Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@21:03:13 GMT

قطعی آب در تهران نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۳۴۲۰

قطعی آب در تهران نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه قطعی آب در تهران نخواهیم داشت، گفت: قطعی آب در تهران بستگی به رفتار مردم در مدیریت مصرف آب دارد.

محمدرضا بختیاری  اظهار داشت: اگر مردم صرفه جویی کنند به طور قطع، قطعی آب نخواهیم داشت و این امر جزو برنامه های این شرکت نیست ولی اگر مصرف بیش از حد شود امکان دارد هر مساله ای اتفاق بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سالانه مصرف آب شرب استان تهران یک و نیم میلیارد متر مکعب است که معادل ۲۵ درصد آب مصرفی کل کشور می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: شهر تهران حدود یک میلیارد و ۱۰۰ متر مکعب سالانه مصرف آب دارد که تقریبا معادل ۱۸ درصد آب مصرفی کل کشور است.

وی با اشاره به اینکه مصرف روزانه آب در تهران حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است گفت: حجم دریاچه چیتگر تهران سه میلیون متر مکعب است که تهرانی ها روزانه حدود ۱.۲ برابر این دریاچه آب مصرف می کنند.

بختیاری ادامه داد: امسال قطعی آب در شهر تهران و در شهرستان های این استان نداشته ایم اگر در مکان هایی قطع شده به خاطر قطعی برق بوده است چون در بعضی از روستاها منابع آبی از چاه ها با استفاده از سیستم برق تامین می شود که با قطعی برق، برداشت آب از چاه ها از مدار خارج می شود.

/ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آب در تهران قطعی آب متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی آبفای تهران، طی روز‌های گذشته برای تعدادی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیامک «ذخیره‌ سازی آب» ارسال شد. 

متن این پیامک این بود که با توجه به مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان فراهم‌سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵ لیتر برای هر نفر الزامی است. لطفاً اقدامات لازم را در این خصوص به عمل‌آورید.»

واقعیت این است که این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد؛ از آنجا که سال گذشته بروشور اطلاعیه فوق بین شهروندان توزیع شده بود، مجدداً با آغاز سال جدید، به وسیله پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.

ذکر این نکته ضروری است که برخی ساختمان‌ها به جهت افت فشار آب فقط از پمپ استفاده می‌کنند که این اقدام نه تنها باعث پایمال شدن حقوق دیگر همسایه‌ها می‌شود و بیشترین ظرفیت آب شبکه کوچه و محله را به سمت ساختمان خود هدایت می‌کنند، بلکه تخلف محسوب می‌شود. 

چراکه نصب و قراردادن پمپ بعد از کنتور آب غیرقانونی است؛ بنابراین شهروندان ابتدا با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدام قانونی، فنی و تأسیساتی انجام داده و باعث پایداری فشار آب می‌شوند.

لازم به ذکر است با شروع تابستان و استفاده از کولر‌های آبی در روز‌های گرم، به جهت اینکه ساختمان‌ها دچار افت فشار آب نشوند، پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شده است، بحث کمبود و قطعی آب مطرح نیست و در صورت لزوم هرگونه برنامه درخصوص نوبت‌بندی و قطعی آب حتماً از سوی شرکت آبفای تهران اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است