Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسماعیل برزن کارشناس ارشد عمران و شهرسازی گفت: زنان حافظان کیان خانواده هستند و جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند، رعایت و حفظ کرامت و جایگاه زن در جامعه از ارکان یک جامعه موفق است و امنیت و آرامش و آسایش شهر چنان باید بالا و استاندارد باشد که زنان؛ شهر را خانه و خانواده بزرگتر احساس کنند و در سایه این امنیت و آرامش در رشد و تعالی جامعه موثر و اثرگذاری ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان داشت: برقراری امنیت، راه اندازی اماکن تفریحی و پارک‌های بانوان، بازارچه‌ها و نمایشگاه دائمی عرضه و فروش صنایع دستی و اماکن ورزشی خاص بانوان، حمایت از بانوان کارآفرین و نخبگان، خدمات اختصاصی بهداشتی از جمله مطالبات عمومی بانوان در سطح ملی و محلی است.

برزن افزود: باید به این نکته توجه نماییم که همانطور که مردان به مکان‌های تفریحی نیاز دارند زنان نیز به همچنین موردی نیاز دارند بنابراین باید فضا‌های سبز، پارک‌ها و اماکن ورزشی به نحوی طراحی شوند که بانوان به راحتی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

کارشناس ارشد عمران و شهرسازی ادامه داد: بهبهان با فرهنگ غنی و تاریخیش، همواره امنیت بانوانش زبانزد عام و خاص بوده است به عقیده بنده در عصر جدید برای بالا بردن ضریب امنیت در جامعه بهبهان برای زنان، برگشت به فرهنگ و اصیل کهن این دیار است.

او ادامه داد: برای توانمندسازی و رشد و تعالی بانوان بهبهان، برقراری جلسات و کارگاه‌های آموزشی، ایجاد تعاونی‌ها خانگی و محله ای، ایستگاه‌ها و اتاق‌های مشاوره راهبری شغلی و کاری و خانواده، برگزاری کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها با حضور نخبگان، فرهیختگان، کارآفرینان برتر و اساتید و محققین و پژوهشگر برتر استانی و کشوری و بین المللی بصورت برنامه مدون هفتگی و ماهیانه و دارای یک تقویم مشخص سالیانه، از اقدامات موثر و بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحکیم بنیان خانواده جایگاه زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازیِ جامعه با اجرایِ" طرحِ نور" بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشاء، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و… داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوعِ پیش گفته؛ گزارش‌هایِ میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌هایِ رؤسای محترمِ جمهور و قوه قضائیه، صداوسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایرِ نهادهایِ مسئول نشان دهندهِ شناختِ مطلوب از نبض سنجیِ اجتماعیِ فراجا در اجرایِ "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در شهرها نشان دهنده‌یِ حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمتِ هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی تر خواهد شد که نهادهایِ متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند

در پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزشهای اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام به موقع وظایف دستگاه‌های مسئول روندِ هوشمندسازی نیز، پُرشتاب تر به سرانجامِ مطلوب و موردِ رضایتِ مردم برسد.

کد خبر 6085944

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • اهدای گل به حافظان امنیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چالدران
  • جایگاه جنسیت در الگوی سوم؛ ذیل انسانیت یا فوق انسانیت؟