Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدحسن میرزایی,مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: دستگاه های احراز هویت مورد نیاز برای انتخابات پیش رو از تهران دریافت شده است و این دستگاه ها بر خلاف دوره گذشته از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به روز رسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سه درصد از دستگاه های احراز هویت به عنوان رزرو هستند اضافه کرد: با استفاده از این دستگاه ها از رای تکراری، رای دادن توسط شناسنامه متوفی و رای دادن افراد زیر ۱۸ سال به صورت اتوماتیک و سیستمی جلوگیری می شود.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: دوره گذشته در صورت تایید نکردن مدارک هویتی توسط دستگاه احراز هویت، ناظر شعبه می توانست اجازه رای به فرد را بدهد اما به دنبال تایید شورای نگهبان در این دوره از انتخابات، ناظر اجازه دخالت نداشته و تنها ملاک سیستم احراز هویت است.

میرزایی ادامه داد:در صورت تایید نشدن مدارک هویتی از سوی دستگاه احراز هویت، چنانچه ناظر شعبه دخالت کند تخلف انتخاباتی محسوب شده و با فرد خاطی برخورد قانونی صورت می گیرد.

او با بیان اینکه برای هر ۱۰ شعبه  رای گیری  یک سرگروه فنی برای رفع نواقص احتمالی در نظر گرفته شده است اظهار داشت: سرگروه ها آموزش های لازم را فرا گرفتند و برای کاربران حاضر در شعب نیز دوره آموزشی از فردا سه شنبه به صورت حضوری برگزار می شود.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: همچنین فرآیند برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان به صورت تمام الکترونیک است که برای اجرای آن ۶۵۸ صندوق الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

میرزایی گفت: در هر شعبه اخذ رای ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان سه صندوق الکترونیک مستقر می شود و در صورت نیاز امکان افزایش آن به چهار صندوق نیز وجود دارد.

او با بیان اینکه سه درصد از صندوق های تمام مکانیزه به عنوان رزرو پیش بینی شده است ادامه داد: در صورت ازدحام مراجعه کنندگان، تراکم جمعیت و بروز نقص فنی با سرعت صندوق جدید در شعب راگیری منتقل یا جایگزین صندوق دارای نقص می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگاه احراز هویت انتخابات ۱۴۰۰ ستاد انتخابات احراز هویت ششمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت بختیاری عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: یک هفته قبل از انتخابات یعنی از بامداد روز سیزدهم اردیبهشت ماه امسال تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: چهار نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد ۲ نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم آبادان انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان آبادان به سه نفر خواهد رسید.

بختیاری با بیان اینکه تبلیغات نامزدها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت ماه) خواهد بود، ادامه داد: انتخابات در دور اول در آبادان به طور تمام الکترونیک برگزار شد و در دور دوم هم در هشت حوزه همزمان به همین طریق برگزار می‌شود.

وی، تعداد شعب اخذ رأی را ۱۴۸ شعبه ثابت و سیار اعلام و بیان کرد: ۱۷ شعبه در بخش مستقل اروند کنار و ۱۳۱ شعبه هم در بخش مرکزی و شهر آبادان کار اخذ رأی از مردم آبادان را بر عهده دارند.

کد خبر 6088179

دیگر خبرها

  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری