسیاری به دین اسلام شده است.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مراسم زنگ اقتدار که امروز در حال برگزاری است، مبنای دینی دارد و قرآن ما را به استقامت تشویق کرده است.

مطیعی تصریح کرد: علمیات غرور آفرین «وعده صادق» تمام مسلمانان، مستضعفان عالم و مردم فلسطین و غزه را خوشحال کرد.

وی با ابراز امیدواری از نشر و ترویج وسیع فرهنگ ایستادگی و مقاومت در سطح جهان، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید استقامت داشته باشید، به واقع معنی این آیه شریفه آن است که در مسیر مستقیم الهی مقاومت و پایمردی کنید.

کد خبر 746524

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • کشور‌های بریکس می‌توانند به طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند
  • مردم مظلوم غزه مظهر مقاومت و ایستادگی هستند
  • دنیا متعجب از عملیات موفق «وعده صادق» است
  • سپاه دژ مستحکمی در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی
  • ارتش باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • پیام تبریک نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه