Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: کسانی که در انتخابات وعده های بزرگ می‌دهند احتمالاً با حدود اختیارات شوراها آشنا نیستند یا نیت دیگری در سر دارند و این موضوع مهم را مردم هم اینک که در شرف انتخاب هستند، باید توجه داشته باشند.

فیصل دانش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بسیاری از مشکلات شهری ریشه دار بوده و نیازمند هماهنگی چند دستگاه و چند اداره است و اینگونه نیست که یک عضو شورا با آرزو کردن و ادعا کردن و بدون تجربه بتواند این مشکلات را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلات شهری در اکثر شهرهای ایران از جمله بندرعباس، انباشته شده و بعضاً مربوط به دوره‌های گذشته و سال‌ها ناکارآمدی در مدیریت شهری است؛ هر چند این هم به معنی کارآمدی زمان حال نیست و اینجانب منتقد وضعیت فعلی هم هستم.

نایب رئیس شورای شهر بندرعباس ادامه داد: مشکلات شهری یک شبه به‌وجود نیامده که یک شبه نیز قابل حل باشند. بعضی از افرادی که امروز منتقد جدی وضع موجود هستند، در گذشته در مدیریت شهری نقش داشته‌اند و خود نتوانسته‌اند کار مؤثری را انجام دهند.

وی اضافه کرد: برخی مدعیان امروز خود در گذشته با انبوهی از مشکلات روبرو بوده و در نهایت با انتقاداتی بیشتر از وضع موجود کنار رفته‌اند.

نایب رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: قرار نیست یک عضو شورا معصوم باشد یا همه کارهای او درست باشد، همه ما انسان هستیم و در تصمیم گیری خود ممکن الخطا، اما همه ما انتظار داریم که در قضاوت‌هایی که در مورد اعضا شورا می‌شود، مجموع رفتارهای فرد در نظر گرفته شود و به خاطر سو برداشتی تمام زحمات نمایندگان مردم نادیده گرفته نشود؛ به حدی که حتی اجازه دفاع هم به آنها داده نشود.

وی با بیان اینکه فراموش نکنیم مردم این رفتارها را غیرمنصفانه می‌دانند و به موقع به اینگونه رفتارها پاسخ خواهند داد، اضافه کرد: به تجربه باید عرض کنم، بسیاری از تصمیماتی که در مدیریت شهری و شورا گرفته می‌شود می‌تواند تبعاتی در جامعه داشته باشد که بعضاً مثبت و بعضاً منفی باشد، اما فراموش نکنیم که مردم تعدادی نماینده را انتخاب می‌کنند که بر اساس وضع موجود و بر اساس قانون تصمیم‌گیری کنند، این تصمیمات بعضاً می‌تواند از نظر برخی درست و برخی دیگر اشتباه باشد.

دانش تصریح کرد: در هر تصمیمی در شورا به تبع آن در جامعه، هم موافق وجود دارد و هم مخالف و هر یک دلایل و منطق خود را دارند. در این شرایط نمی‌توان یک طرفه قضاوت کرد، بلکه باید سود و زیان هر کار را دید و گاهی باید هزینه‌های یک تصمیم درست را پرداخت.

عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: بسیاری از نظارت‌ها و قضاوت‌هایی که در مورد اعضای شورا می‌شود ربطی به مسئولیت آنها ندارد و بیشتر قضاوت‌هایی است که در نهایت مشکلی را از مردم حل نمی‌کند.

وی گفت: بعضی سیاسیون نباید طوری رفتار کنند که اعضای شورا به‌جای درگیر کردن خود به کار باعث بی‌انگیزگی شوند، از آنجاییکه هرکس بیشتر کار و تلاش کند بیشتر در معرض قضاوت و آسیب قرار می‌گیرد، رفتارها باید سنجیده باشد تا آسیبی به این نهاد مردمی و عامل دموکراسی در کشور وارد نشود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر بندرعباس ادامه داد: برخی در آخر هر دوره از مجلس و شورا، سخت منتقد وضع موجود می‌شوند و گاهی غیرمنصفانه از افرادی که خدمت کرده‌اند انتقاد می‌کنند. به یاد داشته باشیم کسانی که امروز سخت انتقاد می‌کنند و به پاسخ‌ها و بیان مشکلات توجه نمی‌کنند، در آینده خود با انتقادات دیگران مواجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: در هر چرخه افراد زیادی حذف می‌شوند و به دنبال آن هیچ ساختار تجربی و قوی نیروی انسانی در بین ما شکل نمی‌گیرد؛ در نتیجه ما همیشه در حال حذف افراد و آزمون و خطا و کسب تجربیات جدید هستیم.

سخنگوی شورای شهر اضافه کرد: هیچ انسانی معصوم از خطا نیست حتی ناظرانی که بر شورا نظارت می‌کند هم معصوم از خطا نیستند، به نظرم مهم‌تر از عیب‌جویی و ایراد گرفتن، دیدن و کشف توانمندی افراد است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که وعده‌های بزرگ می‌دهند احتمالاً با حدود اختیارات شوراها آشنا نیستند یا نیت دیگری در سر دارند و این موضوع مهم را مردم هم اینک که در شرف انتخاب هستند، باید توجه داشته باشند.

دانش افزود: بسیاری از اختیارات شورا در ارتباط با دیگر دستگاه‌ها و ادارات است. عقیده دارم تا برخی قوانین اصلاح و شفاف سازی نشود، با تغییر افراد حتی تا ده‌ها دوره دیگر نیز شوراها، نخواهند توانست مشکلات اساسی مردم را حل کنند.

کد خبر 498840

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فیصل دانش شوراهای شهر انتخابات شوراهای شهر شوراي شهر بندرعباس انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر بندرعباس وضع موجود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عزیزالله سیفی افزود: همه اقدامات و فعالیت‌هایی که منجر به صدور رای در کمیسیون‌های این شورا می‌شود با حضور نمایندگان محیط زیست، دادگستری و دیگر دستگاه‌های مرتبط و با بررسی و پیرو درخواست‌ها و مراجعات مکرر مردمی است.   او ادامه داد: اخیرا مشاهده شده در چند مورد رای‌های صادر شده توسط کمیسیون بند ۲۰ با دخالت بخش‌های دیگر ملغی شده که به نظر می‌رسد روند قانونی رعایت نشده و اعتراض برخی از اعضای شورا و حتی نمایندگان ارگان‌های مرتبط را در بر داشته و تقاضا داریم در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.   رییس شورای اسلامی شهر یزد افزود: قانون باید سرلوحه کار همه باشد و لذا در چند مورد اخیر اگر اقدامی غیر قانونی توسط برخی انجام شده، باید اصلاح شده و رای کمیسیون‌های شورا که قانونی صادر شده است نباید شکسته شود.

دیگر خبرها

  • واکنش ابطحی به بازگشت گشت ارشاد: آیا پشت پرده کسانی نیستند که علاقه مند باشند حواس ها را از جنایت های اسراییل و عمل مهم و موفق و تمیز سپاه در پهپاد باران کردن اسراییل پرت کنند؟
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • با بزرگ‌ترین شهر زیرزمینی جهان بیشتر آشنا شوید
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • جراحی برداشتن لوزه؛ چرا و چه کسانی؟