Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-19@16:24:34 GMT

چه کسی شبکه ارزدیجیتال بیت کوین را کنترل می کند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۹۸۱۵

بازار ارزهای دیجیتال هرروز در حال داغ‌تر شدن است و افراد زیادی برای معامله و سرمایه گذاری این بازار را انتخاب می کنند. خرید و فروش بیت کوین بسیار راحت است و برای مالک آن شدن لازم نیست که حتما یک واحد بیت کوین کامل خریداری کنید. با خرید و نگه‌داری ۰.۰۰۰۱ بیت کوین هم شما صاحب بیت کوین خواهید بود. سوالی که مطرح می شود این است که اگر خرید و فروش بیت کوین انقدر ساده می باشد پس کنترل آن به دست چه کسی است؟
در جواب به این سوال باید بگوییم که هیچ شخصی به تنهایی صاحب بیت کوین نیست و هیچ نهاد و یا سازمانی نمی تواند کنترل بیت کوین را به دست بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با شرکت در  دوره‌های آموزشی جامع ارزهای دیجیتال  می توانید به معامله گری و کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال مشغول شوید.

بیت کوین یک نهاد و یا سازمان نیست و قطعا که خالقی داشته است. خالق آن فردی به نام ساتوشی ناکاموتو بوده است که اکنون هویت وی تقریبا نا مشخص است. اما شبکه‌ی بیت کوین هیچ مالکی ندارد.

بیت کوین با استفاده از فناوری بلاک چین بر روی بستر اینترنت فعالیت می کند و از ویژگی های شبکه ی بیت کوین می توان به عدم تغییر دادن اطلاعات و شفافیت در تراکنش ها و عمومی بودن آن ها اشاره کرد. یعنی در شبکه‌ی بیت کوین کاربران موجود در شبکه می توانند اطلاعات عمومی تراکنش هارا مشاهده کنند و هیچ کسی نمی تواند آن هارا تغییر دهد.
دلیل این امر فناوری بلاک چین می باشد که از آن به عنوان انقلاب چهارم یاد می کنند. بلاک چین یکی از بزرگترین دستاوردهای تکنولوژی بوده است که جهان را متحول کرده است و با توسعه آن نیز متحول‌تر خواهد شد. بلاک چین تعریف و مفهوم پیچیده‌ای دارد اگر به طور ساده بخواهیم آن را برای شما عنوان کنیم، این طور تعریف می شود که یک زنجیره ای از اطلاعات است به یکدیگر متصل هستند و هر تغییری در سرتاسر این زنجیر، تاثیراتی در کل اطلاعات خواهد گذاشت. ( آن هم در صورتی که تغییر دادن آن با تایید خودِ سیستم انجام گیرد )

پس تغییر و یا حذف اطلاعات در آن غیر ممکن خواهد بود.
تعبیر دیگری که از بیت کوین و بلاک چین می توان داشت این است که خود کاربران و مالکان بیت کوین آن را کنترل می کنند. به عنوان مثال اگر شما بیت کوینی را خریداری کنید یا کیف پول بیت کوین را نصب و اجرا کنید بخشی از افرادی خواهید شد که شبکه ی بیت کوین را کنترل می کنند.
اینکه اگر شبکه‌ی بیت کوین با تغییری مواجه شود، کل کاربران شبکه باید آن را تایید کنند. پس تغییر در شبکه‌ی بیت کوین امکان پذیر نخواهد بود چرا که قطعا اکثریت کاربران استفاده کننده از بیت کوین با آن موافق نخواهند بود و آن را رد می کنند.

توسعه دهندگان بیت کوین تنها می توانند این شبکه را بهبود ببخشند و تغییر در ساختار اصلی بیت کوین امکان پذیر نخواهد بود. بیت کوین دارای شبکه‌ای جهانی است و مالک شخصی و یا شرکتی، صاحب آن نخواهد بود.

چرا افرادی وجود دارند که مقدار زیادی بیت کوین دارند اما هویت آنها نا شناخته است؟

در دنیای معاصر و دیجیتال که کلاه برداری های اینترنتی بسیار گسترده است و هک شدن افراد همیشه در کمین آن ها است، کسانی که قصد سرمایه گذاری های بزرگی در بیت کوین دارند، ترجیح میدهند که هویت آن ها نا شناخته باقی بماند تا از معرض دید کلاه برداران و هکران در امان باشند تا بتوانند اهداف خود را عملی کنند.

بیت کوین چگونه تولید می شود؟

بیت کوین توسط ماینر ها ( استخراج کنندگان ) تامین می‌شود که سیستم‌های کامپیوتری با حل مسائل پیچیده ریاضی می توانند بیت کوین بدست آورند که اکنون استخراج بیت کوین توسط دستگاه ها و سیستم های کامپیوتری دیگر سودآوری نخواهد داشت. پس میتوان استخراج کنندگان بیت کوین را بخشی از این جامعه دانست که بر روی شبکه بیت کوین تاثیر گذار هستند.
نکته‌ی مهم دیگری که باید به آن اشاره داشت این است که تعداد کوین‌های بیت کوین محدود خواهد بود از تعدادی بیشتر نخواهد شد و استخراج بیت کوین توسط کامپیوتر ها روزی به پایان خواهد رسید و تنها معاملات و خرید و فروش میان کاربران این جابجایی را ممکن خواهد کرد.

جمع بندی و سخن پایانی:
بیت کوین و شبکه‌ی بلاک چین آن طوری طراحی شده است تا یک شبکه‌ی غیر متمرکز باشد و کنترل آن به دست نهاد و یا سازمانی خاص نباشد و کاربران استفاده کننده از کنترل کنندگان واقعی بیت کوین هستند.
می توان با این جمله این سوال را جواب داد:
بیت کوین را کسی کنترل نمی‌کند، مگر جامعه‌ی استفاده کننده از بیت کوین.
شما می توانید با شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی به معامله گری و کسب سود از این بازار بپردازید.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: شبکه ی بیت کوین ارزهای دیجیتال بیت کوین بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار

قیمت بیت کوین بیش از ۵.۵ درصد در معاملات امروز آسیا کاهش یافته و به ۵۹۹۶۱ دلار رسیده است.

به گزارش مشرق، قیمت ارزهای مجازی به شدت کاهش یافته و ارزش بیت کوین در روز جمعه به دنبال ادعای حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ایران تا زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرده است. سرمایه‌گذاران به سرعت دارایی‌های خود از سرمایه‌های مخاطره آمیز را بیرون می‌کشند.

خبرگزاری‌های ایران از آرامش در مناطقی که ادعا می‌شود به آنها حمله شده خبر می‌دهند.

قیمت بیت کوین بیش از ۵.۵ درصد در معاملات امروز آسیا کاهش یافته و به ۵۹۹۶۱ دلار رسیده است. شاخص دلار آمریکا افزایش یافته است. قیمت اتر هم با همین میزان کاهش، تا زیر ۳۰۰۰ دلار پایین آمده و به ۲۸۹۵ دلار رسیده است.

در ۱۳ آوریل و پس از پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی قیمت بیت کوین ۸.۴ درصد کاهش یافته بود. این کاهش قیمت در آن زمان باعث شد ۱۳۰ میلیون دلار از سرمایه بازار این ارز مجازی طی چند دقیقه پس از انتشار خبر پاسخ ایران، خارج شود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • نخستین جایگزین بیت کوین
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving
  • کوین یامگا در کمپ استقلال: تو فقط باش
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving (+فیلم و نمودار)
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • گل کوین دی بروین به رئال مادرید (منچسترسیتی 1-1 رئال مادرید)
  • یامگا تمرین را شروع کرد؛ گزارش تصویری تمرین استقلال
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه