Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدابراهیم زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مراحل انتخابات براساس روز شمار ابلاغی در استان در حال انجام است، اظهار داشت: حدود ۳۰ هزار نفر کار برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در کردستان انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه ۴۱ هیات اجرایی در ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری در موعد مقرر برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا تشکیل شد، اضافه کرد: برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر یک هزار و ۴۷ داوطلب ثبت‌نام کردند و شوراهای روستایی هم تمام روستاها به حد نصاب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: از ۳۲ شهر استان، شورای اسلامی ۲۵ شهر پنج نفره، ۶ شهر ۷ نفره، یک شهر ۹ نفره و تعداد کرسی‌های اصلی ۱۷۶ کرسی و مجموع کرسی‌های اصلی و علی‌البدل ۲۸۷ مورد است.

زارعی گفت: تعداد کرسی‌های اصلی شوراهای اسلامی روستایی سه هزار و ۹۹۸ کرسی و مجموع اصلی و علی‌البدل ۶ هزار و ۶۵۴ کرسی است، ضمن اینکه انتخابات در یک هزار و ۳۱۴ روستا برگزار خواهد شد اما فعلا ۵۱ روستا به حد نصاب نرسیده و امیدواریم این روستاها نیز به حد نصاب برسد. 

وی با اشاره به اینکه برای یک هزار و ۳۱۴ روستا هفت هزار و ۲۳۰ داوطلب ثبت نام کردند، اظهار داشت: کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مراحل نهایی است.

رییس ستاد انتخابات کردستان از دستگاه‌های دولتی خواست امکانات مورد نیاز فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها در هنگام انتخابات را در اختیار هیات‌های اجرایی قرار دهند و افزود: همه مراحل انتخابات به جز اخذ رای و شمارش آرا در استان به صورت الکترونیکی است.

زارعی با بیان اینکه انتخابات شوراهای شهر و روستای این دوره فقط در شهرهای بزرگ کشور به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، ادامه داد: در دوره قبلی، انتخابات شوراها در شهرهای سنندج و سقز به صورت الکترونیکی برگزار شد اما این دوره اینگونه نخواهد بود. 

وی از اعلام آمادگی هیات‌های اجرایی و دستگاه‌های متولی برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در استان خبر داد و یادآور شد: کسی حق ندارد از امکانات دولتی برای تبلیغ استفاده کند و مدیران نیز اجازه فعالیت در ستاد تبلیغات کاندیداها را ندارند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کردستان محمد ابراهیم زارعی مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کردستان انتخابات ۱۴۰۰ کردستان مشارکت سیاسی اخبار کنکور شوراهای اسلامی شهر انتخابات شوراهای شهر و روستا یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران از برگزاری جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته در روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌ماه) به مناسبت روز ملی شوراها، خبر داد. - اخبار اجتماعی -

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران امروز در پایان دویست و بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران، از برگزاری جلسه اعضای شورای شهر تهران در ادوار گذشته خبر داد و گفت: به مناسبت روز نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها و بنا بر پیشنهاد ریاست شورای شهر تهران، قرار است جلسه‌ای با حضور تمامی اعضای شورای شهر تهران در ادوار گذشته برگزار شود.

وی افزود: بر همین اساس این جلسه، روز یکشنبه هفته آینده (نهم اردیبهشت‌ماه) برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در ارتباط با محل برگزاری این جلسه گفت: پیشنهادی که از سوی مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران شده است، قرار است این جلسه در سالن برگزاری جلسات علنی شورا برگزار شود.

نادعلی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی قرار است دعوتنامه‌ای برای تمام اعضای شوراها (اصولگرا و اصلاح‌طلب) ارسال شود.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با نهم اردیبهشت‌ماه شاهد آغاز به کار شورای محلات نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان