Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روز مانده به آغاز فعالیت رسمی تبلیغاتی در کارزار انتخابات شوراها، دست کم چهار فهرست جداگانه از ائتلافهای سیاسی مختلف برای تصاحب کرسیهای شورای اسلامی کلانشهر مشهد تشکیل شده و یا در شرف تشکیل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، این شهر با سه میلیون نفر جمعیت به عنوان دومین کلانشهر ایران، شورای شهری ۱۵ نفره دارد و به واسطه بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی شهرداری، میزبانی سالانه از ۲۰ میلیون زائر بارگاه منور رضوی و جای دادن هزاران کسب و کار صنعتی و خدماتی در خود دارای جایگاه منحصر به فردی در میان دیگر شهرهای ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه نامزد از هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زاده مشهد و یا اطراف آن هستند و اصولا ایران آنها را به عنوان چهرهای سیاسی مشهدی می شناسد لذا می توان این کلانشهر را خاستگاه رای آنان دانست علاوه بر این به واسطه فعالیت حوزه علمیه خراسان می توان این کلانشهر مذهبی را قطب منحصر به فرد فعالیتهای سیاسی و مذهبی در کشور دانست و با این ویژگی ها تصاحب کرسی های شورای شهر مشهد برای جریانهای سیاسی کشور بسیار جذاب و مهم است.

جبهه اصلاحات 

پس از رایزنی های مختلف و با وجود برخی ردصلاحیتها اصلاح طلبان عزم خود را برای ارائه فهرست انتخاباتی در کارزار شورای شهر مشهد جزم کرده اند.

رییس جبهه اصلاحات خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در حال تلاش به منظور رسیدن به فهرست واحدی از نامزدهای اصلاح‌طلب برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد هستیم.

محمدصادق جوادی حصار افزود: به خواست خدا اگر بتوانیم طی هفته جاری به جمع بندی نهایی برسیم فهرست نهایی را اعلام خواهیم کرد. 

اصولگرایان مشهد در انتخابات شورای شهر مشهد دست کم سه لیست دارند

در جبهه اصولگرایان هر چند "شورای وحدت اصولگرایان و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی" به نمایندگی از ۳۵ تشکل سیاسی و دهها تشکل فرهنگی بانفوذ شهر فهرست ۱۵ نفره خود را منتشر کرده است اما گرایشهای خارج از مرکز در این جناح موجب تشکیل دست کم ۲ لیست دیگر شده است.

به گزارش ستاد خبری شورای وحدت ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی، حمید رضا ترقی سخنگوی این شورا گفت: آمده ایم در راستای حکمرانی مقام معظم رهبری در کشور و استان به اصلح گزینی و شایسته سالاری عمل کنیم.

حمید رضا ترقی افزود: خراسان رضوی علی رغم همه بی مهری‌ها و تهدیدها و سنگ اندازی‌ها با شکل گیری این شورا توانست با تلاش در طول یک‌سال گذشته افرادی کارآمد و متخصص را از بین افراد ارزشمند و سرمایه‌های ماندگار به مرحله‌نهایی برساند.

وی ادامه داد: ما با توکل به خداوند گام‌های متعددی را تعیین نامزدهای نهایی برداشته‌ایم که اگر چه بدون نقص و اشکال نیست اما نسبت به دوره‌های گذشته از رشد و کمال و کیفیت وصف ناپذیری برخوردار بوده است.

سخنگوی شورای وحدت ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص مرحله نهایی انتخاب لیست ۱۵ نفره این شورا گفت: جلسه نهایی به صورت حضوری برگزار و آرا به صورت مخفی از اعضای مجمع اخذ شد و از بین ۳۱ نامزد که از شورای مرکزی معرفی شده‌اند لیست نهایی ۱۵ نفره معرفی شد.

جبهه آرمانخواهان واقع بین

قائم مقام جبهه آرمانخواهان واقع بین خراسان رضوی هم به خبرنگار ایرنا گفت: فهرست ۴۵ نفره ای از نامزدهای این جبهه مشخص شده است و هم اکنون تعدادی از متخصصان شهری در سه گرایش "فرهنگی و اجتماعی"، " حوزه شهر، شهرسازی، فنی و عمران" و "حوزه برنامه و بودجه، شهر هوشمند و حقوقی" در حال انتخاب و رای دادن به آنها هستند.

 مسعود ولی زاده کاخکی افزود: جمع متخصصان یاد شده در نهایت ۱۵ نفر را با بیشترین آرا تا آخر هفته جاری به عنوان لیست نهایی معرفی خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما به شکل کاملا مستقل و فارغ از سایر ائتلافها فعالیت گزینش فهرست انتخاباتی را دنبال کرده ایم و نسبت به انصراف ها و قوانینی که سایر ائتلاف ها دارند توجهی نداشته ایم.

او  همچنین از احتمال مشترک بودن تعدادی از اعضای حاضر در لیست نهایی این جبهه با دیگر ائتلافهای اصولگرا همچون "ائتلاف مردمی عدالت" ابراز بی اطلاعی کرد.

ائتلاف مردمی عدالت

دیگر مجموعه اصولگرا به نام "ائتلاف مردمی عدالت" نیز در حال تدوین فهرست نهایی خود است،  سخنگوی این ائتلاف به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۵۰ داوطلب انتخابات شورای شهر مشهد پرسشنامه این ائتلاف را تکمیل کرده و وارد فرایند بررسی این مجموعه شده‌اند.

سعید شعرباف افزود: از هفته گذشته با اتمام سازوکارهای تعیین فهرست نهایی، ۱۵ نفری که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند مشخص شده و در عمل فهرست ما تعیین شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه نفر از نامزدهای منتخب ما در فرایند تعیین لیست شورای ائتلاف و وحدت اصولگرایان حضور داشته اند اما در ائتلاف یادشده پذیرفته نشده اند و به واسطه تعهدی که به آن ائتلاف داده اند زیر فشار انصراف از روند انتخابات هستند و اگر این سه نفر  انصراف دهند به طور طبیعی رتبه های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ جایگزین این افراد در لیست نهایی ما خواهند شد که در نهایت طی یک یا ۲ روز آینده لیست ائتلاف مردمی عدالت تعیین تکلیف می شود.

شعرباف که پپشتر از مشترک بودن این فهرست با برخی تشکلهای اصولگرا سخن گفته بود افزود: البته در لیست ائتلاف "حسینیه قرآن و عترت" نیز سه عضو یاد شده حضور دارند و اصولا حدود ۱۰ نامزد در ۲فهرست حسینیه قرآن و عترت و ائتلاف مردمی عدالت مشترک خواهند بود.

 دبیر شورای معتمدان محلات حاشیه شهر مشهد نیز قبلا به خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود این شورا به دنبال ارائه فهرستی مجزا برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد است اما پیگیری ایرنا از این مجموعه حکایت از تشکیل احتمالی یک فهرست مشترک با سایر ائتلافهای اصولگرا دارد که محور این ائتلاف چهره های شاخص نمایندگان محلات حاشیه شهر مشهد خواهند بود.

پس از انجام فرایند تایید صلاحیتها در هیات های اجرایی و نظارت شهرستان مشهد، استان و هیات مرکزی نظارت از مجموع هزار و ۶۲ داوطلب ثبت نام شده حدود ۸۵۰ نفر تایید صلاحیت شدند.۹۰ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در این شهرستان مربط به شهر مشهد هستند.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و ملک آباد حدود ۴۰۰ روستا و ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر شورای شهر مشهد انتخابات شورای شهر مشهد خبرنگار ایرنا دوره انتخابات خراسان رضوی لیست نهایی ۱۵ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری

شهردار منطقه ۵ تهران با حضور در محل فعالیت‌های گردشگری شهرداری تهران از ثبت سه اثر تاریخی در فهرست ثبت آثار ملی در سال جدید خبر داد.

به گزارش ایسنا، داوود گودرزی با اشاره به برپایی پنج ایستگاه اطلاع‌رسانی ویژه گردشگران نوروزی و فعالیت ۲۹ کانون گردشگری در منطقه پنج اعلام کرد: بیش از ۴۸۰۰ گردشگر در چند روز ابتدای نوروز مخاطب ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و استقبال این منطقه بوده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: منطقه پنج با توجه به حضور پر برکت ۱۳ امامزاده و داشتن ظرفیت‌های تفریحی نظیر مجموعه تفریحی باغ وحش و دریاچه ارم، مراکز گردشگری طبیعی «کن و فرحزاد» هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی و طبیعت گردان است.

گودرزی در ادامه از برگزاری چهار جشنواره شکوفه‌های گیلاس در اردیبهشت، جشنواره شاتوت در تابستان، جشنواره خرمالو در پاییز سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های در دست اقدام حوزه گردشگری این منطقه، ثبت دوحسینیه سرآسیاب، نور و امامزاده شعیب (ع) در فهرست آثار ملی است.

وی اظهار کرد: تعداد آثار ثبت شده گردشگری منطقه پنج در میراث فرهنگی تا سال گذشته ۱۸ مورد بوده است که در اردیبهشت ماه به ۲۱ ثبت در حوزه بناهای تاریخی و آداب و رسوم خواهد رسید.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار منطقه پنج در پایان به انتشار کتابچه جاذبه‌های گردشگری دو زبانه (فارسی و انگلیسی)، انتشار فلش کارت‌های جاذبه‌های گردشگری منطقه ۵، فیلم‌های گردشگری منطقه به دو زبان و ارائه نقشه‌های جاذبه‌های گردشگری منطقه، ثبت تمبر پل آجری و اجرای تورهای مجازی گردشگری اشاره و اظهار کرد: در تلاشیم با همت همه همکاران و همراهی ستاد گردشگری شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های مذهبی و تاریخی موجود، حوزه‌های گردشگری منطقه پنج را وسعت داده و این منطقه به یک تفرجگاه بزرگ در تهران تبدیل شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • نگاهی به قوانین جالب انتخاباتی در ترکیه
  • (عکس) گروه‌بندی یورو ۲۰۲۴ تکمیل شد؛ لیست تیم‌ها را ببینید!
  • روایت محمد مهاجری از دو شبهه انتخاباتی
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • صعود آلکاراس، سینر و مدودف به یک چهارم نهایی مسترز میامی
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟