Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فعالان اقتصادی استان بوشهر بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب حضور در پای صندوق رای و انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری را وظیفه شرعی و رسالت همگانی دانستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، 28 خرداد ماه 1400 شاهد برگزاری یکی از عرصه‌های مهم و سرنوشت‌ساز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم، قانونمند، پرشور و سالم در استان بوشهر اندیشیده شده و به گفته رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر 850 شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و 905 شعبه برای انتخابات شوراهای شهر، روستا و تیره‌های عشایری تدارک دیده شده که شعب رأی‌گیری نسبت به دوره قبل 7.5 درصد افزایش دارد.

 89 درصد داوطلب شوراهای شهر تأیید صلاحیت شدند

محمد تقی ایرانی عوامل دست‌اندرکاران انتخابات 28 خرداد را بیش از 25 هزار نفر دانست و با اشاره به تأیید صلاحیت 89 درصد داوطلبان شورای شهر در استان اظهار داشت: از 1066 داوطلب انتخابات شورای شهر، 947 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و در انتخابات شورا‌های روستا و تیره‌های عشایر 2959 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

در این راستا گروه‌ها و قشرهای مختلف مردم استان بوشهر برای حضور حماسی در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.

فعالان اقتصادی استان بوشهر  بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب حضور در پای صندوق اخذ رأی و انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری را وظیفه شرعی و رسالت همگانی دانستند.

عضو اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری یک رسالت و وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: امروز کشور ما ظرفیت‌های پنهان متعددی در بخش‌های مختلف اقتصادی دارد که در نتیجه عدم برنامه‌ریزی صحیح سالها بلا استفاده مانده است.

در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با شکوه و پرشور شرکت می‌کنیم

سیروس دهقانی با اشاره به اعلام آمادگی فعالان اقتصادی بوشهر برای مشارکت حداکثری در انتخابات 28 خرداد بیان کرد: جمعی از فعالان اقتصادی استان در بیانیه‌ای اعلام کردند اینک در مرحله دیگری از آزمون سخت انتخابات قرار گرفته‌ایم و تجربه 12 دوره انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاشته‌ایم باید که در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با شکوه و پرشور شرکت و کاندیدای اصلح را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: ما جمعی از فعالان اقتصادی استان با بهره‌گیری از خرد جمعی به این نتیجه رسیده‌ایم که برای هدایت این کشتی عظیم که در میان امواج سهمگین در دریای پر تلاطم قرار دارد کاندیدایی را انتخاب کنیم که هدف او ایجاد عدالت، مبارزه با فساد و استفاده از کارشناسان آگاه و امین در مصدر امور باشد.

وی تأکید کرد: لذا بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب حضور در پای صندوق اخذ رأی و انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری را وظیفه شرعی و قانونی تک تک ایرانیان است.

حمایت جمعی از فعالان اقتصادی استان بوشهر از آیت‌الله رئیسی

دهقانی از بیانیه حمایت جمعی از فعالان اقتصادی استان بوشهر از آیت‌الله رئیسی خبر داد و تصریح کرد: ان‌شاءالله این دوره از انتخابات پرشور برگزار خواهد شد و ما جمعی از فعالان اقتصادی استان بوشهر مراتب حمایت خود را از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با توجه به عملکرد موفق و شخصیت برجسته وی در توجه به دغدغه فعالان اقتصادی عنوان رئیس جمهور اعلام کرده و عموم مردم را نیز دعوت به حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب این کاندیدای اصلح تأکید می‌شود.

وی باتأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی و جمهوری اسلامی بر مبنای مردم سالاری دینی بنا شده است خاطر نشان کرد: همه قوا در کشور از جایگاه مهمی برخوردارند، اما قوه مجریه اهمیت ویژه‌ای در حوزه اجرایی و عملکردی کشور دارد.

عضو اتاق بازرگانی بوشهر بیان کرد: عملکرد ضعیف برخی مسئولان نباید سبب ناامیدی مردم از نظام سیاسی کشور شود، چرا که دولت‌ها تغییر می‌کند، اما نظام سیاسی در کشور از ثبات و پایداری برخوردار است.

جوانان استان بوشهر به استقرار دولت «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» امیدوار هستند

دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی استان بوشهر حضور جوانان را در عرصه‌های مختلف جامعه به‌ویژه انتخابات را مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: جوانان در همه عرصه‌ها نقش مهم و تعیین کننده دارند که در برگزاری انتخابات با اهمیت و اثرگذار است.

مهدی هنردیده با اشاره به حضور فعال جوانان بوشهری در عرصه انتخابات 28 خرداد ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: مشارکت حداکثری جوانان در انتخابات بسیار مهم است که در این راستا توجه به کاندیدای اصلح سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و معرفی شاخصه‌های آن بر اساس معیار امام راحل و مقام معظم رهبری در اولویت قرار دارد.

دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی استان بوشهر انتخاب دولت انقلابی و مردمی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دارای ویژگی‌های و شاخص‌های مهم برای تحقق مطالبات و مشکلات مردم است که شایسته‌ سالاری، جوان‌گرایی و کارآمدی از موارد مهم و محوری در دولت آیت‌الله رئیسی است.

حمایت جوانان نخبه، توانمند، فرهیخته و انقلابی از آیت‌الله رئیسی

هنردیده از حمایت جوانان نخبه، توانمند، فرهیخته و انقلابی از آیت‌الله رئیسی خبر داد و تصریح کرد: جوانان استان بوشهر با حضور فعال در ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی حمایت خود را از این کاندیدای اصلح اعلام کرده‌اند و با برپایی جلسات و مراسم با رعایت بهداشتی در فضای حقیقی و شبکه‌های اجتماعی بر مشارکت حداکثری و انتخاب آیت‌الله رئیسی تأکید می‌کنند.

وی از انتصاب مسئولان ستاد انتخابات جامعه جوانان متحد اسلامی استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا طی حکمی مسئولان ستادهای انتخابات جامعه جوانان متحد اسلامی استان بوشهر منصوب شدند که آقایان اصغر غریبی و سیاوش کمالی به‌عنوان رئیس و قائم مقام رئیس ستاد انتخابات جامعه جوانان متحد اسلامی استان بوشهر منصوب شدند.

نماینده مردم بوشهر: برخی کاندیداها به جای ارائه برنامه ایجاد دو‌قطبی ‌را دنبال می‌کنند / رئیسی ‌فردی توانمند و کارآمد‌ استعضو مجمع نمایندگان بوشهر: شخصیت والای "رئیسی" در مناظرات بر همگان آشکار شد / دولت "رئیسی" کشور را به آرامش می‌رساندرئیس ‌ستاد رئیسی در استان بوشهر: ‌مردم به جبهه انقلاب امید بسته‌اند / رئیسی می‌تواند شرایط ‌را ‌سر و سامان دهد

دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی استان بوشهر با اشاره به انتصاب در شهرهای مختلف استان خاطر نشان کرد: در این راستا رضا محمودی، حسین آزادان، مهدی مختاری، مهدی بهمنیاری، جواد قره‌باغی و رضا حسینیان‌راد به‌عنوان مسئولان ستاد انتخابات جامعه جوانان متحد اسلامی در شهرهای مختلف استان منصوب شدند.

هنردیده با تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات جمعه 28 خرداد برای اقتدار نظام و ناامیدی دشمنان خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری مردم به‌ویژه جوانان در انتخاب آیت‌الله رئیسی، سبب قوام و استوار هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی و پاسخ محکمی به دشمنان این مرز و بوم می‌شود.

وی بیان کرد: جوانان استان بوشهر به استقرار دولت انقلابی و حزب‌اللهی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امیدوار هستند و با معرفی این شخصیت در ابعاد گوناگون زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/190/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات جامعه جوانان متحد اسلامی جمعی از فعالان اقتصادی استان فعالان اقتصادی استان بوشهر آیت الله سید ابراهیم رئیسی حضور در پای صندوق آیت الله رئیسی ریاست جمهوری مشارکت حداکثری ریاست جمهوری ستاد انتخابات سیزدهمین دوره کاندیدای اصلح بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان اقتصادی اقدامات رئیسی دوران قوه قضائیه را می‌خواهند

بانکها کارخانه دار نیستند و تخصص مدیریت صنایع را هم ندارند از این رو غالب بانکها، کارخانجاتی را که در گذشته از بدهکاران خود  تصاحب نموده اند را بجای رشد و توسعه به ورطه نابودی و ورشکستگی کشانده و کارگران آن کارخانجات را بیکار کرده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران نسبت به سخنان روز گذشته جناب آقای رئیسی رئیس جمهور در سمنان در خصوص عدم "بنگاه داری بانکها" واکنش نشان داد و طی سخنانی گفت: جناب آقای رئیسی برای چندمین بار طی حدود 3 سالی که سکانداری دولت سیزدهم را برعهده دارند به عدم بنگاه داری بانکها اشاره کردند و در سمنان مجدداً تأکید نمودند که "بانکها حق بنگاه‌داری ندارند".

رئیس‌جمهور صراحتاً یادآوری کردند که وقتی بانکی یک واحد تولیدی را تملک میکند، بدلیل اشتغال در زمینه‌ پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمیکند.

ایشان همچنین دستور دادند تا وزارت صمت،‌ ستاد واحدهای تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک،‌ فعال شدن واحدهای تولیدی احیا شده در تملک بانکها را پیگیری کنند و به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانکها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

علیپور افزود: این سخنان جناب آقای رئیسی ارزشمند، خوشحال کننده و ستودنی است اما بشرطی که ضمانت اجرایی داشته باشد و از قوه به فعل تبدیل شود. بنده وقتی که روز گذشته سخنان اقتصادی رئیس جمهور در سمنان را شنیدم، خیلی خوشحال شدم اما وقتیکه دیدم آقای رئیسی طی حدود 3 سال گذشته بارها به این موارد پرداخته و بانکها را از بنگاه داری منع نموده اند اما تاکنون بانکها توجهی به این فرمایشات نکرده و همچنان کارخانجات و واحدهای تولیدی بدهکاران را تصاحب و خودشان مبادرت به بنگاه داری میکنند، بر خود واجب و ضروری دیدم تا مجدد یادآوری نمایم تا شاید مفید به فایده باشد و منجربه اقدامات مثبتی گردد.

وی اظهار داشت: دولت باید پیگیر فرمایشات سالهای گذشته رئیس جمهور در خصوص ممنوعیت توقیف کارخانجات و اموال بدهکاران بانکی توسط بانکها باشد و اجازه ندهد تا مدیران برخی از بانکها نسبت به دستورات ریاست محترم جمهوری بی اعتنایی کرده و با عمکلرد غلط خود تولید را متوقف و کشور را بیش از پیش دچار مشکل و بحران کنند.

سال گذشته رئیس جمهور جلسه ای با 6 نفر از کارآفرینان و صاحبان صنایع کشور داشتند تا مشکلات صنایع آنان را مرتفع نمایند که در خصوص احیای کارخانه ای در شیراز، فرمودند که با احیای این کارخانه حدود 1000 کارگر مشغول به کار میشوند و اشتغال 1000 نفر یعنی پهن شدن سفرۀ هزار خانواده!! این فرمایش ایشان بسیار درست و منطقی میباشد اما لازم به ذکر است که صدها کارخانه دار بزرگ دیگری هم در سطح کشور وجود دارند که دارای مشکلاتی هستند که مشکلات صنایع آنان نیز با دستور رئیس جمهور قابل حل میباشد.

سبزعلیپور گفت: مدیران بانکها در نبود نهادهای نظارتی، از نهادهای مالی تبدیل به بنگاه‌ های اقتصادی شده‌اند که این عملکردشان در تضاد با " قانون اساسی" میباشد. مهمترین زیان این اقدام، رقابت ناعادلانۀ بخش خصوصی با بنگاه ‌هایی هست که متعلق به شبکۀ بانکی بوده و از دریای بیکران نقدینگی و سرمایه ‌های سپرده‌ گذاران تغذیه میشوند.

از این‌ رو، بانکها با سرمایۀ انبوهی که در اختیار دارند، میتوانند نظم رقابت ‌پذیری هر بازاری را بهم بریزند و با ورود انحصاری خود، اجازۀ فعالیت به سرمایه‌گذاران خرد و تولیدکنندگان جزء را ندهند. بمرور زمان، سرمایه ‌گذاران و تولیدکنندگانی که توان رقابت با اینگونه مؤسسات مالی دولتی و شبه‌دولتی و بعضاً بانکهای خصوصی را در خود نمی‌بینند، بتدریج از بازار حذف میشوند و سرمایه ‌های خود را به بازارهای کاذب، ریسکی و سفته ‌بازانه سوق میدهند. این حرکت یک معنا بیشتر ندارد و آن هم عمیق‌تر شدن رکود اقتصادی توأم با افزایش شکاف طبقاتی و گسترده شدن دایرۀ فقر است.

وی تصریح نمود: نظام بانکی که امروز فراتر از یک گره کوچک به نظر میرسد، از یک دهۀ پیش که رهبر معظم انقلاب شخصاً در این حوزه ورود نمودند و یکی از مشکلات جدی کشور را مسئلۀ بنگاه‌داری بانکها برشمردند و معظم اله به دولت تأکید کردند که این موضوع را بطور جدی پیگیری و این معضل را حل نماید، نه تنها غالب بانکها از بنگاه‌داری خارج نشده و حسب دستور بانک مرکزی، اموال منقول و غیرمنقول خود را طی دورۀ زمانی پنج‌ ساله (هر سال حداقل 20 درصد) بفروش نرسانده اند بلکه متأسفانه بر خلاف دستور سران سه قوا، با حکم یا بدون حکم نسبت به توقیف و مصادرۀ اموال و کارخانجات بدهکاران بانکی اقدام نموده و بنگاه‌داری خود را توسعه داده اند.

ضمناً با توجه باینکه بانکها کارخانه دار نیستند و تخصص مدیریت صنایع را ندارند از همین رو غالب بانکها، کارخانجاتی را که در گذشته از بدهکاران خود  تصاحب نموده اند را بجای رشد و توسعه به ورطه نابودی و ورشکستگی کشانده و کارگران آن کارخانجات را بیکار کرده اند!!

لازم به ذکر است که آقای رئیسی در قوه قضائیه اقدامات بسیار مثبت و ارزنده ای را در خصوص رفع مشکلات کارآفرینان و فعالان اقتصادی انجام دادند و همه را به آینده فعالیتهای اقتصادی و تولید امیدوار کرده بودند.

آقای رئیسی در سال 1399 طی بازدیدی که از دیوان عالی کشور داشتند، فرمودند که ، شنیده ام برخی از بانکها با قراردادهای عجیب و غریب و اخذ سودهای مرکب، بعضاً تا 40 الی 50 درصد و همچنین جریمه تأخیر در قراردادهای بانکی، بدهکاران را گرفتار و اموال و واحدهای تولیدی آنان را توقیف و به تصرف خود درمیاورند، که همین امر موجب شد تا ایشان تصریح کنند که این عمل بانکها اصلاً قابل قبول نیست و باید طبق قانون عمل شود و این موضوع را در هیأت عمومی مطرح نمودند که همین پیگیری ایشان منجربه صدور بخشنامه ای شد مبنی بر اینکه از این پس بانکها حق ندارند که به دلخواه از بدهکاران سودهای دل به خواه دریافت کنند که این بخشنامه باعث رهایی هزاران واحد تولیدی کوجک و بزرگ از چنگال بانکها شد و باز هم فرمودند که قوه قضائیه ضامن قرارداد‌های بانکهایی که سود بیش از نرخ مصوب میگیرند نمی باشد‌،  اما هم اکنون برخی بانکها مجدداً همان رویه را دنبال و با اخذ سودهای مرکب و جرائم تأخیر، کمر توکیدکنندگان و کارآفرینان را شکسته و کارخانجات آنان را توقیف و تصرف کرده اند!! در صورت نیاز، نام کارخانجات و تولیدکنندگان محترم گرفتار در دست بانکها که اموالشان هم توسط بانکها تصرف شده در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.

علیپور بیان نمود: متأسفانه در حال حاضر جمعی از فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان بزرگ و کوچک کشورمان بنابه دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، علی الخصوص بدلیل بدهی بانکی و آنهم با شکایت بانکها در زندان ها بسر میبرند و با حضور این فعالان اقتصادی در زندانها، کارخانجات و واحدهای تولیدی تحت مالکیت آنان غالباً تعطیل و هزاران هزار کارگر و پرسنل آنها نیز بیکار شده اند.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در خاتمه سخنانش اظهار داشت: چرا سال گذشته دیوار نگاره میدان ولیعصر که به موضوع بنگاهداری بانکها ارتباط داشت، به مذاق بانکها خوش نیامد و با فشار زیاد بانکها و یا بهتر بگویم مافیای بنگاه داری، ظرف چند روز جمع آوری شد؟! متأسفانه نتیجه میگیریم که دستهایی در کار هستند تا اجازه ندهند تولید در این کشور رشد کند، شاید بهبود اوضاع تولید، رفع مشکلات کشور و توسعه اقتصاد، منافع برخی را به خطر می اندازد!!

فلذا از محضر رئیس جمهور محترم خواهش میکنم دستور فرمایند تا هرچه سریعتر مسئولین ذیربط استانی و کشوری نسبت به جلوگیری از توقیف و مصادره اموال و کارخانجات بدهکاران بانکی توسط بانکها اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالان اقتصادی اقدامات رئیسی دوران قوه قضائیه را می‌خواهند
  • آمارهای ابراهیم رئیسی درباره تولید، مسکن، رشد اقتصادی و ...
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده‌اند
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده است
  • خدشه‌دار کردن رشد اقتصادی ایران، هدف دشمنان نظام است
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم