Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:32:58 GMT

نخستین شهرک بازیافت پسماند در شهرکرد آماده افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۳۴۱۸

نخستین شهرک بازیافت پسماند در شهرکرد آماده افتتاح شد

شهرام احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان به مناسبت روز جهانی محیط زیست افزود: این شهرک بازیافت با همکاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ۲ خط ۲۵۰ تنی آماده بهره‌برداری است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت  این شهرک در راستای حفظ منابع، ایجاد اشتغال، جلوگیری از تخریب محیط زیست و تهدید بهداشت عمومی است، افزود: با فعال شدن این شهرک و موفقیت آن، توسعه شهرک بازیافت در ۶ شهرستان در دستور کار کارگره پسماند قرار دارد تا در استان ۶ محل مدیریت پسماند و بازیافت ایجاد شود و دیگر نیازی به محل‌های دفن زباله در مناطق مختلف استان نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته وی، مدیریت نادرست پسماند علاوه بر ایجاد آلودگی آب، خاک و هوا ،سلامت و بهداشت عمومی را نیز به خطر خواهد انداخت.

احمدی اظهار داشت: با اجرای این طرح ۸۰ درصد پسماندها قابل بازیافت است و زمینه اشتغال ۲۰ نفر در فاز نخست فراهم خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در استان به منظور مدیریت پسماند صنعتی،  مجوز احداث نخستین مرکز بازیافت و مدیریت پسماند صنعتی نیز صادر شده  است تا در طول ۲ سال این مرکز احداث شود.

وی  با اشاره به تولید پسماند خانگی، پسماند ویژه کشاورزی و پسماند عادی کشاورزی، ویژه صنعتی ،پسماند عادی صنعتی، عفونی و بیمارستانی افزود: تمام زباله‌های عفونی و ویژه بیمارستان نیز عادی سازی و بی‌خطرسازی می‌شود.

به گفته احمدی، سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ مورد پایش از محل های دفن پسماند در استان انجام  و ۲ هزار و ۱۰۰ مورد اخطار به شهرداری و دهیاری‌ها استان در خصوص دفن غیر اصولی زباله ارائه شد.

وی اظهار داشت: پارسال ۲ هزار و ۹۶۰ مورد پایش از محل‌های صنعتی و خدماتی در زمینه آلایندگی محیط زیست انجام و ۱۲۵ مورد اخطار نیز در این حوزه‌ها به ثبت رسید.

به گفته وی، امسال ۲۶۰ پایش محیط زیستی در استان انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از کلنگ زنی مرکز کاهش پایش زیست محیطی منابع آب شهرستان کوهرنگ همزمان با هفته محیط زیست خبر داد و گفت: ارائه مباحث مختلف آموزشی در خصوص حفظ محیط زیست در راستای افزایش و ارتقای فرهنگ زیست محیطی از جمله برگزاری وبینارهای آموزشی خانواده و کودکان برای حفظ محیط زیست، وبینار آشنایی با محیط زیست و حیات وحش در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های عملی برای اطفای حریق با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله آتش‌نشانی و یگان حفاظت محیط زیست، افزایش نظارت و پایش بر مراکز صنعتی، تولیدی و خدماتی ، اجرای پایش شبانه و افزایش پایش مراکز صنعتی، خدماتی و تولیدی از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست در استان است.

احمدی با اشاره به اینکه این استان یکی از استانهای توانمند از نظر ظرفیت زیست محیطی است، گفت: در این استان یکهزار و ۴۰۰ گونه گیاهی، ۴۰۰ گونه جانوری شناسایی شده و وجود جنگل‌های بلوط، ۶ تالاب‌، هشت منطقه حفاظت شده، یک ذخیره گاه زیست کره جهانی با یک سوم مساحت استان، از قابلیتها و ظرفیتهای طبیعی استان است.

وی در خصوص خط لوله انتقال نفت مارون در منطقه سرخون اظهار داشت: آلودگی نفتی به دلیل نشت لوله خط لوله مارون که از خوزستان به سمت پالایشگاه‌های استانهای مرکزی است تا کنون پنج حادثه در سطح استان داشته است.

احمدی به ضرورت تعویض این خط لوله اشاره کرد  و گفت: مقدمات اجرای این طرح در دستورکار قرار دارد و جلوگیری از بروز حادثه مجدد با به‌روز کردن تجهیزات مربوطه مورد توجه قرار دارد.

احمدی به بررسی میزان آلودگی توسط مشاوران علمی و فنی و ارزیابی میزان خسارت به این منطفه تاکید کرد و گفت: پس از شناسایی میزان خسارت به منابع آب و خاک، باید رفع مشکلات آب آشامیدنی و معیشت مردم نیز برطرف شود.

به گزارش ایرنا، هفته محیط زیست امسال از ۱۷ تا ۲۳ خرداد با شعار "نیم قرن حفاظت از زیست‌بوم‌های ایران: بازنگری، نوسازی، بازسازی" نامگذاری شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شهرکرد مدیریت پسماند چهارمحال وبختیاری دفع زباله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شهرکرد مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست شهرکرد مدیریت پسماند چهارمحال وبختیاری دفع زباله حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط بانی، افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

سلاجقه تاکید کرد: در مرحله نخست تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند. اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد .


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  ادامه داد: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌حدی بالا است که در تلاشیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود همچنین تامین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت های پهپادی و پرنده‌ای بیشتر استفاده کنیم تا محیط بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط بانان خسارت کمتری وارد شود.

وی در خصوص معیشت و مسکن محیط بانان گفت: در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته است. چند استان در تامین مسکن محیط بانان موفق بودند. استان‌های هم که موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه