Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:25:46 GMT

انتخابات ۱۴۰۰ در لرستان و روند افزایشی تبلیغات کاغذی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۸۰۰۱

انتخابات ۱۴۰۰ در لرستان و روند افزایشی تبلیغات کاغذی

به گزارش ایرنا هفتم خرداد ماه نخستین تصاویر انتخاباتی که در معابر و خیابان های خرم آباد دیده شد، پوسترها و بنرهایی از محسن رضایی بود که در آن به شعار فرزند زاگرس اشاره شده است، پس از آن بنرهای سید ابراهیم رییسی یکی پس از دیگری نمایان شد و ستادهای انتخاباتی این نامزد ریاست جمهوری در جای جای استان لرستان گشایش یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون روسای ستادهای انتخاباتی سعید جلیلی، محسن رضایی و سید ابراهیم رییسی در لرستان معرفی شده اند، و این روسا افرادی هستند که برای مردم و دست کم سیاسیون استان تاحدودی شناخته شده می باشند، هرچند سخنانی هم مبنی بر فعالیت فردی به عنوان رییس ستاد عبدالناصر همتی در لرستان شنیده می شود اما تاکنون حکم یا ابلاغی به نام او یا هر فرد دیگری دیده نشده است.

ستادهای مردمی سید ابراهیم رییسی در لرستان فعالیت چشمگیرتری دارند و تصاویر این نامزد انتخاباتی به طور گسترده تری در سطح شهرهای لرستان از جمله خرم آباد به چشم می خورد، محسن رضایی و سعید جلیلی هم کم و بیش تصاویر و بنرهای نصب شده در سطح شهر دارند اما تاکنون همایش یا برنامه خاصی برای تبلیغات آنها برگزار نشده است، ۲ تا سه روز اخیر نیز پوسترهای انتخاباتی عبدالناصر همتی بیشتر به چشم می آید و به نظر می رسد تبلیغات محیطی و کاغذی انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای استان به ویژه خرم آباد طی روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

علیرضا زاکانی، محسن مهرعلیزاده و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز تاکنون نماینده و یا رییس ستاد شناخته شده ای در لرستان نداشته اند و یا دست کم اگر انتخاب شده اند در فضای رسانه ای منعکس نشده است و البته دفتر سیاسی استانداری لرستان نیز اذعان داشت تاکنون فردی در این راستا اعلام نشده است.

شاید دلیل اینکه تبلیغات محیطی برای این سه داوطلب ریاست جمهوری در خرم آباد دیده نمی شود و در برخی شهرها نیز به ندرت است، نبود و یا عدم معرفی درست روسای ستاد انتخاباتی آنها باشد.

بدون شک شیوع کرونا و خلاصی از وضعیت قرمز که به تازگی محقق شده در تبلیغات محیطی نامزدهای ریاست جمهوری در لرستان تاثیر داشته است اما به نظر می رسد نبود و یا دست کم اعلام نشدن روسای ستاد انتخاباتی برخی داوطلبان در این استان به کم رنگ شدن جلوه های تبلغیاتی آنان دامن زده است.

در عین حال تبلیغات زودهنگام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در خرم آباد آغاز شده و مغازه ها و معابر عمومی با پوستر و تصاویر ژست های انتخاباتی داوطلبان در حال کاغذآرایی است، باوجود اینکه هنوز اسامی نهایی واجدان شرایط اعلام نشده، زمان تبلیغات این شوراها فرا نرسیده است و مسوولان هم هرگونه تبلیغ زودهنگام را غیرقانونی اعلام کرده اند اما پوسترهای داوطلبان چاپ شده است و کم کم حال و هوای شهر را احاطه می کند.

درحالیکه تبلیغات محیطی انتخابات ریاست جمهوری در لرستان به نصب بنرهای بزرگ در مکان های اعلام شده محدود است اما نام، چهره و شعارهای رنگارنگ داوطلبان شوراهای شهر کم کم، بر روی دیوارها و معابر نقش می گیرد، پوسترها یکی پس از دیگری در حال افزایش هستند و به نظر می رسد ایجاد کانال های متعدد در فضای مجازی هم نتوانسته است رسم دیرین و هیجانی کاغذباران شهر را از بین ببرد.

تجربه سالهای قبل انتخاباتی در لرستان نشان می دهد، تبلیغات کاغذی همچنان مهمترین و رایجترین نوع معرفی کاندیداها به شمار می رود و برنامه ها و پست های متنوع و بعضا جذاب فضای مجازی هم همچنان نمی تواندبا این سنت قدیمی رقابت کند.

بیش از یکهزار و ۴۸۳ داوطلب برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای لرستان نام نویسی کرده بودند که تاکنون صلاحیت بیش از یکهزار نفر آنان تایید شده است و باید منتظر ماند و دید پس از اتمام مهلت قانونی تبلیغات این افراد، چهره شهرهای استان چگونه از تبلیغات رنگین و شعارهای خلاقلانه آنها پاک می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لرستان انتخابات ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لرستان اخبار کنکور ریاست جمهوری انتخابات ریاست تبلیغات محیطی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد جواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه صبح امروز حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرده ایم و انتظار داریم حداکثر دمای امروز به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۷ درجه را داریم.

وی بیان داشت: با ادامه روند افزایشی، دمای هوای قم در روز جمعه ۷ اردیبهشت به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

ترابیان گفت: هوای قم امروز قمستی ابری همراه با وزش باد است اما به تدریج از میزان ابرناکی آسمان کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم افزود: آسمان قم روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: انتظار داریم از اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور و قم شاهد افزایش ابر و بارش‌های احتمالی در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲