Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:44:02 GMT

خشکسالی؛ مهم‌ترین چالش در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۱۵۷۹

خشکسالی؛ مهم‌ترین چالش در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین مشکل پیش رو برای استان را مقابله با خشکسالی عنوان کرد و گفت: قطعا این چالش مخاطراتی را به‌همراه خواهد داشت، مهم‌ترین راهکار برای مقابله با این پدیده سازگاری با آن است.

شهرام احمدی ۱۷ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در هفته محیط‌ زیست سال‌جاری، شهرک بازیافت در استان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: این شهرک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به اتمام رسید و زمینه فعالیت آن، پسماندهای خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در خصوص دفع پسماندهای عفونی، تصریح کرد: سه نوع پسماندها عادی، عفونی و خطرناک در استان وجود دارد، برای مدیریت پسماندها، شرکتی با مطب‌ها و بخش خصوصی وارد مذاکره شده است که پسماندهای عفونی این مراکز را جمع‌آوری کند.

احمدی افزود: این شهرک پسماند، قابلیت مدیریت دو خط ۲۵۰ تنی زباله خانگی را دارد که در حال حاضر یک خط آن فعال است و احتمالا خط دیگر آن به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی کلنگ‌زنی مرکز پایش زیست محیطی منابع آب شهرستان کوهرنگ را از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: همواره آموزش در حوزه محیط زیست مورد تاکید است، بر همین اساس وبینار آموزش کودکان و خانواده، وبینار کارکنان محیط زیست استان و برگزاری دوره‌های عملی برای اطفای حریق با همکاری آتش‌نشانی از جمله برنامه‌های آموزشی هفته محیط زیست در استان به‌شمار می‌رود.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال گذشته ۲۹۶۰ پایش از محل‌های صنعتی و خدماتی صورت گرفته است، گفت: ۱۲۵ مورد اخطار نیز در این حوزه‌ها به ثبت رسیده، به‌علاوه از ابتدای سال‌جاری نیز تاکنون ۲۶۰ پایش محیط زیستی در استان صورت انجام گرفته است.

احمدی در خصوص خط لوله انتقال نفت مارون در منطقه سرخون، توضیح داد: تاکنون پنج بار این خط لوله دچار سانحه شده، به همین دلیل تعویض این خط لوله در دستور کار قرار گرفته، مهم‌ترین مسئله در این مورد پیشگیری از طریق به‌روز کردن تجهیزات مربوطه است و در مرحله بعد باید میزان آلودگی توسط مشاوران علمی و فنی ارزیابی شود.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همه ساله دو بار آمار گونه‌های جانوری در استان بروز رسانی می‌شود، افزود: از معتمدان محلی و شکارچیان در این امر کمک گرفته می‌شود، آمارها حاکی از آن است که استان در زمینه حفاطت و تنوع گونه‌ها در سطح کشور این استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، به‌عنوان مثال بیش از ۴۰۸ گونه آبزی در این استان وجود دارد.

ویمهم‌ترین مشکل پیش رو برای استان را مقابله با خشکسالی عنوان کرد و گفت: قطعا این چالش مخاطراتی را به همراه خواهد داشت، مهم‌ترین راهکار برای مقابله با این پدیده سازگاری با آن است، مثلا الگوی کشت در کشاورزی از سنتی باید به نوین تغییر پیدا کند و در زمینه‌های دیگر نیز روش متناسب با کمبود آب عملیاتی شود.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: هفته محیط زیست در تقویم کشور از ۱۷ تا ۲۳ خرداد است و شعار این هفته در سال ۱۴۰۰، " نیم قرن حفاظت از زیست‌بوم‌های ایران، بازنگری و نوسازی" انتخاب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری هفته محیط زیست خشكسالي گونه جانوری محیط زیست چهارمحال و بختیاری هفته محیط مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بهمن سام خانیان، دربازدید از از جایگاه زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر از زحمات و ابتکارات شهردار وسایر عوامل تقدیر وتشکر کرد، اما آن را کافی ندانسته و با تاکید بر تسریع در اتمام عملیات خاطر نشان کرد مرتب فرآیند عملیات را رصد نموده و بعد اتمام مواعد و زمان اعلامی عذری بر عدم انجام نخواهد پذیرفت.

در این بازدید شهردار رامسر توضیحات مبسوطی در خصوص فرآیند تصفیه شیرابه ومراحل پیش تصفیه و ایجاد جاده فرعی، نصب کانال و روند ورود و خروج شیرابه پس از پیش تصفیه به دستگاه تصفیه ارائه داد و مقرر شد پس از آزمایشات مراحل خلوص اولیه تصفیه، مراحل تایید و جاگذاری و نصب دستگاه تصفیه انجام شود وحداکثر زمان اتمام این پروسه را تا ۵ ماه دیگر اعلام کرد.

امینی شاد در قسمت تفکیک زباله بیان داشت: با شرکت دانش بنیان در حال مراحل نهایی اتمام قراداد هستیم که برای اولین بار در ایران صورت می‌گیرد که با نصب این دستگاه و راه اندازی آن از زباله موجود بنزین و... تولید خواهد شد و فرآیند تنظیم قرارداد را نهایتا تا دو ماه دیگر اعلام کرد.

دادستان رامسر  با همراهی علی امینی شاد شهردار، باهری رییس منابع طبیعی و نیاستی رییس محیط زیست رامسر از سایت زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر بازدید کرد.

گفتنی است، زباله بعنوان بزرگترین چالش محیط زیست در استان مازندران بوده که نیازمند نگاه ویژه دولت در تخصیص اعتبارات جهت احداث زباله سوز و نجات طبیعت و بشر از مخاطرات زیست محیطی است.

دیگر خبرها

  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است