Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:26:24 GMT

صرفه جویی ۶۰ درصدی ارزی با ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۸۹۰۵

صرفه جویی ۶۰ درصدی ارزی با ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان کفایی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی به دست جوانان گیلانی موجب تحقق مطالبه ۱۰ ساله ملی شد، اظهار کرد: پول ساخت این دستگاه از یک مافیای چندین ساله باز پس گرفته شد و جوانان ما طی مدت شش ماه و با صرفه جویی ۶۰ درصدی ارزی، چنین دستگاهی را ساختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه برخی از اعتبارات در نظر گرفته شده جهت مبارزه با سنبل آبی به دلیل تحریم‌ها و عدم وجود نقدینگی محقق نشد، افزود: اختصاص این اعتبارات به سال ۱۴۰۰ موکول شده است.

وی با اشاره به اقدامات یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان، بیان کرد: در سه ماه نخست سال گذشته یگان حفاظت محیط زیست گیلان به عنوان یگان برتر کشور شناخته شد و این روند مثبت در طول سال نیز ادامه داشت و افراد شبانه روزی در این مدت فعالیت کردند.

کفایی با بیان اینکه پارک ملی یک تعریف بین المللی دارد و نباید به پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری تبدیل شود، ادامه داد: پنل‌های خورشیدی در پارک ملی بوجاق نصب شده که علاوه بر رفاه کارکنان این پارک، از آلایندگی و حیف و میل میلیون‌ها تومان پول جلوگیری کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اضافه کرد: اگر قرار است سندی برای تالاب انزلی زده شود باید با حضور سازمان آبخیزداری یا سازمان حفاظت محیط زیست باشد و وزارت نیرو نمی‌تواند از لحاظ قانونی در بحث سند تالاب نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

وی سند هفت ساله ساماندهی تالاب انزلی با بودجه دو هزار و ۵۵۸ میلیارد تومانی را یکی از اقدامات مؤثر این سازمان دانست و گفت: البته این بودجه باید تحقق یابد و همه دستگاه‌ها باید برای احیای تالاب انزلی فعالیت کنند چرا که این تالاب بین المللی سرمایه استان گیلان محسوب می‌شود.

کفایی با طرح این پرسش که چرا درآمد پایدار از گردشگری در گیلان وجود ندارد، عنوان کرد: توسعه پایدار یعنی درآمدزایی بدون تخریب محیط زیست و انفال که در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آفریقایی که درآمد نفتی ندارند، مبالغ خوبی را برای کشورها به ارمغان آورده و در کشور و استان ما نیز باید ایجاد شود.

کد خبر 5229035

منبع: مهر

کلیدواژه: محيط زیست گیلان سنبل آبی انتخابات 1400 ویروس کرونا سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره آمار کرونا کرمانشاه بوشهر قیام 15 خرداد گرگان خطبه های نماز جمعه عکس استانها مشارکت مردم در انتخابات اردبیل ایلام حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

تورج صادقی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بیش از هزار قطعه پرستوی دریایی تیره در غرب تالاب انزلی در چندین کلونی بزرگ حدود ۱۰۰ آشیانه ساختند. 

او با بیان اینکه این گونه پرنده به صورت کلونی در غرب تالاب بندر انزلی زادآوری دارند، افزود: عمق مناسب آب، پوشش گیاهی مطلوب و زنجیره غذایی کامل باعث به وجود آمدن بستری مناسب برای لانه گزینی این پرنده‌ها شده است.

معاون محیط زیست گیلان همچنین تصریح کرد: کارشناسان همزمان با زادآوری پرستو‌های دریایی، کار حلقه گذاری جوجه‌های این پرنده‌ها را آغاز می‌کنند.

پرستوی دریایی تیره با گونه‌ای پرستوی دریایی از تیره کاکاییان است. این پرستوی دریایی پرنده‌ای پرجنب و جوش است که برای به دست آوردن غذا شیرجه رفته و آن را می‌قاپد.

این پرنده اغلب در آب‌های داخلی زندگی می‌کند و در زمستان‌ها نیز گاه به صورت گذری در کرانه‌های دریا‌ها دیده می‌شود و بر علف‌های شناور روی آب در تالاب‌ها آشیانه می‌سازد.

تالاب انزلی، زیستگاه گونه‌های آبزیان، پرندگان و گیاهان نایاب در شهرستان بندر انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

این تالاب بین المللی از جمله تالاب‌های دریایی - ساحلی ایران است که در کنار ارزش و اهمیت برای زمستان گذرانی پرندگان، مهمترین زیستگاه جوجه‌آوری پرندگان آبزی در استان گیلان است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها