Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@20:10:32 GMT

تل‌آویو: از وضعیت نظامیان مفقود خود مطلعیم

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۹۳۹۵

به گزارش فارس، اقدام جنبش مقاومت حماس در انتشار تصویر و صدای نظامیان صهیونیست بازداشتی در نوار غزه برای اولین بار، با واکنش عصبی و عجولانه تل‌آویو همراه شد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد: «اقدامات حماس، فریبکاری بی‌ارزشی است و اسرائیل به خوبی از وضعیت سربازان خود، گلدین و شائول آگاه است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، در ادامه این بیانیه آمده است: «اسرائیل با قاطعیت و مسئولیت برای بازگرداندن نظامیان خود عمل خواهد کرد».

ساعتی پیش، گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس، در برنامه «ما خُفیَ أعظم» از شبکه الجزیره، در راستای مقابله به‌مثل با جنگ روانی رژیم صهیونیستی، تصاویر و فایل صوتی از نظامیان اسرائیلی بازداشتی در نوار غزه را منتشر کرد.

مقام‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل بارها از کشورهای متحد خود از جمله آمریکا و انگلیس خواسته‌اند که به آزادی این نظامیان بازداشتی کمک کنند و در جدیدترین اقدام ضد بشری خود، ورود هرگونه کمک به نوار غزه را مشروط به آزادی آنها کرده‌اند.

«مروان عیسی» معاون ستاد فرماندهی گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس، در اولین حضور رسانه‌ای خود در همین برنامه، با اشاره به عملیات‌های رژیم صهیونیستی برای ربودن سران گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، گفت حماس اهرم‌های چانه‌زنی مهمی برای تبادل زندانی دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: جنگ تمام شده است/ حماس شکست نخورد و کنترل کامل بر نوار غزه دارد

«اسرائیل زیو» در گفت و گو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد: تناقض میان اهداف جنگ علیه نوار غزه با امکان تحقق این اهداف، همه تلاش های ارتش را بی اثر و کلید بازسازی دوباره خود را به حماس تقدیم کرده است.

وی افزود: هدف این جنگ، نابودی حماس بود ولی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر توان جایگزین کردن حکومت حماس در نوار غزه را ندارد.

زیو اظهارداشت: نتیجه این کار آن است که حماس خود را بازسازی می کند و بر نوار غزه کنترل می یابد و کمک ها را توزیع می کند و عملیات بازسازی نوار غزه آغاز می شود و این درحالی است که شهرک های صهیونیست نشین (اطراف نوار غزه) خالی و رها شده است.

این ژنرال صهیونیست بیان کرد: جنگ در نوار غزه بیش از سه ماه است که به پایان رسیده است و ارتش هدف مشخصی ندارد و به همین خاطر هم در این منطقه نماند و چهار تیپ را از آنجا خارج کرد زیرا عملیاتی ندارد و فقط تلفات می دهد.

زیو افزود: حماس نه تنها شکست نخورده است، بلکه بر نوار غزه کنترل کامل و نامحدود دارد.

وی بیان کرد: پس از خروج بیشتر یگان های ارتش اسرائیل، عملیات بازسازی در برخی مناطق نوار غزه با نظارت حماس آغاز شده است و ساکنان این منطقه درحال بازگشت به زندگی طبیعی خود هستند.

پیشتر برخی رسانه های صهیونیستی اعلام کرده بودند که رژیم اسرائیل به اهداف اعلام شده در نوار غزه دست نخواهد یافت و شکست سنگینی در این جنگ خورده است.

«حایم لونسون» خبرنگار و کارشناس سیاسی روزنامه «هاآرتص» در مقاله ای نوشت: ما شکست خوردیم، این نظر هر اسرائیلی است. دشواری اعتراف به این شکست، خلاصه حالت روحی و روانی هر اسرائیلی است. واقعیت این است که هیچ کدام از اهداف این جنگ محقق نشد، حماس نابود نشد، اسیران صهیونیست بازنگشتند و امنیت نیز برای شهرک نشین ها، بازنخواهد گشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|بمباران غزه وحمله گسترده به کرانه باختری
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • ژنرال صهیونیست: جنگ تمام شده است/ حماس شکست نخورد و کنترل کامل بر نوار غزه دارد
  • ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند