Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@21:00:15 GMT

جریمه ۸ میلیون تومانی برای عامل آتش زدن اراضی کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۰۹۸۱

جریمه ۸ میلیون تومانی برای عامل آتش زدن اراضی کشاورزی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از جریمه هشت میلیون تومانی برای عامل آتش‌زدن اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمدطاهر ظاهری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از شناسایی و محکومیت عامل سوزاندن اراضی زراعی در قرچک خبر داد.

وی افزود: در پی شکایت شهروندان مبنی بر مشاهده دود غلیظ اطراف جاده کمربندی جنوبی شهرستان قرچک،کارشناسان این اداره در قالب گشت مشترک با جهاد کشاورزی به‌منظور تحقیق و بررسی موضوع به محل اعزام و کارِ کارشناسی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت آتش‌سوزی جنگل نوشهر مشخص نیستوقوع 282 مورد آتش‌سوزی جنگل در 27 استان کشور از ابتدای سالمهار آتش‌سوزی جنگل "لوه" در مینودشت گلستان + تصاویر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک افزود: پس از تحقیقات دقیق و کشف هویت عامل این تخلف، پرونده قضایی از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک برای برخورد قانونی و پیگیری موضوع، تشکیل شد که پس از بررسی، صدور رأی محکومیت و جریمه قطعی هشت میلیون تومانی برای فرد خاطی به همراه داشت.

ظاهری خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت گندم و جو و برخی محصولات کشاورزی از کشاورزان عزیز تقاضا می‌شود، پس از برداشت محصول، بقایای آن را آتش نزنند، زیرا مطابق ماده 20 قانون هوای پاک، این عمل جرم بوده و مستوجب مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی است و برای عاملان این اقدام پیگیری و محکومیت در محاکم قضایی را در پی دارد. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست جنگل زدایی آتش سوزی جنگل ها و مراتع سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست جنگل زدایی آتش سوزی جنگل ها و مراتع اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در گشت‌زنی یگان حفاظت اراضی کشاورزی شهرستان الیگودرز چهار مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان الیگودرز شناسایی و نسبت به صدور اخطار توقف عملیات و دیوارنویسی اقدام شد.

وی حفظ کاربری اراضی را عامل تأمین‌کننده امنیت غذایی کشور دانست و از مسئولان استانی و شهرستان‌ها مرتبط با حوزه امور زمین خواست در حراست از این اراضی تلاش کنند و با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان، افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظت امور اراضی پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی است که توسط اکیپ‌های گشت ۱۳۱، کارشناسان پهنه و اداره امور اراضی به طور مستمر مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد و اگر موردی مشاهده شود علاوه بر توقف عملیات و ابلاغ اخطاریه به متخلفان ضمن تشکیل پرونده تخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

سرهنگ مویدی با بیان اینکه بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در این مدیریت و مدیریت امور اراضی استان اطلاع دهند.

کد خبر 6063572

دیگر خبرها

  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان