Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران از نظر علم و فناوری مدیریت اقتصادی ترانزیت منطقه و حجم نقدینگی این ظرفیت را دارد که به محور اقتصاد منطقه 600 میلیونی تبدیل شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی درباره نوع ویژه به واردات کالا‌ها به کشور افزود: ما باید یک ایران بزرگ اقتصادی سیاسی در بازار بزرگ 600 میلیونی در منطقه تشکیل دهیم یعنی راه توسعه ایران در این است که این بازار هزار میلیارد دلاری نقش ویژه خود را به ویژه با تشکیل شرکت‌های زنجیره تولید بین ایران با یک و یا ایران با چند کشور شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به عنوان نمونه ممکن است در داخل تولید دستگاه ام آر‌ای یا هواپیما به صرفه نباشد، اما این مهم می‌تواند در مشارکت با کشور‌های منطقه نتیجه دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در موضوع خودرو نیز هم اکنون برای اینکه از اشتغال هموطنانمان حفاظت کنیم واردات را می‌بندیم که البته این خود باعث می‌شود هموطنان از کیفیت آن راضی نباشند چرا که به صورت انحصاری در آمده است، اما در همین زمینه می‌توان با مشارکت کشور‌های منطقه فرم خودرو و یا اجزای مهم دیگر آن یک زنجیره تولید شکل داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقتصاد سرمایه گذاران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور تولید مردم محور است.

غلامعلی دهشیری در نشست با هئیت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد افزود: نامگذاری سال ۱۴۰۳ نشان داد که رویکرد اقتصادی در کشورهای مختلف جهان بر سه قسم دولت سالار، سرمایه سالار و مردم سالار است و  عنوان شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری حاکی از رویکرد سوم یعنی اقتصاد کشور در سطح کلان مبتنی بر نگاه مردم سالاری می باشد.

وی تصریح کرد: جهت تحقق شعار سال باید توجه شود تا سه مولفه مدیریت، مالکیت و عاملیت در حوزه اقتصاد و تولید به معنای واقعی کلمه موجب مردمی سازی اقتصاد گردد .

دهشیری اظهار کرد: انتظار می رود در رویکرد مردم سالاری اقتصادی دولت به جای تولیت و تصدی گری،  نقش هدایتگری، پشتیبانی ، حمایت و تسهیل گری در امور اقتصادی را ایفا کند که در این صورت مشارکت مردم نیز  می تواند با تکمیل زنجیره از طریق سرمایه گذاری، تولید، کارآفرینی ، ایجاد اشتغال و مصرف صورت پذیرد.

وی در تبیین نقش قوه قضائیه در تحقق شعار سال گفت: دستگاه قضا و به ویژه مجموعه های تخصصی وابسته از جمله کانون کارشناسان می توانند با شناسایی موانع فنی، حقوقی و قضایی در حوزه تولید نقش بسزایی را در تحقق شعار سال و رونق اقتصادی کشور ایفا کنند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تخصصی شدن برخی از شعبات در موضوعات خاص از جمله دعاوی تجاری گفت: این اقدام با هدف، امنیت سرمایه گذاری، تسریع توام با دقت در رسیدگی ها انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری افزود: استقرار نماینده دو کانون در  ساختمان محاکم شهرستان یزد  اقدامی موثر در جهت پیگیری اجرای سیاستهای رییس قوه قضاییه و مطالبات مردمی بوده که باید این موضوع به صورت گسترده در تمام حوزه های قضایی اجرا و اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارشناس بازار سرمایه: ایرانیان خارج از کشور ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند
  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • بروکراسی اداری، مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟ | فردین آقابزرگی