Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس می‌گوید دولت آینده برای انتخاب مدیران ورزشی باید روی رزومه افراد تمرکز داشته باشد. حمیدرضا گرشاسبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضعف‌ها و نقایص ورزش ایران طی سال‌های اخیر و خواسته‌ها از دولت آینده اظهار کرد: بزرگترین نقطه ضعف ورزش ایران این است که ارزیابی دقیقی از عملکرد مدیرانش ندارد، یعنی مشخص نمی‌شود مدیران پرکار و مدیران کم‌کار چه کسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از معضلاتی که طی سال‌های اخیر گریبان ورزش را گرفت استفاده از مدیران غیرمتخصص بود. این مدیران از جاهای دیگر وارد ورزش شده‌اند و متاسفانه به دلیل نداشتن تخصص آسیب‌هایی را به ورزش زدند. یک نمونه کوچک در این باره می‌توان به آسیب رساندن به زیرساخت‌ها و پروژه‌های ورزشی مثال زد. خیلی از اماکن ورزشی که با خون و دل ساخته شدند الان به مجموعه متروکه تبدیل شده است، چون دلسوزی برای نگهداری آنها وجود نداشته است.

وی ادامه داد: درباره نقاط قوت ورزش واقعا نمی‌دانم چه بگویم، چون از شانس این دولت، کرونا آمد و این بهانه‌ای شد که خیلی از رویدادها تعطیل بشود. این مسائل باعث افت ورزش می‌شود. یکی دیگر از مسائلی که باعث آسیب رساندن به ورزش می‌شود پایین بودن عمر مدیریتی است یعنی مدیران می‌آیند و سریع جابجا می‌شوند. اگر مدیری بیاید و یک برنامه میان مدت داشته باشد عمر مدیریت‌اش اینقدر کوتاه است که نمی‌تواند برنامه میان مدت خود را اجرایی کند. با این حال مدیری که آسیب‌هایی را به یک مجموعه زده باز هم تلاش می‌کند به آن مجموع باز گردد و مدیریت کند. کسی هم نیست که پرونده ایشان را در بیاورد و بررسی کند و ببیند چه عملکردی داشته است و به او بگویند شما در این بخش‌ها موفق نبوده‌اید.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌هایش اضافه کرد: کسانی که اینگونه می‌آیند و بدون تخصص پست می‌گیرند سیم‌شان به افراد سیاسی وصل است. آنها می‌آیند و پست‌های ورزشی را می‌گیرند و جالب است که در جاهایی که کار خراب است پستی را قبول نمی‌کنند و در جایی که همه چیز مناسب است و کارها بر روی ریل پیش می‌رود پست قبول می‌کنند و به سرکار می‌آیند. بعد که آن شرایط خوب را خراب کردند دوباره باید اساتید ورزشی تلاش کنند تا خرابکاری آن مدیران را ترمیم کنند. متاسفانه این مسائل گریبان ورزش را گرفته است.

گرشاسبی درباره‌ی پرداخت جریمه ۴۸ میلیون دلاری فوتبال ایران به مربیان خارجی اظهار کرد: مقصر چنین مسائلی مجلس شورای اسلامی و دولت است و من هیچ مدیری را مقصر نمی‌دانم وقتی برخی مدیران با رانت به سرکار بیایند همین اتفاقات رخ می‌دهد. چه کسی این مدیر را انتخاب کرده است؟ این همه اختلاس و گمشدن دکل‌های نفتی را فراموش کردند و حواس‌شان به فوتبال معطوف کرده‌اند. فوتبال جاذبه اجتماعی دارد و می‌تواند دستاوردهای اقتصادی هم داشته باشد. اگر می‌خواهند در این فوتبال پیشرفتی وجود داشته باشد باید جلوی این رابطه‌بازی‌ها را بگیرند. چرا مجلس قبلی وزیر را استیضاح نکرد؟ آنها با این سازش‌شان خیانت کردند. در دوره گودرزی هر روز او را به مجلس شورای اسلامی می‌کشاندند اما در دوره وزیر بعدی، سازش کردند.

وی در پاسخ به این سوال که انتظارش از دولت بعدی چیست؟ گفت: دین ما، مذهب ما و همین طور حضرت امام علی (ع) در این زمینه فرموده است افراد دست پاک و کسانی که مردم را دوست دارند را به خدمت بگیرید. برخی می‌آیند اصلا برای‌شان مردم مهم نیست، کسانی بر سر کار باید بیایند که مشکلات مردم را حل کنند برخی هم که متوجه می‌شوند کار مردم زود انجام می‌شود ناراحت می‌شوند و می‌گویند نباید کارها زود و سریع انجام شود. افرادی باید حضور داشته باشند که دلسوز مردم باشند. برای انتخاب مدیران ورزشی هم باید روی رزومه افراد تمرکز کنند و براساس جناح‌های سیاسی کسی انتخاب نشود. ورزش رشته تخصصی است و باید از متخصصین ورزشی استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: انتخابات 1400 ورزش و انتخابات 1400 وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان امشب در دیدار با مسئولین پیش از سفر رئیس جمهور گفت: مدیران میانی استان با ترک برخی رفتار‌های آزار دهنده‌ی خود در پاسخگویی به جریان دانشجویی به وعده صادق خود عمل کنند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان امشب و پیش از سفر حجت الاسلام رئیسی به استان در جمع هیئت دولت مطالبات خود را طی بیانیه‌ای مطرح کرد.

متن بیانیه قرائت شده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
باسلام و احترام
عرض خوشامد خدمت هیئت محترم دولت و همچنین عرض تقدیر از اقدامات دولت در زمینه‌ی هماهنگی دیپلماسی با میدان در دفاع ملی مقتدرانه وعده‌ی صادق به امید اینکه یکی از برکات حاصله ی سفر دور دوم هیئت دولت به استان سمنان وعده‌ی صادق مدیران میانی استان به مردم و جنبش دانشجویی در راستای ترک سیاست‌زدگی رفتاری و هویت بخشی و اهمیت بخشی به صحن دانشگاه برای پاسخگویی، احصا و نقش آفرینی در تولید علم مورد نیاز برای حل چالشها و مسائل استان باشد.

تا این قبیل هماهنگی‌های همه جانبه را در تحقق این بعد از وعده ی صادق انقلاب اسلامی نیز به درستی و بدون کم لطفی هویتی، برای جریان دانشجویی با حضور و پاسخگویی مستمرشان در صحن دانشگاه و ترک برخی رفتارهای آزار دهنده‌ی سیاست زده مد نظر داشته باشند.

در مرقومه ی پیش رو نماینده‌ی بیان نکاتی چند از دیدگاه فرزندان شجره طیبه‌ی استان سمنان خواهیم بود.

الف) نقش آفرینی همه جانبه‌ی دیپلماسی در مسئله ی اول جهان اسلام پس از نقش آفرینی و هماهنگی غرور آفرین دیپلماسی با میدان در پاسخ مقتدرانه‌ی وعده‌ی صادق و ارائه‌ی مواضع به موقع قاطع و ملی دیپلماتیک وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از کشورهای جهان و تریبون‌های بین المللی به نظر می‌رسد یکی دیگر از وجوه دیپلماسی فعال در مسئله ی فلسطین همراهی و نقش آفرینی قابل توجه و قاطع وزارت خارجه در قطع شریان‌های حیاتی رژیم منحوس صهیونیستی و اثرگذاری در قطع صادرات منابع انرژی از کشورهای همسایه‌ی رژیم از جمله ترکیه می‌باشد.
که تا به اینجا گزارش و اهتمامی از دیپلماسی دیده نشده و همچنین پیرو این مهم مجموعه ساختارهای رسمی دولتی از جمله وزارت مرتبط به صنعت و تجارت نیز گزارش شفافی از برندها و چرخه‌ی حضور کالا ها، مواد مورد استفاده و امتیاز این محصولات در سبد خرید و تبادلات تجاری مردم ایران اسلامی منتشر نکرده‌اند.

ب) فاصله‌ی میان شعار و عمل دولت همان فاصله‌ی میان سیرت و صورت نظام اسلامی است. دست اندرکاران دولت مردمی جامعه ی اسلامی فاصله‌ی میان شعار و عمل دولت را شناسایی و آن را از میان بردارید تا لامسه مردمی دستاوردهای این گفتمان بی نظیر تاریخی را احساس کند.

همانطور که می‌دانید رهبر معظم انقلاب در بیانات دهه‌های مختلف راهبردهای برون رفت از چالش‌ها و حل مسائل را مطرح کرده‌اند. برای مثال در دهه‌ی هشتاد گفتمان عدالت، در دهه‌ی نود گفتمان ایرانی اسلامی پیشرفت و دهه‌ی فعلی گفتمان مردمی سازی و مردم پایگی ملت ایران در تمام زمینه‌های اداره‌ی کشور را تشریح کرده‌اند و همچنین بافت تمام راهبردهای امام انقلاب به درستی و با پیوستاری منطقی در برهه‌های مختلف در مسیر رسیدگی و احیای همین مفهوم مهم بوده است.

مردم که خوشبختانه از اصلی ترین و مهم‌ترین دستاوردهای این دولت معرفی گفتمان مورد تاکید رهبری بود. قدم مهمی که اصلا در دولت‌های گذشته حتی به آن فکر هم نکرده بودند و چه بسا در ضدیت با این گفتمان قدم بر می‌داشتند. و می‌توان گفت متاسفانه با بررسی کارنامه‌ی فعلی دولت محترم نیز نگرانی و نقدهای بسیاری در تحقق حکمرانی مردمی به چشم می‌خورد آنچنان که در مواردی شاهد تقلیل مردم پایگی و مردمی سازی به معارفه‌ی صرف دستیار دید بازدید صرف مسئولان از مردم و در بین مردم بودن‌های بعضا تشریفاتی، عدم شفافیت لازم در ارائه‌ی برنامه و ایده‌ی اصلی اجرایی این گفتمان تعریف هرچه بهتر بسترها و زیرساخت‌های فراگیر مدنظر برای اجرای آن به اقشار مختلف مردمی و رفتارهای نقیض برخی رجال دولتی می‌باشیم، آنچنان که به عنوان خادمان دولتی در تریبون‌ها فاقد موضع شفاف در مسائل اصلی کشور بوده و در نمونه‌ای می‌بینیم که وزیر اقتصاد همین دولت در سفر به این استان در جلسه گروهای مردمی شرکت وظرفیت‌های مردمی فعالی را مشاهده می‌کند اما در نهایت برای پیشبرد این اهداف دست یاری و تنها دست یاری را برای ارگان‌هایی مثل اتاق بازرگانی دراز می‌کند.

ج) دولتمردان شریف، در هر جغرافیایی از جامعه استعداد و استعادی نهفته است که لزوما مشابه با دیگر نقاط نمی‌باشد. اگر در جایی صنعت مزیت است در جای دیگر ممکن است کشاورزی مزیت باشد و در جاهای دیگر صنایع دستی و گردشگری و اشکال اینجاست که برای هر بوم مزیت کاذب تعریف، تشخیص و تعریف گردد.

اگر در منطقه‌ای صنعت مزیت بود با گسترش کشاورزی دچار تناقض می‌شود و می‌بینیم که اگر منابع به درستی تخصیص پیدا کند آن وقت با توجه مزیت‌های هر جامعه‌ای مشکل بیکاری هم تا حد زیادی رفع می‌شود و زنجیر وار درنگاه به مسائل استان نیز می‌توان گفت که کم آبی‌ها در برخی از نقاط استان نیز همین دلیل را دارد و راهکار انحصاری خود را می‌طلبد.

مسئله‌ی عدم عدالت در تخصیص بودجه حتى تاجایی پیش رفته است که در استان سمنان مشاهده می‌کنیم که این عدم تخصیص در حوزه کشاورزی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان سبب تغییر کاربری نرم زمین‌های زراعتی شده است. آنگونه که دیگر از بستر زراعت خارج شده و تبدیل به باغات محدود جهت تفریح و عیش و نوش بعضی متمولین شده است.

در سال‌های گذشته با سفر دور اول ریاست جمهوری به استان سمنان مجموعه‌ای از مسائل احصاشده توسط نماینده‌ی بسیح دانشجویی در اختیار دولت قرار گرفت و بالطبع در نتیجه‌ی سفر هیئت دولت به استان با بدنه‌ی اجرایی دولت در استان مصوباتی هم انجام شد که این مصوبات با سفر وزرا و مسئولین دولتی دیگر در بازه‌های مابین سفر دوم هیئت دولت از جمله آقایان وزرای صمت، اقتصاد، کشور، نیرو و علوم نیز افزایش یافت.

جنبش دانشجویی بار‌ها قصد اطلاع و بررسی وضعیت برخی از مصوبات را دنبال کرده است، اما مطالب وگزارشات متقن و شفافی از وضعیت مصوبات از سمت مسئولین استان دریافت نکرده است.

حال در این تریبون عرض می‌کنیم کدام یک از آن مصوبات به خوبی انجام شده است؟ دولت چگونه با سهم قصور عوامل اجرایی خود در استان برخورد می‌کند و سیاست گذاری مصوبات جدید دولت مردمی در استان سمنان چگونه خواهد بود؟

جنبش دانشجویی ضمن تشکر از اهتمام مسئولین به دانشجو و دانشگاه یادآور می‌شود که بنیاد گذار کبیر انقلاب بار‌ها متذکر شده‌اند که اگر مسئولین نظام اسلامی از دانشجویان غفلت کنند در آتش دوزخ الهی خواهند سوخت باشد که با همت دانشجویان و نیروی جوان آینده‌ای روشن‌تر را برای کشور عزیزمان ایران اسلامی ترسیم کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان

دیگر خبرها

  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد
  • مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • اجرای طرح ورزش و مردم در خوزستان
  • رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود
  • سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می شود
  • علیرضا رضایی: اخذ مالیات باعث گران شدن ورزش می‌شود
  • گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند