Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه کرمانشاه؛ نشستی روز دوشنبه با حضور علماء، ائمه جمعه، روحانیون و بزرگان اهل سنت و سادات حیدری و معتمدینی از بزرگان اهل حق منطقه و با حضور و تدبیر حضرت آیت الله علماء؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و با همکاری و همفکری فرماندهان نظامی و انتظامی و امنیتی و مدیران دستگاه قضایی و سیاسی استان در خصوص اتفاقات تاسف بار اخیر در منطقه سرپل ذهاب و دالاهو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاضران در این نشست تاکید کردند: به گواه تاریخ مردم این دیار سال های سال در کنار یکدیگر برادرانه همراه با احترام و تعامل زندگی مسالمت آمیزی داشته اند، لذا جمع حاضر حوادث اخیر را که متاسفانه منجر به از دست دادن افراد بی گناه و ایراد صدمات بدنی و خسارات مادی و معنوی به هم وطنان دشت ذهاب و ریجاب شد را به اتفاق  قویا محکوم می نمایند و ضمن عرض تسلیت به خانواده درگذشتگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین، قاطعانه خواستار دستگیری قاتلین و ضاربین توسط دستگاه های قضایی و امنیتی هستند.

جمع حاضر همچنین از همه نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی و سیاسی و مدیران قضایی و روحانیون و بزرگان و معتمدین و مردم فهیم منطقه که در برقراری امنیت تلاش فراوانی نموده ­اند تقدیر و تشکر نموده و برخویشتن داری و آرامش مردم برای حفظ امنیت تاکید کردند.

بزرگان حاضر در این نشست اختلاف بر سر مال و اموال و زمین را امری طبیعی دانسته و ضمن تاکید بر حفظ همبستگی های قومی، حرمت متقابل و حسن همجواری الزامات همزیستی و امنیت عمومی و حفظ جان و مال دیگران، خاطر نشان کردند در رفع اختلافات در زمینه های مختلف قانون فصل الخطاب می باشد و همه باید در مقابل قانون تمکین نمایند.

جمع حاضر ضمن تاکید به پایان بخشی اختلافات اخیر، خواستار بررسی های قضایی و حقوقی در مورد اختلاف ها و بررسی انگیزه های آسیب زنندگان و احقاق حقوق قانونی آسیب‌دیدگان و برخورد با مسببین با رعایت اصل مساوات و عدالت می باشند.

هفته گذشته به دنبال درگیری و اختلاف بر سر مرتع درگیری بین چند خانواده اهل حق دالاهو و چند خانوار کوییک اهل شهرستان سرپل ذهاب پیرو مذهب اهل تسنن پیش آمد که این درگیری ها با تحریک عده ای بالا گرفت که بلافاصله با ورود نیروهای امنیتی و انتظامی و قضایی و شورای تامین استان به ریاست استاندار کرمانشاه و شورای تامین شهرستان سرپل ذهاب و علما و بزرگان ۲ قوم طرف درگیری خاتمه یافت و قرار شد که اختلاف از طریق قانونی پیگیری و حل و فصل شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد که مردم این شهرستان پیرو مذاهب اهل حق، شیعه و سنی سال هاست به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

برچسب‌ها سرپل ذهاب امام جمعه کرمانشاه شیعه مصطفی علماء اهل تسنن امنیت کرمانشاه دالاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب امام جمعه کرمانشاه شیعه سرپل ذهاب امام جمعه کرمانشاه شیعه مصطفی علماء اهل تسنن امنیت کرمانشاه دالاهو سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند

سردار نوری گفت:در کشور همه اقوام و عقاید اعم از ترک، بلوچ، عرب و فارس، شیعه، سنی و زرتشت و دیگر اقوام و مذاهب یکی هستند و همه ما با وحدت کامل برای استقلال و اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سردار روح الله نوری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم معرفی فرمانده جدید تیپ دوم صاحب الزمان (عج) سیرجان اظهار داشت: در کشور همه اقوام و عقاید اعم از ترک، بلوچ، عرب و فارس، شیعه، سنی و زرتشت و دیگر اقوام و مذاهب یکی هستند و همه ما با وحدت کامل برای استقلال و اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند.

او افزود: برای همین همدلی و همراهی بیش‌از ۴۵ سال به اهداف خود که همان اقتدار، استقلال و استکبار ستیزی بودند رسیدیم و اقتدارمان جهانی شد. 

وی تاکید کرد: باید بدانیم راهبرد انقلاب اسلامی صلابت است.

سردار نوری افزود: ما در مکتب خود امروزه از هر آدمی دفاع می‌کنیم و به هر ظالمی می‌تازیم.

فرمانده اسبق سپاه استان کرمان با بیان اینکه برای دفاع از اسلام و امت اسلامی و این ملت امروز باید همانند حاج قاسم مرد میدان بود تاکید کرد: باید غفلت نکنیم و کار امروز را به فردا نیندازیم، زیرا هم امت و انسان‌های فداکاری داریم و هم ثروت‌های خدادادی، که در مجموع و با نعمت‌های خدادادی می‌توانیم عملکرد بیشتر و بهتری داشته باشیم و همانند حاج قاسم عمل کنیم.

در پایان این مراسم از خدمات شش ساله سردار روح الله برخوری فرمانده تیپ دوم صاحب الزمان سیرجان تجلیل و سرهنگ پاسدار امیدعلی امیری به عنوان فرمانده جدید این تیپ معرفی شد.

دیگر خبرها

  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب