Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرصت شرکت در پنجمین دوره جشنواره شعر «نیایش» با عنوان «مواهب» بنا به درخواست شاعران تا بیستم خردادماه تمدید شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مهلت ارسال اثر به دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره شعر «نیایش» با عنوان «مواهب» تا بیستم خردادماه تمدید شد. پیش از این، پایان اردیبهشت‌ماه آخرین فرصت جهت ارسال اثر عنوان شده بود که این زمان با توجه به درخواست شاعران تمدید شده است و بنا به گفته دبیرخانه، قابل تمدید مجدد نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جشنواره شعر «نیایش» با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه شاعران به شعر مناجات و استفاده از ادعیه در اشعارشان برگزار می‌شود. در فرخوان دوره پنجم محوریت با دعای بیستم صحیفه سجادیه با عنوان دعای «مکارم الاخلاق» است و اشعار می‌بایست با توجه به معارف و مضامین این دعا سروده شده باشند.

برگزارکنندگان هیچ محدودیتی در قالب اشعار برای شرکت‌کنندگان تعیین نکرده‌اند اما اشاره به فرازهای استفاده شده از «دعای مکارم الاخلاق» در آثار ارسالی الزامی است. علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ذکر شده آثارشان را به نشانی ایمیل mavahebpoem@gmail.com یا در شبکه‌های اجتماعی ایتا و تلگرام به نشانی @mavahebpoem ارسال کنند.

همچنین به منظور ارج نهادن به شاعرانی در مدت زمان اولیه فراخوان در کنگره شرکت کرده‌اند، آثارشان توسط اساتید از نظر ادبی و موضوعی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت و برای سراینده ارسال خواهد شد تا در صورت صلاحدید، اشکالات آن رفع و مجدد برای دبیرخانه ارسال شود.

آیا شعر آیینی مصداق عمل صالح است؟رونمایی از کتاب تازه رضا اسماعیلی/ شعرهایی که چراغ راه شعر آیینی شددر ستیز با تحریف‌ها و باژگونگی‌های شعر آیینی

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شعر شعر آیینی شعر شعر آیینی تمدید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی گفت: ۵۳۶ اثر از ده کشور جهان به دبیرخانه هجدهمین دوره این جشنواره ارسال شده و روند داوری‌ها ادامه دارد.

علیرضا نوروزی افزود: از این تعداد، ۴۱۶ مورد از پانزده استان کشور و ۱۲۰ اثر از نُه کشور‌ دیگر از  جمله ترکیه، آلمان، جمهوری آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق بوده است.

وی اضافه کرد: ۶۰ شاعر از کشور‌های مختلف در این دوره از جشنواره به دبیرخانه اثر ارسال کرده اند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۱۶ اثر از ۲۱۰ نفر در استان‌های مختلف کشور آثار خود را به دبیرخانه هجدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال کرده اند که از این تعداد نیز ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: شاعرانی از آذربایجان‌شرقی، قم، مشهد، زنجان، تهران، اردبیل، همدان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، البرز، خراسان جنوبی، مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در جشنواره امسال مشارکت دارند.

نوروزی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر خوانی در شهرستان‌های سلماس، چایپاره، نقده، خوی و میاندوآب و برگزاری محافل شعر در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین و کشور ترکیه تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ و برگزاری مراسم شعرخوانی در کشور عراق در اربعین حسینی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

در راستای اجرای عدالت فرهنگی جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، تجلیل و قدردانی از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

هفدمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در میاندوآب و شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در چایپاره برگزار شد و امسال نیز میزبانی به سلماس واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • جلالی و فرصت شکستن رکورد 15 ساله!
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  •  تمدید ارسال مقاله به همایش بین المللی زیستن با کیفیت
  • تمدید فراخوان دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات
  • یک نماینده مجلس سمت گرفت +جزئیات
  • رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر منصوب شد
  • مهلت ارسال آثار به جشنواره طنزپهلو تمدید شد