Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@20:42:57 GMT

دزدی نفتی آمریکا از ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۱۱۱۵

دزدی نفتی آمریکا از ایران

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در اسنادی که به تازگی توسط وزارت انرژی آمریکا منتشر شده، آمده است ۲ میلیون بشکه نفت ایران که توسط آمریکا از طریق توقیف یک نفتکش ایرانی در سواحل امارات به دست آمده بود، توسط مقامات دولتی این کشور به فروش رسیده است.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، به گفته مقامات آمریکایی آن‌ها یک نفتکش با پرچم لیبریا را توقیف کرده و به بندری در هوستون تگزاس آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تخلیه بار این نفتکش آمریکایی‌ها ادعا کردند نفت خام آن متعلق به ایران است. پس از آن و بنا بر افشای مدارک وزارت انرژی آمریکا این محموله نفتی به ارزش ۱۱۰ میلیون دلار توسط مقامات دولتی کاخ سفید به فروش رسیده است.

به ادعای رسانه‌های خبری این پول به منظور بررسی بیشتر قضایی و جوانب مختلف پرونده قرار است در یک حساب بانکی در آمریکا محفوظ بماند. مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند این نفتکش می‌خواست به صورت مخفیانه این محموله نفتی را به چین منتقل کند که به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران توقیف شده است. به گفته بسیاری از ناظران بین المللی این اقدام آمریکا غیرقانونی و به معنای دزدی دریایی است. با این حال، مقامات کشورمان تاکنون اظهارنظری در این‌باره نکرده‌اند.

علی رغم آنکه جو بایدن در کارزار انتخاباتی خود بر بازگشت به توافق برجام و تعامل با ایران سخن گفته بود، همان سیاست دونالد ترامپ را علیه تهران در پیش گرفته است. دولت بایدن تصور می کند با تغییر لحن در گفتار می تواند دستان چدنی خود را زیر دستکش مخملی مخفی کند. این در حالی است که مقامات تهران بارها تاکید کرده‌اند تغییر رفتار آمریکا را تنها براساس اقدامات این کشور مورد سنجش قرار می دهند.  

کد خبر 605944 برچسب‌ها نفت ایران و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نفت ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟

به گزارش جماران؛ جو لیبرمن، سناتور سابق روز چهارشنبه، ۸ فروردین (۲۷ مارس) در ۸۲ سالگی در نیویورک درگذشت. 

لیبرمن رئیس گروه "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" بود که سال ۲۰۰۸ برای جلوگیری از تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت هسته‌ای تشکیل شد.

او در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان نخستین شهروند یهودی آمریکا در یک‌قدمی کسب سمت معاون رئیس‌جمهور (در صورت پیروزی ال گور) قرار گرفته بود.  

این سیاست‌مدار پرنفوذ یکی از سناتورهای فعال در ارتباط با سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران بود.

 او اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی "ولت" از بمباران احتمالی تاسیسات اتمی ایران استقبال کرده بود. لیبرمن جمهوری اسلامی را "تهدیدی مستقیم برای ناتو و متحدان فراآتلانتیک آن" خوانده و سقوط رژیم را بهترین راه‌حل می‌دانست. 

این سیاستمدار حزب دموکرات آمریکا در مصاحبه خود با ولت از کشورهای اروپایی خواسته بود که برای مقابله با تهدیدهای ایران "وارد عمل" شوند. لیبرمن گفته بود که "تهران آنقدر اورانیوم غنی شده دارد که می‌تواند ظرف یک هفته، بمب هسته‌ای تولید کند."

او اظهار امیدواری کرده بود که نظام جمهوری اسلامی ایران در اثر فشارهای ناشی از اعتراضات مردمی سقوط کند. لیبرمن همیشه در مصاحبه‌های خود تاکید می‌کرد که "سقوط رژیم از همه گزینه‌ها بهتر خواهد بود." 

به نوشته دویچه وله، هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" در سال ۲۰۰۶ جو لیبرمن را قدرتمندترین سناتور آمریکایی توصیف کرده بود.

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد