Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: « شش روز قبل آقای همتی را به ⁧‫مناظره‬⁩ دعوت کرده‌ام با وجود اعلام آمادگی تشکل های دانشجویی برای میزبانی این مناظره دو نفره، هنوز پاسخی نداده اند.»

زاکانی هفته گذشته در بین جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران گفته بود که «بخشی از مشکلات ما به آقای همتی برمی گردد بنده از او دعوت به مذاکره می کنم که هر جایی بگوید می آیم و در آن مناظره می گویم که چه اتفاقات تلخی در دوران ریاست او در بانک مرکزی و یا بانک ملی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور نمونه دلار از کشور خارج شده اما برنگشته است. آقای همتی باید به این موارد پاسخ دهد. »

 هجمه به آقای رئیسی در مناظره اول در شأن آقایان نبود

به گزارش تسنیم،‌ علی نیکزاد رئیس شورای هماهنگی ستادهای رئیسی در نشست ماهانه  حزب دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین  که به مناسبت در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری که عصر امروز در محل این تشکل برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: عملکرد دولت در این سالها موجب شده تا باور مردم دچار مشکلات عدیده شود به ویژه در این باب که آیا دولت اساساً در فکر مردم است یا خیر. از سوی دیگر سرمایه اجتماعی در این سالها به شدت آسیب دیده و نزاع در برخی اوقات به سمتی رفته که عده‌ای شبهه ناکارآمدی نظام را مطرح می کردند.

وی افزود: با این وجود حضور آقای رئیسی در قوه قضاییه و عملکرد ایشان در دو سال گذشته سبب برکت و کارآمدی شد و موجب شد تا باور مردم نسبت به کارآمدی نظام تا حدی تغییر کند.

نیکزاد گفت: همچنین جوانان گام دوم انقلاب و صاحبان فکر، مدیران با سابقه انقلابی و صاحبان تجربه در حوزه تقنین در کنار هم تشکیل دهنده یک مجلس انقلابی شدند. امروز شاهدیم که این راه پیموده شده و به قله فتح خود در حال نزدیک شدن است و مسیر باز شده تا با تشکیل دولت انقلابی در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی گام های بلندی در سطح شان و منزلت مردم برداشته شود. 

رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی رئیسی با اشاره به لزوم تلاش برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات گفت: باید دست به دست هم دهیم تا مشارکت بالا شکل بگیرد که این ممکن نیست جز اینکه مردم این باور را پیدا کنند که می توان مشکلات را با یک مدیریت جهادی ساماندهی کرد. این شدنی نیست مگر این که ما کسانی را سر کار بیاوریم که از سلامت فکری، اعتقادی و سلامت اقتصادی برخوردار باشد و عدالت در همه حوزه‌ها را به شکل واقعی باور داشته و حکمت و خردورزی داشته باشند.

وی افزود: آقای رئیسی در زمان ثبت نام اعلام کرد که به شکل مستقل وارد عرصه شده است و اگر کسی در چارچوب نظام و انقلاب در این عرصه قصد کمک داشته باشد دست او را به گرمی می‌فشاریم. ایشان گفت هر خانه یک ستاد و در این رابطه  صحبتهایی را با من کرد و من به ایشان گفتم این بحث خوب است ولی اینکه گفتید ستاد تشکیل نمی‌دهید این شدنی نیست. علت اینکه در یک مقطع زمانی همه حکم می زدند این بود که ستاد مرکزی شکل نگرفته بود. 

نیکزاد خاطرنشان کرد: نتیجه این شد که شورایی تحت عنوان شورای هماهنگی ستادهای مردمی برای ساماندهی فعالیت های انتخاباتی آقای رئیسی در استانها تشکیل شد و در کنار آن 8 عزیزی که به نحوی ثبت نام کرده بودند و عدم احراز خوردند یا اینکه در میانه راه انصراف داده بودند در ستاد انتخاباتی ایشان فعال شدند. در کنار آن 4 تشکل سیاسی از جمله شورای ائتلاف،‌ شورای وحدت، جبهه پایداری و طرفداران آقای قالیباف جلساتی را برگزار کردیم و هم اکنون با این دوستان کار را پیش می‌بریم. 

وی افزود: البته تشکل‌هایی حتی از جناح اصلاح‌طلب به ما مراجعه و اعلام کردند که قصد تشکیل ستاد برای آقای رئیسی را دارند که تصمیم بر این شد که یک ستاد مردمی برای اینها تعریف کنیم. البته معنی حرف بنده این نیست که ما در یک آشفتگی به سر می‌بریم بلکه معنی حرف بنده این است که اگر کسی که در دورن خانواده انقلاب باشد و بخواهد به ما کمک کند ما دست او را می‌بوسیم. از سوی دیگر تشکل‌هایی مثل جامعه اسلامی مهندسین شان و جایگاه ملی دارند و برای پاسخ به چنین تشکل‌هایی یک حکم ملی از باب ستاد به آنها داده می شود تا بر اساس این حکم بتوانند در سطح کشور عملیاتی داشته باشند.

نیکزاد گفت: مناظره، فضای  مجازی و پاسخ به شبهات می‌تواند در بهبود کیفیت رأی مردم تأثیرگذار باشد و به همین دلیل آقای رئیسی و ستاد در حال مدیریت این موضوع هستند. این در حالی است که در مناظره اول نگران تثبیت جایگاه آقای رئیسی بودیم؛ فردی در مناظره اول به آقای رئیسی هجمه کرد و گفت که ایشان شش کلاس سواد دارند در حالیکه این موضوع نه در شأن آن استاندار و معاون رئیس جمهور بود و نه در شأن جلسه مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری.

در بخش دیگری از این نشست منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان  طی سخنانی با بیان اینکه  وضع موجود به هیچ وجه قابل قبول نیست و برای تغییر آن باید کاری اساسی کرد، گفت:  نقد اساسی به روال کشورداری و حکمرانی دولت فعلی وجود دارد. لذا باید تغییر ریل جدیدی بدهیم که نیازمند لوکوموتیوهای جدیدی برای این قطار است.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان تصریح کرد: استراتژی آمریکایی‌ها درباره ایران کاملاً مشخص است و آنها اندازه خاصی را برای ایران در نظر گرفته‌اند که البته تفاوتی در نظر جمهوریخواهان و دمکرات‌ها وجود ندارد اما متأسفانه اجماع ملی در داخل کشورمان درباره آمریکا وجود ندارد و هر دولتی نظری متفاوت درباره آنها دارد و حتی دولت اول با دولت دوم یک فرد متفاوت از همدیگر رفتار می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی شورای وحدت گفت:‌ شورای وحدت پنج ماه است که درباره انتخابات تولید محتوا دارد و حتی کمیته راهبردی این شورا اقدامات بسیار جدی در این باره انجام داده است و چند چالش را استخراج کرده‌ایم که می‌توانم به چالش وضع موجود و راهکارهای برون‌رفت از آن اشاره کنم. چهار روز پیش به آقای رئیسی گفتیم که کمیته سلامت شورای وحدت 26 سند مختلف را بررسی کرده و 13 محور جدی در این باره استخراج کرده است و این محورها تقدیم وی شده تا در مناظره‌ها و سخنرانی‌ها از آن استفاده کند. همچنین کمیته نفت و گاز ما هم محورهایی را استخراج کرده است.

متکی در پایان گفت: تمامی کمیته‌های استانی و شهرستانی شورای وحدت در خدمت آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری هستند و با توجه به احکامی که آقای نیکزاد به عنوان رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی به برخی احزاب ملی جریان انقلاب داده‌اند فعالیت سیاسی و انتخاباتی این احزاب به نفع آقای رئیسی فراهم شده است.

27215

کد خبر 1522974

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عبدالناصر همتی علیرضا زاکانی علی نیکزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری ادعا کرد: در حال حاضر آنچه که از طرف شهرداری مشاهده می‌کنیم ایجاد یک فشار جدی به منتقدین عملکرد آقای زاکانی است. حوزه خصوصی و موضوعات فردی و شخصی آقای زاکانی به خودش مربوط است و در این حیث ورودی نداریم؛ اما ایشان شهردار منتخب این شورا هستند و باید پاسخگوی موضوعات مطرح شده این شورا باشد.

وی اضافه کرد: از ریاست شورا درخواست می‌کنم تا تذکرات شورا به ویژه منتقدین شهرداری مورد توجه قرار گیرد تا پاسخ مناسب داده شود. در حال حاضر شورا به دو بخش منتقدین و موافقین آقای زاکانی تقسیم می‌شود چرا که بارها و بارها ۹ نفر از اعضای شورا تذکراتی را مطرح کردند؛ اما چه اتفاقی افتاده است؟ شهروندان تهرانی قطعا قضاوت می‌کنند.

در میانه صحبت‌های اقراریان، چمران ریاست شورا در واکنش به تقسیم‌بندی شورا مبنی بر موافقین و مخالفین شهردار تهران اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم اینگونه باشد، لذا لطفا روی این موضوع تاکید نکنید بگذارید همبستگی و اتحاد بین اعضا باقی بماند.

اقراریان در ادامه به موضوع خرید تاکسی‌های برقی اشاره کرد و گفت: باید در این موضوع موارد مختلفی مورد توجه قرار گیرد از جمله این‌که استانداردهای لازم برای بهره‌برداری از این خودروها به عنوان تاکسی رعایت شود و از سوی دیگر شیوه واگذاری و بهره برداری از این خودروها باید تشریح شود که به چه شکلی خواهد بود.

وی ادامه داد: درخواست من این است که اقدامات شهرداری تهران در این حوزه مورد ارزیابی قرار گیرد و پرسنل شهرداری نیز نسبت به عملکرد شهرداری تهران منتقد باشند. در ادوار گذشته اعضای مختلفی در شورا آمدند و رفتند و شهرداران مختلفی آمدند و رفتند اما پرسنل شهرداری به عنوان اصلی‌ترین نقدکنندگان به شیوه‌های شهرداری باید وارد عرصه شوند.

دیگر خبرها

  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی /هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند