Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@22:06:24 GMT

حمایت‌طلبی از کیفیت آب شرب تهران ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۸۸۲۲

حمایت‌طلبی از کیفیت آب شرب تهران ضروری است

یکصد و چهارمین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، دبیرخانه شورای عالی شهرسازی، شرکت آب و فاضلاب استان تهران، شرکت آب منطقه‌ای استان تهران و اداره‌کل حریم شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش برنا؛ سید آرش حسینی میلانی،  رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در ابتدای این جلسه که به موضوع بررسی نتایج مطالعات فضایی -عملکردی حوضه آبریز سدهای تامین‌کننده آب شهر تهران – سد امیرکبیر اختصاص داشت، گفت: کمیته محیط زیست و خدمات شهری در مسئله کیفیت آب شرب شهر تهران پیگیری‌های متعددی را در طول چهار سال گذشته انجام داده و در این راستا، همکاری‌های خوبی با شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان تهران در بحث‌های مختلفی مانند کیفیت آب شرب، استفاده از پساب تصفیه شده، احداث تصفیه‌خانه‌ و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داشته است.

به گفته این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، تفاهم‌نامه خوبی میان شهرداری تهران و وزارت نیرو در این دوره مدیریت شهری به امضا رسیده است که براساس آن، مصرف آب زیرزمینی از محل چاه‌ها در افق ۱۰ ساله کاهش می یابد و به جای آن، از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضاهای سبز استفاده خواهد شد.

او با بیان اینکه دیدارها و جلسات متعددی با شرکت آب منطقه‌ای درباره کیفیت آب شرب و وضعیت حوضه‌های آبریز بالادست و... داشته‌ایم، اظهار داشت: دغدغه شورای شهر کمک و افزایش همکاری و همگرایی میان دستگاه‌های مسئول در حوزه آب و محیط زیست است و به دلیل حساسیت موضوع کیفیت آب از وزارت راه و شهرسازی و مشاور دعوت شده تا آخرین نتایج مطالعات درباره ساماندهی فضایی و کالبدی در بالادست حوضه‌های سدهای پنج گانه تامین‌کننده آب تهران را ارایه کنند.

مسئولان دبیرخانه شورای عالی شهرسازی در این جلسه، انجام این مطالعات را براساس مصوبه شورای عالی امنیت در سال ۹۵ اعلام کردند و جنس مطالعات انجام شده را براساس سیاستگذاری و برنامه‌های توسعه‌ای و در چارچوب تغییر فرایندهای مدیریتی و بهبود روندها برشمردند.  

در ادامه، مشاور اجرایی طرح ساماندهی فضایی و عملکردی سد امیرکبیر، به تشریح مطالعات انجام شده در حوضه آبریز کرج از منظر بارگزاری، تقاضای گردشگری، تقاضای ساخت و ساز، تغییرات جمعیتی، تولید پسماند و نخاله، توپوگرافی، آلودگی‌های محیط زیستی، گروه‌های ذینفعان و... و همچنین ضوابط کلی در حوضه آبریز کرج و سد امیرکبیر پرداخت.

معاون اداره‌کل حریم شهرداری تهران نیز در این جلسه تصریح کرد: شهرداری تهران براساس طرح راهبردی حریم در سال ۹۵ می‌تواند در حوزه سد ماملو همکاری‌هایی را با وزارت راه و شهرسازی و شرکت آب منطقه‌ای استان تهران داشته باشد اما این کار مستلزم ابلاغ طرح راهبردی از طرف استانداری تهران است.

مشاوران و کارشناسان کمیته محیط زیست و خدمات شهری نیز در این جلسه، بر اجرای مصوبه شورای شهر درباره تامین منابع مالی پایش کیفیت آب شرب تاکید کرده و تعیین و تکلیف و نهایی شدن طرح ایمنی آب در استان تهران را ضروری برشمردند.

مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران در این جلسه، با تشریح وضعیت کیفیت آب شرب در حوضه آبریز کرج، دلایل و عوامل آلودگی آب در حوضه‌های بالادست را تشریح کرد.

حسینی میلانی در پایان این جلسه، حمایت‌طلبی از کیفیت آب شرب تهران را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حمایت‌طلبی از کیفیت آب شرب تهران می‌تواند منجر به تشریک مساعی و همکاری بین سازمانی در موضوعات فرادستگاهی شود. خوشبختانه طی چهار سال گذشته همکاری خوبی در این حوزه انجام شده و می‌توان افق روشنی برای همکاری در این حوزه ترسیم کرد.

او افزود: برای طرح تفصیلی منطقه ۲۲ کار بسیار مهمی انجام شد و آن، این بود که شهرداری سقفی برای بارگزاری تعیین کرد که یکی از دلایل مهم آن به خاطر محدودیت تامین آب شرب بود.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری بر همکاری میان شهرداری تهران و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در مورد حفاظت از توچال جنوبی براساس مصوبه شورا تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که با تداوم حمایت شورای شهر از برنامه حفظ کیفیت آب در مخازن سدها، توان تاب‌آوری شهر تهران افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست شورای شهر شهر تهران شرکت آب و فاضلاب استان تهران شهرداری تهران وزارت نیرو وزارت راه و شهرسازی شهرداری راه و شهرسازی استانداری تهران منابع مالی آلودگی آب کیفیت آب شرب حسینی میلانی حمایت طلبی کمیته محیط زیست و خدمات شهری شرکت آب منطقه ای شهرداری تهران کیفیت آب شرب استان تهران حوضه آبریز شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری الکترونیک آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ١۴٠٧

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زارعی، ظهر پنجشنبه در نشست ستاد امتحانات آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به راه اندازی یک مرکز آزمون استاندارد آموزش و پرورش در تمامی استان‌های کشور گفت: آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷ به صورت الکترونیک برگزارمی شود.

وی افزود: در راستای تحقق این هدف هم اکنون برنامه‌هایی در حال اجراست، اما برای اجرای کامل آن نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب هستیم.

وی، تصریح کرد: تأمین امنیت آزمون‌ها به ریاست وزارت کشور و از طریق شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید قرار دارد که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تأمین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

زارعی، گفت: امسال حدود ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار خواهد شود که برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری آن‌ها، تقریباً یک ماه عوامل اجرایی درگیر برگزاری این آزمون‌ها خواهند بود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری آزمون در شرایط مطلوب نتیجه مطلوبی برای دانش‌آموز به دنبال خواهد داشت، گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به آزمون‌های نهایی وضعیت موجود باید کاملاً بررسی و نقاط ضعف کاملاً احصا شود که این مهم در دروس مختلف مورد توجه و مبنا و پایه تصمیم‌گیری‌ها قرار خواهد گرفت.

محسن زارعی، با اشاره به پراکندگی استان کرمان بر همکاری استانداری در راستای تجهیز حوزه‌های امتحانی تاکید کرد.

کد خبر 6082016

دیگر خبرها

  • فیلم/ امیرعبداللهیان در جلسه شورای امنیت چه گفت؟
  • شوی غربی برای حمایت از جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها | دست بسته گروه ۷ در برابر ایران
  • امیر عبداللهیان: حمله ایران ضروری بود، گزینه دیگری جز آن نداشتیم
  • امیر عبداللهیان در نشست شورای امنیت : حمله ایران ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت
  • حمله ایران ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت
  • برگزاری الکترونیک آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ١۴٠٧
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟