Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران نخستین ترمیم همزمان آنوریسم شریان آئورت شکمی و شریان لگنی به روش اندوواسکولار در استان مازندران در بیمارستان آیت الله روحانی بابل انجام شد.

پویا طیبی فوق تخصص جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: آنوریسم آئورت شکمی (گشاد شدگی سرخ رگ اصلی شکم) ثانویه به فشار خون بالا و ضعف جدار عروقی در افراد مسن می تواند منجر به پارگی ناگهانی و مرگ بیمار به علت خونریزی شدید داخل شکمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در برخی موارد به صورت همزمان علاوه بر آنوریسم آئورت، آنوریسم شریان های ایلیاک ( گشاد شدگی همزمان سرخ رگ لگنی) وجود دارد که در این حالت احتمال پارگی و خونریزی ناشی از این گشادشدگی ها بسیار بالاتر خواهد بود و به علت وسعت درگیری عروقی انجام اعمال جراحی باز بسیار سخت تر و توام با عوارض شدید تر و مدت بستری بیشتر است.

فوق تخصص جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: انجام ترمیم داخل عروقی این آنوریسم ها بدون باز کردن جدار شکم یکی از پیشرفته ترین اعمال جراحی عروق در دنیا می باشد که می تواند ضمن کاهش زمان اعمال جراحی به یک سوم زمان عمل های باز ، باعث کاهش درد و ناتوانی بیمار بعد از جراحی و کاهش مدت بستری در بیمارستان از حدود یک هفته به حدود سه روز شود.
طیبی اذعان کرد: در کشور ما از چند سال قبل مواردی از اینگونه اعمال عروقی در تعداد محدودی از مراکز مجهز به انجام رسیده  و خوشبختانه امروز بعد از انجام چندین مورد موفق از ترمیم اندوواسکولار انوریسم های آئورت داخل شکمی در بیمارستان ایت الله روحانی در سال گذشته، برای نخستین بار ترمیم همزمان دو  آنوریسم جداگانه شکمی و لگنی به روش اندوواسکولار با موفقیت به انجام رسیده است.
وی افزود: در این عمل ۲ ساعته اعضای تیم اندوواسکولار بخش جراحی عروق بیمارستان ایت الله روحانی بابل با همکاری مجید معینی فوق تخصص جراحی عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و  ایرج جعفری پور فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل، موفق به انجام این عمل جراحی در استان مازندران و بهبود کامل بیمار شده اند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، طیبی گفت: با توجه به انجام موفق اینگونه اعمال عروقی پیشرفته در شهرستان بابل امکان پذیرش بیماران هم استانی در این مرکز و جلوگیری از مراجعه بیماران به مراکز خارج استانی  فراهم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بابل دانشگاه علوم پزشکی بابل جراحی عروق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت علوفه مخلوط از مزارع مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر ایستگاه تحقیق و توسعه گاودشت بابل گفت: کشت علوفه مخلوط به منظور تامین بخش بیشتری از نیاز داخلی خوراک دام برای نخستین بار و به صورت آزمایشی در این ایستگاه تحقیقاتی انجام شد.

علی اکبر ولی افزود: ارقام کشت شده مخلوطی از تریتیکاله و خلر، تریتیکاله و نخود، تریتیکاله، خلر، نخود و ماشک بوده است.

وی افزایش عملکرد حدود ۴۰ درصدی را از مهم‌ترین مزایای این شیوه‌ی کشت بر شمرد و گفت: تولید علوفه با استفاده از این روش و بسته به گونه گیاهی و تراکم بوته، در هر هکتار بین ۲۵ تا ۶۵ تن متغیر است.

علی اکبر ولی استفاده همزمان از گیاهان لگوم و غلات را به منظور تامین همزمان کربو هیدرات و پروتئین در بالا بردن ارزش غذایی دام موثر دانست و افزود: کشت مخلوط پاییزه و زمستانه است و با بهره گیری از آب سبز یا همان باران صورت می گیرد.

مدیر ایستگاه تحقیق و توسعه گاودشت بابل ، استفاده از سموم کمتر، وجود حداقل آفات زراعی در مزرعه، بهره گیری مناسب از زمین‌های آیش شده کشاورزی و نیاز نداشتن به آبیاری را از دیگر ویژگیهای کشت مخلوط علوفه‌ای برشمرد.

علوفه مخلوط مهر ماه کشت و در اردیبهشت ماه برداشت می‌شود.

حدود ده هزار تن علوفه در ایستگاه تحقیقات و توسعه گاو بابل تولید و حدود ۷ هزارتن آن تحویل دامداران مازندران می‌شود.

حدود ۷۰ میلیون راس دام سبک و سنگین در کشور وجود دارد که سالانه ۸۰ میلیون تن علوفه مصرف می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • عجیب ترین سفارش ها برای عمل های زیبایی؛ از گوش برجسته تا بینی زین اسبی
  • نخستین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • آغاز برداشت علوفه مخلوط از مزارع مازندران