Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی یکی از مهم ترین پروژه های حمل و نقلی در کشور محسوب می شود که در صورت تکمیل می تواند موانع زیادی را از سر راه صادرات بردارد‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی یکی از مهم ترین پروژه های حمل و نقلی در کشور محسوب می شود که در صورت تکمیل می تواند موانع زیادی را از سر راه صادرات بردارد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل آنکه از خسروی می توان به خارج از کشور متصل شد، قطعا پروژه مذکور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مدت هاست که بحث در خصوص احداث این پروژه مطرح است. بر همین اساس نیاز است تا نگاهی جدی در سطح کلان به آن صورت بگیرد تا سود این پروژه هر چه سریع تر به کشور برسد.

اهمیت پروژه راه آهن کرمانشاه _خسروی در سطح کلان

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: راه آهن، جاده و حمل و نقل هوایی به عنوان صنعت حمل و نقل تعریف می شوند که راه آهن یکی از مهم‌ترین این صنایع است که نقش بسیار زیادی در ارتباط میان استان کرمانشاه و  نقاط مختلف کشور دارد.

وی افزود: همچنین از طریق راه آهن کرمانشاه-خسروی می‌توان به عراق و از آنجا به سوریه و سپس از طریق سوریه به دریای مدیترانه متصل شد.

حیدری خاطرنشان کرد: پروژه کرمانشاه-خسروی پروژه ای استراتژیک و در سطح کلان بسیار با اهمیت است اما متاسفانه در سالهای اخیر مورر کم توجهی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: چندبار درباره کم توجهی به پروژه مذکور از طریق تریبون مجلس تذکر دادیم و پیگیری های مختلفی انجام شد که قول دادند امسال اعتباراتی را اختصاص دهند و پروژه دوباره فعال شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی با همکاری و موافقت سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را تخصیص دهد همچنین از محل اعتبارات استانی در شورای برنامه‌ریزی پروژه راه آهن کرمانشاه- خسروی کرمانشاه مدنظر قرار گیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: این پروژه در روابط بین ایران، عراق و سوریه بسیار اثرگذار است و باید مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.

امسال اعتباری برای پروژه راه آهن کرمانشاه در بودجه در نظر گرفته نشد

به گزارش مرصادنیوز، رسیدگی بیشتر به راه آهن کرمانشاه به دلیل مرزی بودن این استان می تواند برای کشور بسیار مطلوب باشد.

در حقیقت هزینه برای راه آهن‌ کرمانشاه یک‌ سرمایه گذاری در سطح‌کلان‌است که بایستی در بحث بودجه ای به آن توجه ویژه ای صورت بگیرد.

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: امسال اعتباری برای پروژه راه آهن کرمانشاه در بودجه در نظر گرفته نشد.

وی افزود: با توجه به اینکه پروژه مذکور متوقف شده باید پیگیری کنیم سال آینده بودجه ای در این راستا برای تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه اختصاص یابد.

رشیدی تصریح کرد: امسال پروژه راه‌آهن کرمانشاه جزو اولویت‌ها نبود هر چند که پروژه ای توسعه برای استان کرمانشاه است اما پروژه آزاد راه همدان-کرمانشاه از این نظر مهمتر است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی عنوان کرد: راه آهن به هر نقطه کشور متصل شود، خوب است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال این پروژه را از دسترس خارج کرده بودند و در بودجه به آن اعتباری تخصیص داده نشد که امیدواریم دولت بعدی به طور جدی آن را پیگیری کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروژه راه آهن کرمانشاه کرمانشاه خسروی سطح کلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از رشد ۵۸۳ درصدی بودجه سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ خبر داد.

مهرداد توکلی مقدم در گفت‌وگو با ایمنا در قم با اشاره به عملکرد درآمدی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در این زمینه اداره کل درآمد شهرداری به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و سامانه جامع درآمد شهرداری قم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: پس از راه‌اندازی این سامانه، بخش اول کاربری آن در حوزه ثبت چک‌های شهرداری قم مورد استفاده قرار گرفت و مطالبات شهرداری قم به این واسطه شفاف و ثبت شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ ما بودجه را با برنامه هشت هزار میلیاردی آغاز کردیم و با ظرفیت‌های که در طول سال ایجاد و روش‌هایی که پیش‌بینی شد توانستیم در پایان فصل سوم سال پیشنهاد ۱۰ هزار میلیاردی بودجه را به شورا ارائه دهیم.

توکلی‌مقدم با اشاره به تحقق ۱۰ هزار و۴۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: این تحقق بیش از میزان متمم بودجه به دلیل ایجاد ساز و کارهای درآمدی و فرایندهای تسهیل صدور پروانه اتفاق افتاد که در کنار تعامل با ادارات همکار، توانست در شرایط سخت اقتصادی به تحقق درآمدهای شهرداری قم کمک کند.

وی با اشاره به تحلیل ۱۰.۴ همت درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اضافه کرد: از این مقدار ۵/۶ همت از طرف شهرداری مرکز و سرمایه گذاری‌هایی که معاونت سرمایه گذاری داشت تأمین شده است و ۳.۹ همت سهم مناطق هشت‌گانه است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ۳۸ درصد از درآمد کل شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ را مرتبط با درآمد مناطق شهرداری دانست و گفت: از این میزان ۲.۱ همت بابت کدها و جرایم ساختمانی است.

توکلی‌مقدم با اشاره به رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه گذاری شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ افزود: در حوزه کمک دولت به پروژه‌های مشخص، تحقق ۴۷ درصدی درآمدها رخ داده است.

کد خبر 745433

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به محیط زیست
  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • ۴ کلان‌پروژه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • ◄ لیست پروژه های حمل ونقلی که در سال 1403 بودجه گرفتند+جدول
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی