Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: وقتی وارد قیمت گذاری دستوری کالا‌ها به ویژه در حوزه مواد اولیه می‌شویم یعنی به توزیع رانت ورود کردیم.
به گزارش آریا، ‏ آقای عبدالناصر همتی پس از ضبط برنامه تبلیغاتی استانی خود در ساختمان سیما در جمع خبرنگاران با بیان این که توزیع رانت به هیچ وجه قابل کنترل نیست، افزود: باید بپذیریم قیمت گذاری باید در بازار باشد، زیرا نتیجه قیمت گذاری دستوری همین اتفاقات کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت‌های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که صنایع فولادی و پتروشیمی ما هم باید بازار داخلی را تامین و هم باید بازار‌های صادراتی را حفظ کنند، گفت: هم اکنون بخش عمده‌ای از صادرات غیرنفتی ما بر صادرات پتروشیمی و فولاد متمرکز است بنابراین برنامه دولت بنده این است که میان صادرات و مصرف داخل در این حوزه تنظیم گری شود.
آقای همتی افزود: این که کارخانجات و واحد‌های تولیدی نیاز خود محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی و فولاد را بخواهند از بازار آزاد تهیه کنند واقعا زشت است که اگر این محصولات از بورس و با قیمت واقعی تهیه شود بسیاری از مسایل قابل حل است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مشکل ما این است که بخش‌هایی را از بورس خارج و جداگانه توزیع می‌کنیم که این امور باید سامان یابد. یکی از مشکلات اساسی در اواخر دولت فعلی هم همین موضوع بود که فکر می‌کنم که این‌ها قابل حل و رفع است.
آقای همتی گفت: اقتصاد را باید به بازار واگذار و نظارت کرد که بازار درست عمل کند یعنی دولت به جای دخالت در بازار، اقداماتی کند که بازار درست عمل کند مهمترین سیاست و برنامه من کنترل این نوع محصولات و فعالیت هاست.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد خود در مناظره دیروز راضی بودید؟ و چه نمره‌ای به عملکرد خود در مناظره می‌دهید؟ افزود: از نظر من مناظره‌ای که دیروز برگزار شد تقریبا مانند مسابقه هفته بود و فرصتی که بتوانیم برنامه‌هایمان را اعلام کنیم نداشتیم متاسفانه همان طور که قبلا هم گفته بودم بنده احساس کردم تقریبا یک در برابر پنج هستم و یک جریان خاصی متعهد شده بودند که بنده را تخریب کنند.
وی ادامه داد: با وجود این که گفته بودم من نماینده دولت فعلی نیستم و مستقل به صحنه آمده ام و با وجود این که مقام معظم رهبری فرمودند نامزدها‏، برنامه‌ها و به ویژه برنامه‌های اقتصادی خود را برای مردم تشریح کنند، اما دوستان تلاش کردند نگذارند من برنامه هایم را بگویم بیشتر حاشیه ایجاد کردند که من مجبور شدم به مطالب آن عزیزان بپردازم بنابراین نمره دادن برای این مناظره به نظر من خیلی مبنای درستی ندارد.
آقای همتی گفت: انتظارم این است راجع به برنامه‌ها صحبت کنم. به جای تحریف و مسایلی که خودشان می‌دانند عمده این عزیزان معضلات را برای کشور ایجاد کردند بیایند با فرافکنی گردن بقیه بیاندازند برنامه‌های شان را توضیح و اجازه دهند ما هم فرصت بیشتری داشته باشیم که برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کنیم.
وی افزود: اگر مسیر مناظره به سمتی برود که برنامه محور باشد و برنامه‌های همدیگر را نقد کنیم خیلی بهتر می‌توانیم نتیجه بگیریم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه امروز خود در ساختمان سیما، گفت: امروز در ادامه ضبط برنامه‌ها برای استان‌ها موفق شدم برای مردم خوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان شرقی و اردبیل برنامه‌های خود را تشریح کنند که امیدوارم مورد استقبال مردم این استان‌ها قرار گیرد.
آقای همتی افزود: برای من این برنامه‌ها بسیار مفید بود، زیرا برخلاف برخی کاندیدا‌ها که از یک سال پیش به بهانه‌های کار اداری به استان‌ها می‌روند و ما و مردم متوجه بودیم که کار تبلیغی می‌کردند من حدود 10 روز است که وارد صحنه شدم بنابراین برای من امکان پذیر نبود که به استان‌ها مراجعه کنم ضمن این که کرونا هم مشکل را مضاعف کرده بود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دارم برای تک تک استان‌ها برنامه ضبط می‌کنم و با زبان همان استان درباره مسایل و مشکلات آن استان با مردم صحبت می‌کنم.
آقای همتی افزود: فکر می‌کنم چیزی که جای آن در پرسش‌های مناظره دیروز خالی بود کرونا و برنامه ریزی نامزد‌ها برای مقابله با کرونا بود اکنون که چندین هزار نفر از هموطنان مان جان خود را به علت این بیماری از دست دادند و روزانه نیز خیلی از این ناحیه فوتی داریم و خیلی از خانواده‌ها نیز عزادارند کرونا مهمترین مسئله کشور است که باید به طور جدی به آن توجه شود ضمن این که واکسیناسیون عمومی نیز باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که کرونا، کسب و کار‌ها و فعالیت‌های مرتبط با خدمات را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در عین حالی که از صدا و سیما تشکر می‌کنیم که بستر را فراهم کرده که راحت با سفر به استان‌ها با مردم استان‌های مختلف ارتباط داشته باشیم درخواست ما این است که صدا و سیما موضوع کرونا را در دستور کار برنامه‌های انتخاباتی خود قرار دهد و برنامه‌های نامزد‌ها را در این باره جویا شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: همتی قیمت گذاری مواد اولیه رانت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنامه ها آقای همتی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل

تین نیوز

فعالان صنف روغن موتور گفتند: روغن موتورهای ایرانول و بهران در بازار ۵۰ درصد گران شد، عدم عرضه روغن موتور این شرکت ها در بازار منجربه ایجاد «بازار سیاه» شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، روغن موتورهای ایرانول و بهران در بازار ۵۰ درصد گران شد، اعلام این خبر از سوی فروشندگان روغن موتور در بازار لوازم یدکی تهران بیانگر آن است که شبکه توزیع یا احتمالا تولیدکنندگان مسیر رشد قیمت روانسازها را دنبال می کنند. قیمت گذاری دستوری برای هر محصولی سبب ایجاد زیان برای تولید کننده و عدم دسترسی مناسب مشتریان برای خرید می شود، اگر وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به اصلاح قیمت روانکارها طی روزهای آتی اقدامی انجام ندهند، باید منتظر ایجاد التهاب شدید در بازار این محصول بود. ظاهرا تغییر مدیران عامل نفت بهران و ایرانول تاثیری در بهبود عرضه روغن موتور از سوی این دو شرکت روانساز به بازار نداشته است.

گرانی اهرم فشار به دولت

بررسی های میدانی خبرنگار «بازار» حاکی از آن است که سه شرکت بزرگ تولید کننده روغن موتور از جمله نفت بهران و ایرانول از ابتدای سال جاری تا امروز اقدام به عرضه روغن موتور در سطح بازار نکردند. فعالان این صنف معتقد هستند که تولیدکنندگان محصولات را به شبکه توزیع تحویل و این شبکه از توزیع آن در سطح بازار خودداری می کند. به نظر می رسد شبکه توزیع با عدم عرضه روغن موتور به بازار، مسیر تحمیل رشد قیمت روغن موتور به دولت را دنبال می کند.

فعالان این صنف در خصوص ایجاد چالش در بازار روغن موتور توسط شبکه توزیع و فقدان نظارت به این شبکه، بیان کردند: اگر شرکت های ایرانول و نفت بهران نسبت به عدم عرضه محصولات خود توسط شبکه توزیع مطلع هستند، چرا اقدام به پخش مویرگی در بازار لوازم یدکی تهران نمی کنند؟

یک فروشنده روغن موتور که نخواست نامش فاش شود، در خصوص عدم عرضه روغن موتور توسط شرکت های مذکور، به «بازار» توضیح داد: درحال حاضر برای روانسازها بازار سیاه ایجاد شده و به نظر می رسد اگر این شرایط تداوم داشته باشد، باید منتظر ورود روغن موتورهای تقلبی به بازار بود.

مجوز گرانی صادر شده؟

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مدعی است که هر گونه افزایش قیمت روغن موتور منوط به اخذ مجوز از کارگروه تنظیم بازار است، این مجوز فقط مشمول تولیدکنندگان روغن موتور می شود. آیا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یا سایر نهاده های نظارتی، عملکرد شبکه توزیع در رشد قیمت روغن موتور را مورد بررسی قرار دادند؟ آیا شبکه توزیع یا «مافیایی روغن موتور» این قدرت را دارد که بدون ابلاغ مجوز گرانی، قیمت روغن موتور در بازار را افزایش دهند؟

تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل

روغن موتور به عنوان یک قطعه استراتژیک شناخته می شود، در صورت گرانی انواع روانکارها باید منتظر رشد قیمت کرایه حمل و نقل بود. زیرا سهم روانکارها در رشد نرخ کرایه ها حدود ۲۰ درصد است، باتوجه به افزایش قیمت ۵۰ درصدی روانسازها و نگرانی مالکان خودروها به ویژه رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی شاید بزودی کرایه ها بیشتر از ابلاغ دولت، رشد کند.

باتوجه به رشد نهاده های تولید و افزایش نرخ ارز، اصلاح قیمت کالاهای مانند روغن موتور که مشمول قیمت گذاری دستوری هستند، امری ضروری است. چرا که فقدان این مساله می تواند منجربه کاهش کیفیت، کاهش عرضه و ایجاد التهاب در بازار شود. به نظر می رسد که «مافیایی روغن موتور» بیشتر از هر زمان دیگری به بازار این محصول مسلط شدند، در سایه نبود نظارت ها اختیار تعیین نرخ در دست شبکه توزیع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟