Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: کتاب استخراج سبز در فناوری جداسازی به همت علی حقیقی اصل و مریم خواجه نوری از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان نگارش و توسط انتشارات بین‌المللی CRC Press منتشر شد.

او افزود: این کتاب مبانی شیوه‌های نوین استخراج اسانس‌های طبیعی از گیاهان دارویی را با تأکید بر استخراج با آب زیر دمای بحرانی تشریح و کاربرد کتاب در علوم مختلف مهندسی ازجمله مهندسی شیمی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعدالدین با توجه به کاربرد گسترده گیاهان دارویی در طیف وسیعی از علوم گفت: تاکنون کتاب مرجعی که به بررسی شیوه‌های نوین استخراج گیاهان دارویی با تأکید بر استفاده از حلال سبز آب زیر دمای بحرانی بپردازد و به صورت کامل، شفاف و نظام‌مند تشریح کند، ارائه نشده است و این نقصان مانعی را پیش روی علاقه‌مندان به این عرصه، به‌ویژه دانشجویان قرار داده است.

او ادامه داد: نویسندگان کتاب استخراج سبز در فنّاوری جداسازی تلاش کرده‌اند تا با نگارش کتاب حاضر و ارائه هرچه کامل‌تر مبانی شیوه‌های نوین استخراج سبز، نقصان موجود را جبران و مسیر علاقه‌مندان به این عرصه را هموارتر کنند.

علی حقیقی اصل عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با چاپ هفت عنوان کتاب و بیش از ۱۲۰ عنوان مقاله توسط ناشران معتبر داخلی و بین‌المللی و همچنین راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های متعدد در موضوعات استخراج و دکتر مریم خواجه‌نوری عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با چاپ دو عنوان کتاب و بیش از ۳۰ عنوان مقاله توسط ناشران معتبر داخلی و بین‌المللی ازجمله متخصصان داخلی در این زمینه تحقیقاتی هستند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاپ کتاب پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان بین المللی هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد

محمد علی زلفی گل گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته قدردان استادانی که در این دانشگاه داریم هستیم ولی نباید همان کاری را که دانشگاه تهران انجام می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیئت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه