Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: این روزها هر چه خرداد به پایانش نزدیک می‌شود، حرف و سخن از انتخابات، صندوق‌های رأی، تبلیغات، دولت آتی، انتقادات، انتظارات و وعده‌ها نیز رو به افزایش است.

دولتی جدید در راه است و گیلانی‌ها نیز چون دیگر مردم ایران منتظرند تا شاهد عملکرد دولتی باشند که قرار است، اداره امور کشور را بر عهده گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها به امید رفع مشکلات امروز جامعه، مبارزه با رانت و فساد، مهار تورم، مبارزه با گرانی، تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی، شفافیت و بهبود اوضاع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مملکت خویش پای صندوق‌های رأی می‌روند.

تردیدی وجود ندارد که سنگینی بار مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند از امیدواری آنها نسبت به آینده کاسته است اما از یاد نباید برد که مطالبه گری و تلاش برای ساختن آینده بهتر، مسیری است که می‌تواند به بهبود وضعیت موجود بیانجامد.

پایبندی دولت به وظایفش می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات منجر شود. آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح، طرد هرگونه استعمار دشمن و جلوگیری از نفوذ اجانب به کشور، محو هرگونه زمینه استبداد و خودکامگی و انحصارطلبی در جامعه، تأمین آزادی‌های سیاسی و اجتماعی برای مردم در حدود قانون، رفع تبعیضات ناروا در جامعه و ایجاد امکانات عادلانه‌ای در تمام زمینه‌های مادی و معنوی برای همه از جمله موارد بسیار مؤثر در فراهم کردن رفاه مردم است که در اصل سوم قانون اساسی به عنوان وظایف دولت به آنها اشاره شده است.

مطالبات مردم از دولت آینده

خواسته‌ها و انتظارات مردم چندان بزرگ نیست. آنها خواهان برخورداری از امکانات معمول زندگی و حفظ شأن و کرامت ایران و ایرانیان هستند.

راننده میانسالی که مدت ۱۸ سال است با خودروی شخصی خود مشغول حمل و نقل مسافران درون شهری است در این باره به خبرنگار مهر گفت: از سر ناچاری به رانندگی روی آورده‌ام، اما هر چه زمان می‌گذرد، زندگی سخت‌تر می‌شود.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌ها و عدم ثبات قیمت در لوازم یدکی ماشین، افزود: متأسفانه آینده روشنی نمی‌توانم برای دو فرزندم متصور شوم. تحصیلکرده‌های بسیاری بیکارند و بدون پشتوانه مالی والدین، اشتغال و ازدواج برای آنها آرزویی دست نیافتنی است.

این شهروند گیلانی با تأکید بر اینکه جز ثبات در قیمت همه اجناس و کالاها انتظار دیگری از دولت بعدی ندارم، گفت: گرانی و تورم نباشد و امکان اشتغال برای جوانان فراهم شود. در واقع ما به مهیا بودن حداقل‌های زندگی راضی هستیم.

معضل بزرگ بیکاری

«لیلا حقگوی» شهروند دیگری در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در شرایط فعلی جامعه، مهم‌ترین درخواست از رئیس جمهور آینده بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم است، اظهار کرد: توجه به اشتغال جوانان و ارائه راهکار عملی برای این دغدغه، یکی از مهمترین خواسته‌های مردم است.

وی با بیان اینکه امروز بیکاری به یک مشکل اساسی برای جوانان تبدیل و همین معضل منشأ بسیاری دیگر از مشکلات شده است، ادامه داد: جوانان رغبت چندانی به ازدواج ندارند، چرا که از نظر اشتغال، مسکن و سایر ملزومات زندگی تأمین نبوده و با مشکل مواجه هستند.

این بانوی جوان گیلانی با اشاره به اینکه ۳۸ سال سن دارد و لیسانسه است، گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ام شغلی ثابت متناسب با رشته تحصیلی‌ام داشته باشم. واقعیت این است تا وقتی مشکل اشتغال حل نشود، معضلات دیگری نظیر کاهش آمار ازدواج و اعتیاد همچنان پابرجا خواهد بود.

اصل مهمی به نام صداقت

اعتماد مردم سرمایه و پشتوانه‌ای ارزشمند برای دولت‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود و این مهم در گرو صداقت و شفافیت دولت‌های حاکم است. «اسماعیل محمد پور» پژوهشگر گیلانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صداقت در گفتار و عمل یکی از اصلی ترین انتظارات مردم از رئیس جمهور است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید مطابق با آنچه که خواست اکثریت جامعه است در احقاق حقوق آحاد جامعه بکوشد، گفت: ایستادگی در برابر زیاده خواهی زیاده خواهان داخلی و خارجی و باورمندی راسخ به توان داخلی از ویژگی‌های دیگر رئیس جمهور اصلح و مطالبه دیگر جامعه از اوست.

محمدپور در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی فعلی جامعه به معتقدم مهم‌ترین مطالبه مردم ساماندهی بازار به ویژه حوزه مسکن و توجه به امر اشتغال و ازدواج جوانان است، افزود: تأمین مسکن حداقل رفاهی است که یک دولت می‌تواند به مردمش ارزانی کند.

وی با بیان اینکه شغل مناسب و ایجاد شرایط حداقلی برای ازدواج جوانان به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است، ادامه داد: در صورت عدم توجه به این موارد، این موضوعات می‌توانند به سیل ویرانگر برای تباهی جامعه تبدیل شوند.

محمد پور با تأکید بر اینکه رئیس جمهور باید از بطن مردم باشد و میان خود و دولتش با مردم فاصله گذاری نکند، اضافه کرد: صدای مردم عادی، جامعه نخبه و منتقدان منصف را بشنود و از نظرات کارشناسی کارشناسان خبره بهره بگیرد.

پژوهشگر گیلانی با بیان اینکه رئیس جمهور نباید وقت خود را که متعلق به مردم است صرف پرداختن به دعواهای سیاسی و کشمکش‌های بی مورد میان احزاب و دیدگاه‌های سیاسی گوناگون کند، ادامه داد: باید فارغ از مرزبندی‌ها به امور مشروع و قانونی مردم اهتمام داشته باشد.

وی افزود: همچنین انتظار داریم رئیس جمهور از کاخ نشینی و سکون فاصله گرفته و وارد فضای جامعه مصیبت کشیده امروز شود و در حل مشکلات معیشتی مردم که خود علت بسیاری از معضلات و آسیب‌های دیگر است حتی به اندازه لحظه‌ای درنگ و کوتاهی نکند.

ضرورت توجه به ظرفیت‌ها و منابع گیلان

نگاهی کوتاه به مطالبات و دغدغه‌های مردم استان گیلان نشان دارد که انتظارات آنها از دولت شبیه به دیگر مردم این کشور است. انتظاراتی که اغلب پشت سرسبزی گیلان از دیده‌ها پنهان مانده است.

اما یکی از دغدغه‌های بزرگ کنشگران این استان محافظت از دریا، تالاب، جنگل، رودخانه‌ها، اراضی کشاورزی و باغی این خطه است؛ نعمت‌های بی نظیری که تا کنون در معرض آسیب‌های فراوان قرار گرفته‌اند. بی تردید حفظ این موهبت‌ها و ممانعت از آسیب به محیط زیست حساس گیلان از جمله مطالباتی است که انتظار می‌رود نه تنها در گیلان بلکه در سراسر ایران مورد توجه دولت آتی قرار گیرد.

نجات تالاب انزلی و مدیریت مطلوب پسماند و فاضلاب گیلان از موارد مهمی بوده که نیازمند توجه مدیران در سطح ملی است. از یاد نباید برد که ظرفیت‌هایی چون دریا، تالاب و جنگل می‌تواند بستر مناسبی برای دستیابی گیلان به توسعه پایدار و بهبود اوضاع اقتصادی آن باشد. بنابراین تلاش برای حفظ و بهره مند شدن صحیح از استعدادهای کم نظیر گیلان از مطالبات مهمی است که انتظار می‌رود به جد مورد توجه مدیران کشوری قرار گیرد.

کد خبر 5228650

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 استان گیلان ریاست جمهوری انتخابات 1400 ویروس کرونا سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره بوشهر آمار کرونا کرمانشاه قیام 15 خرداد گرگان خطبه های نماز جمعه مشارکت مردم در انتخابات عکس استانها اردبیل سالروز رحلت امام رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مخبر در مورد علت تصادفات: مردم بی‌احتیاط هستند

محمدمخبر، معاون اول دولت سیزدهم امروز (سه شنبه) با حضور در مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا (قرارگاه ترافیکی نصر) پس از ادای احترام به شهدای گمنام در این مرکز، گزارش روزانه رخداد‌های ترافیکی نوروز را دریافت کرد و در جریان آخرین وضعیت محور‌های مواصلاتی و سامانه‌های پلیس راهور برای نظارت بر جاده ها، تسهیل تردد مسافران نوروزی و ایجاد نظم و انضباط ترافیکی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده مبنی بر کاهش تلفات جاده‌ای در نوروز امسال خاطرنشان کرد: اینکه میزان تلفات تاکنون ۲۸ درصد کاهش داشته یک موفقیت و دستاورد است و باید به همه دست اندرکاران خسته نباشید بگوییم، اما نکته مهم‌تر این است که حتی یک تلفات و کشته در جاده‌ها نیز قابل تحمل و پذیرفته نیست و اینکه خانواده‌های جانباختگان حوادث ترافیکی در این ایام عزادار شوند موضوعی دردناک و دشوار است.

معاون اول دولت سیزدهم با تأکید بر لزوم تقویت بخش نرم افزاری و تجهیزات مرتبط با قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: در بخش تجهیزات و اقدامات نرم افزاری اتفاقات خوبی رخ داده، اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش بیشتری برای جلوگیری از حوادث انجام دهیم.

مخبر همچنین بر اهمیت ایمنی راه‌ها تأکید کرد و افزود: تصمیمات خوبی از ابتدای دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها اتخاذ شد و تا امروز بیش از ۵۰ درصد اهداف تعیین شده در رفع نقاط حادثه خیز محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا تمامی نقاط حادثه خیز که توسط وزارت راه و پلیس مورد توافق قرار گرفته و صورتجلسه شده است را تا پایان سال رفع و اصلاح کنیم، اظهار داشت: گزارش‌های کارشناسی گویای این حقیقت است که بیشتر تصادفات و حوادث جاده‌ای مربوط به عامل انسانی و بی احتیاطی رانندگان است که ضرورت دارد مقررات و قوانین بازدارنده در این خصوص تصویب شود و دولت نیز خود را موظف می‌داند که منابع مالی مرتبط با این برنامه‌ها را تأمین کند.

معاون اول دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ارتقای کیفیت خودرو‌های تولید داخل تأکید و تصریح کرد: خودروسازان نباید با تولید خودرو‌های کم کیفیت جان مردم را به خطر بیاندازند و موظف هستند به تعهدات خود در استانداردسازی و ایمنی خودرو‌ها عمل کنند.

مخبر ادامه داد: مدیران شرکت‌های خودروساز کشور باید همزمان در جهت افزایش تولید و ارتقای کیفیت خودرو‌ها گام بردارند و اگر نتوانند کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند، این یک اشکال و ضعف مدیریتی است.

وی افزود: دولت سیزدهم در صحنه کار و فعالیت حضور دارد و امید است با تلاش همه بخش‌ها و با روحیه جهادی بتوانیم سال آینده شاهد گزارش‌های بهتر در کاهش هر چه بیشتر حوادث جاده‌ای و تلفات باشیم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با بیان اینکه انجام این حجم از سفر‌های نوروزی در آرامش و امنیت کامل در سایه تلاش همه مجموعه‌ها و بخش‌های مرتبط انجام شده است، گفت: رفع نقاط حادثه خیز از اولویت‌های جدی دولت است و طی مدت اخیر بخش زیادی از نقاط حادثه خیز اصلاح شده که یک رکورد است.

سردار حسینی رییس پلیس راهور فراجا نیز در این مراسم گزارشی از آخرین وضعیت جاده‌ها و تردد مسافران ارائه کرد و گفت: تا امروز بر اساس آخرین آمار سامانه‌ها بالغ بر ۱۱۰ میلیون تردد بین استانی در سطح کشور انجام شده و تعداد جانباختگان ناشی از حوادث جاده‌ای کاهش داشته است.

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور و پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم هر کدام گزارشی از اقدامات صورت گرفته و خدمات ارائه شده در ایام نوروز ارائه کردند و از آمادگی کامل برای ارائه خدمات تا پایان سفر‌ها خبر دادند.

معاون اول دولت سیزدهم پس از حضور در مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، با همراهی وزیر راه و شهرسازی، معاون هماهنگ کننده فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و رئیس پلیس راهور فراجا با بالگرد از محور‌های مواصلاتی مابین تهران و استان مازندران از جمله جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال بازدید کرد و از آخرین وضعیت تردد‌های جاده‌ای و روند بازگشت مسافران نوروزی مطلع شد.

در این بازدید هوایی وزیر راه و شهرسازی گزارش دقیقی از وضعیت پروژه‌های افتتاح شده و یا در حال اجرا ارائه داد. قطعات و مسیر‌های باقی مانده آزادراه تهران - شمال و گره‌های ترافیکی موجود در این مسیر و همچنین وضعیت تسهیل عبور ومرور مسافران نوروزی پس از افتتاح مسیر رفت آزادراه منجیل - رودبار مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اول دولت سیزدهم پس از این بازدید با بالگرد عازم شهرستان چالوس شد و مورد استقبال استاندار مازندران و سایر مقامات محلی قرار گرفت.

محمد مخبر ضمن بازدید از این مسیر‌های مهم مواصلاتی و همچنین قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال، در جلسه‌ای به بررسی وضعیت گلوگاه‌های ترافیکی در این استان پرداخت.

معاون اول دولت سیزدهم در این جلسه تاکید کرد: مصمم هستیم با همیاری همه دستگاه‌ها به زودی منابع توسعه و استفاده از فاز‌های بعدی آزادراه تهران شمال فراهم شود. همچنین در این جلسه مقرر شد تا زمان بهره برداری کامل از آزادراه تهران شمال، به فوریت با تامین منابع از طرق مختلف، مسیر‌های قدیمی تعریض و بهینه سازی شده تا عبور و مرور در این مناطق در زمان اوج ترافیک تسهیل شود.

مخبر در ادامه با حضور در میان عوامل دستگاه‌های مسئول در سفر‌های نوروزی از جمله پلیس، راهداری، هلال احمر و اورژانس از تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها برای تسهیل سفر‌های مردم و خدمات دهی مناسب به مسافران قدردانی کرد.

وی همچنین در گفتگو با برخی از مسافران عبوری وضعیت مسیر و نحوه خدمات دهی دستگاه‌های اجرایی در این ایام را جویا شد و برای آنان در ادامه سفر آرزوی صحت و سلامت کرد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • تیم اقتصادی دولت سیزدهم نباید اشتباهات دولت قبلی را تکرار کند
  • وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • ادعای مخبر در مورد علت تصادفات: مردم بی‌احتیاط هستند
  • ۶۲۲۰ مسافر سیستان و بلوچستان متعهد بهبود رفتار ترافیکی شدند
  • بهبود شاخصه‌های اخلاقی انسان‌ها با الگوگیری از امام حسن مجتبی(ع)