Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ دوشنبه شب در دیداری حساس از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ و در گروه سوم قاره آسیا، ایران به مصاف بحرین رفت و با عملکرد خوبی که در نیمه دوم داشت به برتری سه بر صفر رسید.

ایران با کسب این پیروزی به امتیاز ۱۲ رسید و در رتبه دوم جدول گروه قرار گرفت. هم اکنون، عراق با ۱۴ امتیاز صدرنشین است و بحرین هم امتیاز با ایران در جایگاه سوم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار که نتیجه آن تاثیر زیادی در مشخص شدن شرایط تیم صعود کننده داشت در ورزشگاه ملی بحرین و با قضاوت «فو مینگ» چینی برگزار شد.

تیم ایران در دیدار رفت با یک گل شکست خورد و در حالی‌که می‌بایست امروز از بحرین میزبانی می‌کرد، تصمیم عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا موجب شده تا دیدارهای دور برگشت گروه سوم به میزبانی بحرین و در منامه برگزار شود.

تیم ایران برای افزایش شانس صعود به مرحله نهایی، نیاز مبرمی به کسب برتری در این دیدار داشت و در نهایت به هدفش رسید.

بازی با اشتباهات زیاد از سوی بازیکنان آغاز شد و همین امر موجب گردید تا توپ در میانه میدان به طور متناوب از دست برود.

در دقیقه نهم پاس عالی «احمد نوراللهی» پشت مدافعان بحرین به «مهدی طارمی» رسید اما این مهاجم نتوانست گلزنی کند.

با گذشت زمان تیم ایران که نیاز مبرمی به برتری داشت بر روند بازی مسلط شد و با طراحی حملات از جناح راست درپی ایجاد موقعیت بود.

در دقیقه ۲۸ طارمی بار دیگر در مصاف با «سعیدمحمد جعفر» دروازه‌بان بحرین، نتوانست گلزنی کند.

در دقیقه ۳۷  اشتباه مدافعان ایران تیم بحرین را در آستانه گلزنی قرار داد که بیرانوند با واکنشی مناسب، دروازه تیم کشورمان را بسته نگه داشت.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به اتمام رسید. تیم ایران در این نیمه، عملکرد چندان هماهنگ و خوبی نداشت اما در ۴۵ دقیقه دوم، شرایط تغییر کرد.

«اسکوچیچ» در ابتدای نیمه دوم، «سامان قدوس» را جانشین «میلاد محمدی» کرد تا شاید عملکرد تیم ایران در میانه میدان بهتر شود.

در دقیقه ۵۳ حرکت عالی «وحید امیری» با پاس طلایی «مهدی طارمی» همراه  شد و «سردار آزمون» در مصاف تک به تک با دروازه‌بان بحرین به خوبی گلزنی کرد تا ایران به گل حساسی دست یابد.

پنج دقیقه پس از آن پاس خوب «سامان قدوس» به طارمی رسید اما مهاجم پورتو با بی‌دقتی این موقعیت را خراب کرد.

در دقیقه ۶۰ بار دیگر پاس تماشایی طارمی به آزمون رسید تا سردار به زیبایی گل دوم خود و ایران را به ارمغان آورده و پیروزی تیم کشورمان را قطعی کند.

در دقیقه ۶۶ «وحید امیری» به دلیل مصدومیت جای خود را به «سعید عزت‌اللهی» داد.

در ادامه بازیکنان  بحرین که همه چیز را از دست رفته می‌دیدند، بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دادند.

در دقیقه ۷۸ طارمی بالاخره گلزنی کرد و از پاس نوراللهی بهره برد تا گل سوم ایران را به نام خود ثبت کند.

در نهایت تیم تحت هدایت اسکوچیچ با عملکرد خوبی که در نیمه دوم داشت به برتری ارزشمند سه بر صفر رسید تا شرایط بهتری نسبت به گذشته برای صعود داشته باشد.

پیش از این و در دیگر دیدار این گروه، عراق با حساب چهار بر یک مقابل کامبوج به برتری دست یافت و با ۱۴ امتیاز به صدرجدول رسید.

دیدار بعدی تیم ملی فوتبال ایران، روز جمعه هفته جاری (۲۱ خردادماه) و از ساعت ۱۹ برابر کامبوج برگزار خواهد شد.

بازی پایانی ایران هم سه‌شنبه  25 خرداد برابر برگزار می‌شود و تیم کشورمان در صورت برتری در آن دیدار، راهی مرحله نهایی انتخابی خواهد شد.

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی، مهدی طارمی، وحید امیری(سعید عزت‌اللهی)، محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی، علی قلی زاده (مهدی قایدی) و سردار آزمون(مهدی ترابی)

ترکیب بحرین

سعید محمد جعفر، سید رضا عیسی، ولید الحیام، احمد نبیل، حمد شمسان، علی حرم، جاسم الشیخ، عبدالوهاب المالود، مهدی حمیدان، محمد مرهون، محمد الرمیحی

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بحرین کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ملی فوتبال بحرین تیم ملی فوتبال جام جهانی 2022 قطر دراگان اسکوچیچ فدراسیون فوتبال ایران کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم‌شکنی تیم ملی در زمین فاجعه عشق‌آباد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب دیداری در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه کپه داغ عشق آباد، به مصاف تیم ملی ترکمنستان رفت که این مسابقه با تک گل مهدی قایدی، 1 بر 0 به سود شاگردان قلعه‌نویی به پایان رسید.

ترکیب تیم ملی ایران:
حسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قایدی و مهدی طارمی

ترکیب تیم ملی ترکمنستان:
رستم آهالیف، جلدیف، واچمیرات آناگولیف، باسیموف، قربانوف، میرزا بیک‌نظروف، تیمور چاریف، تیمور بایوف، ارسلان امانوف، دیدار دوریدیف و عبدالرحمانوف

داور: یوسوکه آراکی (ژاپن)

دقیقه ۲۰: ضربه سر محبی در محوطه از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: فرصت خوب برای ایران که حرکت طارمی و پاس او در موقعیت دروازه خالی به قایدی رسید و او نتوانست توپ را گل کند تا فرصت بسیار خوبی از دست برود.

دقیقه ۳۷: حرکت خطرناک بازیکن ترکمنستان از سمت راست که ضربه پای راست آمانوف در اختیار سیدحسین قرار گرفت.

دقیقه ۴۴: ضربه قیچی برگردان طارمی روی سانتر محمد محبی از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۵+۴۵: بازی مستقیم ایران از خط دفاعی با سه ضرب تبدیل گل شد. ارسال بلند کنعانی روی سر مهدی طارمی نشست و به قایدی رسید و او نیز با شوتی محکم دروازه میزبان را فرو ریخت.

دقیقه ۴۶: ضربه کم جان دوردیف در اختیار دروازه‌بان ایران قرار گرفت.

دقیقه ۶۰: حرکت رامین رضاییان از سمت راست با ارسال او همراه شد ولی توپش به طارمی نرسید و مدافعان ترکمنستان توپ را دور کردند.

دقیقه ۸۰: شوت خطرناک بازیکن ترکمنستان از پشت محوطه جریمه در چارچوب قرار نگرفت و از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: همکاری تیمی بازیکنان ایران با پاس پشت پای محبی به موقعیت گل تبدیل شد که شوت رامین پس از برخورد به مدافعین راهی کرنر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888411

دیگر خبرها

  • پیروزی دشوار و صعود ایران در عشق‌آباد با تک‌گل نیمار آسیا
  • طلسم‌شکنی تیم ملی و قلعه‌نویی در عشق‌آباد
  • صعود زودهنگام فوتبال ایران به دور دوم مقدماتی جام جهانی | زمین عشق آباد علیه پیروزی پرگل
  • طلسم‌شکنی تیم ملی در زمین فاجعه عشق‌آباد
  • برتری یک نیمه‌ای ایران مقابل ترکمنستان در زمین خراب عشق آباد
  • برتری ازبکستان با گل و پاس گل بازیکنان پرسپولیس و استقلال
  • برتری ایران مقابل ترکمنستان در نیمه نخست
  • ترکمنستان ۰ - ۱ ایران
  • پیروزی پرگل کره جنوبی، عراق و استرالیا/ اولین برد برانکو با چین گل اول عراق+ فیلم
  • ترکمنستان ۰ - ۰ ایران