Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای چند پروژه ملی از جمله احداث شبکه توزیع برق در اراضی معروف به "تخته مایان" بخش طرقبه بدون اطلاع مالکان این زمین‌ها بوده و موجب مسدود شدن مسیر دسترسی کشاورزان به اراضی خودشان شده، باعث نارضایتی مردم و تعطیلی پروژه شرکت برق توسط دادستانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ بخش طرقبه، مجموعه روستاهایی با نام مایانات دارد که به سه روستای مایان علیا، مایان وسطی و مایان سفلی تقسیم می‌شوند، روستای مایان سفلی در ارتفاع ۱۳۵۰ متری از سطح دریا، در غرب فلات" تخته مایان" در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد که آب و هوای معتدل آن سالانه مسافران زیادی را به این روستا می کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای مایان سفلی بخش طرقبه، حدود ۱۲۰ نفر جمعیت ساکن دائم در روستا دارد ولی جمعیت فصلی این روستا بیشتر است که در رفت و آمد بین روستا و شهر هستند، در فصل تابستان بیش از ۱۷۰۰ نفر در این روستا ساکن می‌شوند ولی در زمستان‌ها اغلب همان ۱۲۰ نفر ساکن هستند و باقی منازل روستا خالی از جمعیت می‌شود.

روستاهای مایانات شامل مایان سفلی، وسطی و علیا است، مایان سفلی به روستای مایان وسطی بسیار نزدیک است و بافت جدید این ۲ روستا هم مرز است ولی روستای مایان علیا از این ۲ روستا فاصله زیادتری دارد. چند وقتی است که اجرای پروژه‌هایی توسط شرکت های گاز و برق مشهد و کمربند سبز  توسط شهرداری مشهد در زمین های معروف به "تخته مایان" بدون اطلاع و آگاهی مالکان زمین ها باعث ناراحتی و نارضایتی هایی بین مردمی شده است که در تخته مایان زمین دارند و گاهی این اعتراضات به تجمع هم می رسد.

این زمین ها که بیشتر دیمزار و گندمزار است به گفته ساکنان محلی بیش از ۲۰۰ سال است که از اجداد مالکان زمین ها نسل به نسل منتقل شده تا به دست صاحبان امروزی آن رسیده و همواره از زمان قدیم تاکنون بر روی این زمین ها کشت و کار می شده است.

پروژه های ملی در زمین های تخته مایان بدون اطلاع مالکان زمین ها اجرا شده است و شرکت های مذکور بدون اطلاع به مالکان در زمین های مردم دخل و تصرف داشتند و همین موارد باعث ناراحتی و گلایه‌مندی مردم شده است و موضوع مهم‌تر اینکه شرکت‌های اجرا کننده پروژه ها مثل شرکت برق و شهرداری مشهد به تعهدات خود عمل نکرده و حق و حقوق مردم را پرداخت نکردند و باعث اعتراض و تجمع مالکان زمین ها شده اند.

به گفته مالکان زمین ها شرکت برق مشهد دومین بار است که در این زمین ها اقدام به اجرای پروژه دارد و این درحالی است که در پروژه قبلی که چندین سال پیش اجرا شده است این شرکت به تعهدات خود نسبت به مالکان زمین ها پای بند نبوده و هنوز هم حق و حقوق مردم را پرداخت نکرده و دوباره در زمین های مردم اقدام به اجرای پروژه جدیدی کرده است.

شرکت گاز مشهد هم در این زمین ها پروژه در حال اجرا دارد ولی با پیگیری مردم این شرکت با مالکان زمین ها برای پرداخت حق و حقوق آنها  تفاهم نامه ای امضا کرده و مشکل تا حدودی در این زمینه حل شده است ولی مشکل مالکان با شرکت برق و شهرداری مشهد همچنان ادامه دارد.

طرقبه شاندیز از پروژه های ملی در حال اجرا بهره‌مند می‌شود

محمد قربانی، بخشدار طرقبه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس در تشریح ماجرای زمین های معروف به "تخته مایان" بیان کرد: پروژه گاز، برق و کمربند سبز همه در این اراضی در حال اجرا است، مردم درخواست دارند که حق و حقوق آنها در رابطه با زمین‌هایشان پرداخت شود و بعد پروژه ها اجرا شود، در همین راستا جلسات مطالبات حقوق مردم به میزبانی بخشداری طرقبه و با حضور نمایندگان حقوقی شرکت و نمایندگان مالکان زمین ها و اعضای شورای روستا در محل بخشداری برگزار شد.

وی با اشاره اینکه با حضور نمایندگان اداره گاز و نمایندگان مالکان زمین های تخته مایان جلسه ای برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه به تفاهم رسیدند و با اداره گاز مشکلی ندارند و باقی موارد را هم به همین ترتیب پیگیر هستیم تا مشکلات حل شود.

شرکت برق مشهد به تعهدات قبلی خود پایبند نبوده است

بخشدار طرقبه با اشاره به پروژه های در حال اجرا در زمین های تخته مایان، افزود: پروژه خط انتقال شبکه فشار قوی برق در این زمین ها در حال اجرا است که یک پروژه ملی و استانی است که شهرستان طرقبه شاندیز هم از آن بهره مند می شود، چون از زمین‌های مردم عبور می‌کند درخواست دارند حق و حقوق آنها پرداخت شود، فعلا بحث کمربند سبز و پروژه برق است که این موارد را در حال پیگیری هستیم تا مشکلات مردم حل شود.

وی اظهار کرد: یک تفاهمی قبلا بین شرکت برق و مالکان زمین های مورد نظر انجام شده است که ظاهرا شرکت برق به آن پایبند نبوده و به تعهدات خود عمل نکرده است، پیگیری های ما در این زمینه ادامه دارد تا حقوق مردم پرداخت شود.

اراضی تخته مایان با اسناد ۲۰۰ ساله متعلق به مردم چند روستا است

مشمول، عضو شورای اسلامی روستای مایان در گفت و گو با خبرنگار صبح توس بیان کرد: زمین های معروف به "تخته مایان" متعلق به مردم روستاهای مایان سفلی، مایان وسطی و مایان علیا و حصار است که برطبق اسنادی که در دست مردم است بیش از ۲۰۰ سال است که این اراضی در دست اجداد این مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز مشهد حدود ۲ سال است که در این زمین ها مشغول اجرای پروژه است، تصریح کرد: مسیرهای خط لوله را نقشه برداری کردند، ۲ ایستگاه  دارد که یک ایستگاه حدود ۴ هکتار زمین لازم دارد و یک ایستگاه دیگر ۵ هکتار زمین لازم دارد، یک خط احداث شبکه با۱۷ متر حریم و بعد از شن ریزی کسی حق کشت و کار در  این ۱۷ مترحریم را ندارد و امکان  کشت و کار هم وجود ندارد.

مشمول با بیان اینکه بخشداری طرقبه و فرمانداری شهرستان از اجرای این پروژه خبر نداشتند، گفت: ما با همراهی مردم به تخته مایان رفتیم و پروژه را تعطیل کردیم و یک جلسه با مسئول حقوقی شرکت گاز و چند تن ازمالکان با همکاری بخشدار برگزار شد و در آن جلسه قرار شد یک تفاهم نامه با مالکان زمین ها نوشته شود که مورد تایید شورای اسلامی روستا قرار بگیرد، از زمانی که توافق‌نامه نوشته شد شرکت گاز حدود ۳ ماه فرصت دارد که هزینه زمین های مردم را پرداخت کند، کارشناسی ها لازم همراه با برآورد هزینه ها انجام شود و هزینه زمین های مردم پرداخت شود، با شرکت گاز مشکل به این صورت حل شد و شرکت گاز صورت جلسه را نوشته و کارها بر طبق روال قانونی در حال انجام است.

شرکت برق مشهد به تعهدات قبلی خود عمل نکرده و باعث نارضایتی مالکان شده است

وی در ادامه افزود: متاسفانه مشکل ما با شرکت برق مشهد است که یک سری هم قبلا این شرکت در زمین های مردم دکل برق زده بود، قرار بود که به مالکان زمین ها هزینه پرداخت کنند که تاکنون پرداختی انجام نشده است، دوباره شرکت برق ایستگاه احداث کرد که این ایستگاه حدود ۲ یا ۳ هکتار زمین است و همان موقع قرار بود که هزینه به مالکان زمین ها پرداخت کنند اما ایستگاه احداث شد بدون آنکه ریالی هزینه به مردم پرداخت شود.

عضو شورای اسلامی روستای مایان سفلی، اظهار کرد: شرکت برق ادعا دارد که هزینه ها را پرداخت کرده و به حساب دادگاه یا حساب اداره برق واریز شده و مالکان زمین ها باید از آنجا پول خود را دریافت کنند که این موارد باعث ناراحتی و نارضایتی مردم و مالکان زمین ها شده است.

فعالیت ۱۰ ساله شرکت برق مشهد در تخته مایان طرقبه و عدم پرداخت حقوق ۲۰۰ مالک

وی با اشاره به اینکه شرکت برق مشهد حدود ۱۰ سال است که در این زمین ها فعالیت دارد، تصریح کرد: ولی به تازگی اقدام به احداث شبکه توزیع برق شده است که از کلی زمین رد می شود و منشا و مسیر آن را ما دقیقا نمی دانیم، چند هفته پیش با مسئول حقوقی شرکت برق صحبت هایی انجام شد و قرار براین شد که جلسه ای برگزار شود و مثل شرکت گاز کار شرکت برق هم تعطیل شود ولی شرکت برق به تعهدات خود عمل نکرد و بعد از حدود یک هفته دوباره شروع به کار در زمین‌ های مردم کرد که این موارد باعث ناراحتی مالکان زمین ها شد و روز گذشته حدود ۲۰۰ نفر از مردم با تجمع اعتراض خود را بیان کردند.

مشمول با اشاره به اینکه رایزنی هایی که با واحد حقوقی شرکت برق انجام شد و با هماهنگی دادستانی شهرستان و به دستور دادستان پروژه به مدت یکماه تعطیل شد تا مردم در این فرصت یک ماهه از حقوق خود دفاع کنند و مشخص شود چه کارهایی باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دکل های برق از زمین های زیادی رد می شود بنابراین مالکان زیادی هم  با این پروژه مربوط می شوند، تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ نفر زمین هایشان با این پروژه مرتبط است ولی باید نقشه ها به صورت دقیق بررسی شود تا دقیقا مشخص باشد که این دکل های برق از کدام مسیرها عبور می کنند.

عضو شورای اسلامی روستای مایان سفلی، اظهارکرد: این زمین ها در حال حاضر زیر کشت گندم است و به عنوان گندمزار معروف است و مردم روستاهای مایانات و حصار از زمان های قدیم تاکنون در این زمین ها به کشت گندم مشغول بودند.

مردم با پروژه‌های ملی همکاری دارند اما حقوق مالکان نباید نادیده گرفته شود

 وی در ادامه بیان کرد: مشکل دیگر مالکان این زمین ها با شهرداری منطقه ۷ مشهد است که راه های ورود و خروج مالکان را به زمین هایشان مسدود کرده است و در این زمینه هیچ گونه توجیه و یا مجوزی به مالکان ارائه نداده است.

مشمول با بیان اینکه مردم از اجرای پروژه های ملی جلوگیری نمی کنند چون منافع این پروژه ها برای مردم و آبادانی کشور است و بلکه مردم در  راستای عمران و آبادانی کشور کمک هم می کنند خاطرنشان کرد: شرکت برق ابتدا باید هزینه شبکه برقی را که حدود ۸ سال پیش در زمین های مردم  احداث کرده است به مالکان زمین ها پرداخت کند و حسن نیت خود را به مردم ثابت کند سپس در مورد این پروژه جدیدی که در حال اجرا دارد مثل شرکت گاز تفاهم نامه ای با مالکان زمین ها امضا کند و حق و حقوق مردم را پرداخت کند.

به دستور دادستانی پروژه شرکت برق یک ماه تعطیل شد

مجید نواب، یکی از مالکان زمین های تخته مایان نیز در گفت و گو با خبرنگار صبح توس در توضیح ماجرا گفت: ما مالکان زمین ها، ناراحتی و نارضایتی خود نسبت به اقدامات شرکت برق مشهد را به صورت تجمع حضوری ابراز کردیم، بر طبق دستور دادستانی حدود یکماه کار تعطیل شد تا مردم در این مدت با شهرداری و شرکت برق مشهد به توافق برسند امیدواریم که این فرصت یکماهه برای مردم نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد و دوباره آخر این ماجرا خبر از نادیده گرفتن حق و حقوق مردم و بدقولی شرکت برق نباشد، از بخشداری طرقبه هم انتظار داریم که ضمن حمایت از مردم این روستاها در این ماجرا بیشتر به حق و حقوق مردم توجه کند.

وی تصریح کرد: شرکت برق حدود ۷ یا ۸ سال پیش در فصل زمستان زمانی که مردم سر زمین های خود نبودند یک ایستگاه در ۱۰ هکتار زمین متعلق به مردم زد و دور آن را دیوار کشی کرد و در این ۱۰ هکتار زمینی که پروژه اجرا کرد هیچ هزینه ای به مالکان زمین ها پرداخت نکرد، اکنون دوباره آمده و پروژه دیگری در حال انجام دارد.

نواب، با اشاره به اینکه پروژه جدید شرکت برق حریم دارد، افزود: با ستون گذاری عملا از زمین های مردم چیزی باقی نمی ماند، زمین های شخصی که بیشتر دیمی زار است و بالغ بر ۲۰۰ سال و شاید بیشتر در دست پدران و اجداد ما بوده است و به ما رسیده است، اینها آمدند بدون اینکه از کشاورزان و مالکان زمین ها اجازه بگیرند زمین های مردم را تصرف کردند و هیچ حق و حقوقی به مردم پرداخت نمی کنند.

وی با گلایه از مسئولان و مدیران شهرستانی بیان کرد: متاسفانه موضوع به این مهمی را ما مردم از همدیگر شنیدیم که در زمین‌های ما دارند بدون اجازه پروژه هایی انجام می دهند، مگر زمین های ما جزو حوزه استحفاظی بخشداری طرقبه و فرمانداری شهرستان نیست؟ خیلی جالب است که بخشداری و فرمانداری یا دهیاری اطلاعات دقیقی در مورد اجرای این پروژه ها نداشتند و مردم به صورت شخصی از این موضوع مطلع شدند.

شهرداری مشهد برخلاف تعهدات راه های دسترسی مردم به زمین های تخته مایان را مسدود کرده است

نواب در ادامه بیان کرد: راه های ورود از لادن، هاشمیه و جام عسل به سمت تخته مایان را مسدود کردند و به مالکان زمین ها هم گفته اند که حق ورود به این زمین ها را ندارند، زمانی که پروژه کمربند سبز در حال اجرا بود به مالکان زمین ها گفته شد که تجمع نکنید و مالکان زمین ها بروند ما حق وحقوق آنها را پرداخت می کنیم، مالکان زمین ها در خواست داشتند که صورت جلسه ای نوشته شود که مالکان را از حق ورود به زمین هایشان محروم نکنند، در صورت جلسه ذکر شد که مردم را از ورود به زمین هایشان منع نکنند، اما اکنون دقیقا برخلاف آن عمل شده و مردم حق ورود به زمین های خود را ندارند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای اسلامی روستا مالکان زمین ها مالکان زمین ها زمین های مردم مردم را پرداخت حق و حقوق مردم زمین ها پروژه های ملی شرکت برق مشهد تعهدات خود باعث ناراحتی شهرداری مشهد اجرای پروژه مردم پرداخت زمین هایشان حال اجرا حقوقی شرکت هکتار زمین کمربند سبز بدون اطلاع احداث شبکه پرداخت شود حقوق آنها شرکت گاز پروژه ها صبح توس خود عمل ۲۰۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از پروژه احداث زیر گذر حصه شمالی در این منطقه خبر داد و گفت: این پروژه به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در دیدار با شهروندان این منطقه در مسجد حجتیه که با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی از معاونان منطقه برگزار شد، ضمن بررسی مشکلات محله شیخ طوسی غربی اظهار کرد: خدا را شاکرم که در جمع صمیمانه شما هستم تا بتوانم در حد توان درخواست‌های شما را اجابت کنم.

وی تصریح کرد: تسهیل در تردد، افزایش مسائل ایمنی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اتصال حصه شمالی به حصه جنوبی از ویژگی‌های احداث پروژه زیر گذر حصه شمالی است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: احداث پارک ۲۶ هزار متری حصه و پارک رئیسی در دستور کار قرار دارد که به دلیل مجاورت در حصه اتفاقات خوبی را برای این محله رقم خواهر زد.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه در سال گذشته احداث میدان عروج و میدان مدرس در منطقه ۱۰ اتفاقات خوبی را به ارمغان آورده است، خاطر نشان کرد: در سال جاری ساماندهی محله اطشاران با ۲۰ میلیارد تومان هزینه در دستور کار قرار گرفته است و این موضوع در خواست ۲۰ ساله مردم بوده که به منصه ظهور می‌نشیند.

وی با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی و محله محوری دو رویکرد مدیریت شهری در دوره ششم است، خاطرنشان کرد: بودجه منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و از این میزان ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه محله محوری برای ارتقا و ساماندهی محلات حصه، اطشاران، ۲۴ متری و مصلی در نظر گرفته شده است‌.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این با بیش از ۲۵۰ هزار نفر یکی از مناطق وسیع و پرجمعیت شهر اصفهان است، ادامه داد: منطقه ۱۰ با ۱۰۰ مسجد و حسینیه و خیریه‌های متعدد از تنوع و تکثر بسیاری برخوردار است.

صیرفی‌نژاد خاطر نشان کرد: در راستای شهروندمحوری، پیشرفت و آبادانی محله حصه یکی از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: شهروندان محلات حصه، ۲۴ متری و مصلی در دفاع مقدس پیشتاز بوده‌اند و بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و ما امروز مفتخریم که خدمتگزار این مردم باشیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به توسعه محله مصلی گفت: پارکینگ طبقاتی با ۳۵۰ متر زیربنا برای کاهش بار ترافیکی در این محدوده احداث می‌شود.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: بازسازی زمین‌های ورزشی روباز، تجهیز آلمان‌ها و مبلمان‌های شهری از موضوعات در دست اقدام در این محله است.

وی با اشاره به اجرای طرح فانوس‌ها و چشمه‌های نورانی در شهر گفت: با توجه به گستره جمعیت در محلاتی که فاقد مسجد هستند این طرح در دستور کار قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه توسعه مساجد بستری برای تقویت اجرای فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دینی است، خاطرنشان کرد: در این راستا توسعه مسجد حجتیه در خیابان شیخ طوسی غربی در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای پروژه بازآفرینی محله عطار در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان

صیرفی‌نژاد تصریح کرد: اواخر سال گذشته پروژه بازآفرینی محله عطار در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در کمیسیون ماده ۵ مصوب شد و امیدوارم با همکاری مردم این پروژه به منصه ظهور برسد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه بازآفرینی محله عطار با مشارکت مردم به سهولت انجام می‌شود، تصریح کرد: دفتر بازآفرینی محله در این محدوده مستقر می‌شود که از شهروندان محله و مغازه داران درخواست می‌شود نهایت همکاری را با متولیان اجرای پروژه بازآفرینی و مدیریت شهری داشته باشند تا یک اتفاق خوب و شایسته برای این محله رقم بخورد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه احداث امتداد خیابان میرزای شیرازی به طول ۷۰۰ متر و عرض ۳۶ متر در طرح تفصیلی مصوب شده است که با مشارکت مردم اجرا می‌شود؛ این طرح بسیار بزرگ است و در آن ۱۵۰ پلاک خانه آزادسازی می‌شود و برای اجرای آن نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد هزینه شده است.

صیرفی‌نژاد افزود: احداث انتهای خیابان شهید رضائیان به سمت خیابان لاله و تملک خیابان کشاورز و عسگریه دوم نیز از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه احداث و تملک خیابان میرزای شیرازی به سمت خیابان لاله در مرحله اول انجام می‌شود که از همه ساکنان درخواست می‌شود نهایت همکاری را با شهرداری داشته باشند تا اقدامات به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان اجرا شود.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم و سعه‌صبر آن‌ها در اجرای پروژه‌های آزادسازی و تملک از اهمیت بسیاری برخوردار است تا اقداماتی ارزنده در راستای توسعه و آبادی محلات اجرا شود.

کد خبر 747796

دیگر خبرها

  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • استقلال و باز هم چالش تغییرات مدیریتی؛ مالک جدید با مدیرعامل جدید می‌آید؟
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟