Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی فوتسال ایران معتقد است آغاز زودهنگام لیگ برتر این رشته باعث می‌شود کیفیت این رقابت‌ها کاهش یابد. - اخبار ورزشی -

رضا لک درباره همگروهی تیم ملی فوتسال ایران با آرژانتین، صربستان و آمریکا در جام جهانی لیتوانی، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: تیم ملی فوتسال با قرعه بسیار خوبی مواجه شد. تیم ملی در مرحله اول می‌تواند خودش را به صورت جدی مقابل تیمی چون آرژانتین محک بزند و شرایط خوبی برای مراحل بعدی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنان خیلی خوبی در اختیار داریم و آنها سال‌هاست که کنار یکدیگر بازی می‌کنند. اگر چند بازی دوستانه داشته باشیم، می‌توانیم عملکرد بهتری در جام جهانی ارائه کنیم.

توانایی تکرار مقام سوم یا رده‌ای بهتر از آن را داریم
وی با اشاره به شرایط نامطلوب شاگردان ناظم‌‌الشریعه از لحاظ تدارکات و بازی‌های دوستانه بیان کرد: مشکلاتی از دوره گذشته مدیریت فدراسیون فوتبال وجود داشت که بخشی از آن به خاطر شیوع ویروس کرونا بود. در سال‌های اخیر به فوتسال به صورت شایسته بها داده نشده است، اما امیدوارم تیم ملی بتواند مقام سوم جام جهانی 2016 را تکرار کند یا آن را ارتقا دهد. ما این توانایی را داریم، اما این موضوع به کمک اهالی فدراسیون فوتبال نیاز دارد.

خوراکچی: آرژانتین پیشرفت چشمگیری داشته، صربستان هم کاملاً تاکتیکی است

مدعیان قهرمانی نسبت به گذشته شرایط بهتری دارند و جوانگرایی کرده‌اند
مربی فوتسال کشورمان با بیان اینکه شاگردان ناظم‌الشریعه انگیزه بسیار بالایی برای موفقیت دارند، تصریح کرد: از لحاظ نیروی انسانی چیزی کم نداریم، اما باید در روز مسابقه عملکرد خوبی داشته باشیم. این دوره از رقابت‌ها با جام جهانی کلمبیا متفاوت است. تیم‌های مدعی قهرمانی چون پرتغال، اسپانیا و روسیه وضعیت بهتری دارند و جوانگرایی کرده‌اند. آنها با آمادگی خوبی وارد مسابقات می‌شوند، اما ما هم بازیکنان باکیفیتی داریم و کادر فنی به خوبی با آنها هماهنگ است. امیدوارم در طول مسابقات هم اتفاقات خوبی رخ دهد و نتایج خوبی بگیریم.

کنار گذاشتن نسل طلایی فوتسال دشوار است، بازیکنان جوان بدشانس هستند
لک در مورد عدم جوانگرایی تیم ملی ایران در مقایسه با تیم‌هایی چون اسپانیا و روسیه اظهار داشت: تیمی که به جام جهانی 2016 رفت، نسل طلایی و ویژه فوتسال ایران است که کنار گذاشتن آن دشوار است. این موضوع هم ناشی از بدشانسی جوانانی است که در این برهه، فرصتی به آنها نرسید. چون نتیجه‌گیری اولویت باشگاه‌های ماست، آنها رو به جوانگرایی نمی‌آورند و مربیان هم نمی‌توانند به تیم خود دست بزنند.

نه در باشگاه‌ها جوانگرایی کردیم، نه در تیم ملی
وی با انتقاد از عدم جوانگرایی در فوتسال ایران خاطرنشان کرد: بخشی از جوانگرایی به باشگاه‌ها و بخش دیگر آن به تیم ملی برمی‌گردد که در هر دو زمینه خوب کار نکردیم. پس از مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2018، بازیکنان تیم زیر 20 سال را رها کردیم و برنامه‌ای برای این تیم وجود نداشت. پنج سال برای جوانگرایی بین این دو جام جهانی فرصت داشتیم. نسل خوبی داریم و بازیکنان توانایی در تیم ملی هستند، اما جوانگرایی لازم اتفاق نیفتاد. بازیکنان جوانی چون مهدی کریمی و سالار آقاپور به تیم ملی دعوت شدند و می‌توانند مؤثر ظاهر شوند. جوانان باید در لیگ برتر هم بازی کنند که این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

برنامه دیدارهای ایران در جام جهانی فوتسال مشخص شد

شروع زودهنگام لیگ برتر به کیفیت آن ضربه می‌زند
سرمربی پیشین تیم فوتسال گیتی‌پسند در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر است بازیکنان تیم ملی با آغاز زودهنگام لیگ برتر آماده جام جهانی شوند یا دیدارهای تدارکاتی، به تسنیم گفت: لیگ ما به تازگی تمام شده است و فرصت مناسبی نیست تا لیگ برتر را بدون برنامه‌ریزی آغاز کنیم. شروع لیگ برتر پیش از جام جهانی به کیفیت لیگ لطمه می‌زند و باید راه دوم را انتخاب کنیم.

تیم ملی باید بازی دوستانه را انتخاب کند
لک با اشاره به مشکلات مالی باشگاه‌های فوتسال بیان کرد: بسیاری از تیم‌ها آمادگی آغاز لیگ را ندارند و عمده آنها درگیر مشکلات مالی هستند. آنها هنوز مطالبات فصل گذشته بازیکنان خود را پرداخت نکرده‌اند و حالا باید پول امسال تیم خود را هم پرداخت کنند که همین مشکلات باعث کاهش کیفیت لیگ برتر می‌شود. با آغاز لیگ برتر، بازیکنان از لحاظ بدنی آماده می‌شوند و از لحاظ مالی هم نفع می‌برند، اما هنوز تکلیف لیگ دسته اول ما مشخص نشده و لیگ برتر اخیراً به پایان رسیده است. به نظرم تیم ملی باید راه دوم یعنی برگزاری بازی دوستانه را انتخاب کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتسال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال تیم ملی فوتسال ایران زودهنگام لیگ برتر فوتسال ایران باشگاه ها جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوچتینو: چلسی ریسک کرده است؛ نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم

مائوریسیو پوچتینو توپ را به زمین مدیران چلسی انداخت. 

طرفداری | مائوریسیو پوچتینو در واپسین هفته‌ها بار دیگر با فشارهای زیادی مواجه شده است. 

هفت بازی امیدوارکننده تحت الشعاع دو شکست دردناک مقابل منچسترسیتی و آرسنال قرار گرفت. چلسی در دربی شمال غرب لندن با نتیجه 5-0 مقابل آرسنال تحقیر شد تا مائوریسیو پوچتینو بار دیگر زیر تیغ انتقادات برود. آبی‌ها در روزی که کول پالمر را در اختیار نداشتند، با وجود درخواست پوچتینو، نتوانستند ثابت کنند که بدون این بازیکن هم می‌توانند فوتبال خوبی بازی کنند. سرمربی آرژانتینی که از شکست تیمش ناامید بود، در اولین واکنش گفت:

خیلی ناامید کننده بود. خیلی بد بازی کردیم. عملکرد ما خوب نبود. بازی را آنطور که باید شروع نکردیم. کار را برای آرسنال آسان کردیم. بعد از 10-15 دقیقه، بعد از اینکه گل خوردیم، کمی خوب بودیم و موقعیت هایی ایجاد کردیم. در نیمه وقت به بازیکنان گفتیم که شروع بازی به این شکل غیرممکن است.

با شکست امروز، چلسی چگونه به استقبال بازی‌های باقی مانده خواهد رفت؟ 

صحبت کردن در این مورد سخت است. ما بعد از فصل گذشته هم همین حرف‌ها را می‌زدیم. در ومبلی عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه دادیم و سپس امروز در ورزشگاه آرسنال شکست خوردیم... اما با توجه به روشی که رقابت کردیم، چرا تفاوت وجود دارد؟ به خاطر شرایط، ما به دلایل مختلف نیاز به ایجاد تغییرات داشتیم. بعد هم مسئله ثبات مطرح است.

چهار تغییر در ترکیب انجام دادید. علت چه بود؟ 

باید توضیح بدهم که چالوبا از ابتدای فصل در دسترس نبوده است و سیلوا هم، یک بازیکن ۳۹ ساله، به استراحت نیاز دارد. ما نیاز داشتیم به تیم انرژی تزریق کنیم. ما از مودریک به جای پالمر استفاده کردیم و فکر می‌کنم شرایط برای تصمیم گیری و ایجاد برخی تغییرات وجود داشت. اما فکر می‌کنم سخت‌ترین چیز پذیرفتن نحوه شروع بازی ما بود. در ۳۰ دقیقه پایانی نیمه اول، ما خوب رقابت کردیم و بازی در یک سطح بود. در نیمه دوم، با توجه به روشی که شروع کردیم، فکر می‌کنم در این لحظه خیلی افت کردیم و در بازی خیلی به مشکل خوردیم.

غیبت کول پالمر احساس شد؟ 

شاید با حضور او، تیم امروز در شرایط مشابهی قرار می‌گرفت. اما بدون شک پالمر عملکرد درخشانی برای ما ارائه می‌دهد و او تنها بازیکن ماست که می‌تواند تمامی خطوط تیم را به یکدیگر متصل کند. زمانی که چنین بازیکنی را در اختیار ندارید، کار دشواری پیش رو دارید. این فرصت مناسبی برای برخی بازیکنان بود تا خود را اثبات کنند.

ما شاهد نوساناتی در عملکردمان هستیم و به همین دلیل در جایگاه فعلی قرار داریم. ما می‌توانیم عملکردی فوق‌العاده مقابل منچسترسیتی ارائه دهیم و سپس نمایشی ضعیف مانند بازی امروز را به نمایش بگذاریم. در روزهای بدمان، عملکردی بسیار ضعیف را ارائه می‌دهیم.

 

بابت این شکست در مورد کارتان احساس ناامیدی می‌کنید؟ 

خیر. شرایط متفاوتی وجود دارد. این تجربه‌ای است که باید اطمینان حاصل کنیم در آینده تکرار نخواهد شد. باشگاه در حال ساخت یک پروژه جدید و یک روش جدید برای کار کردن است. بدون شک این ریسکی است که باید هنگام ساخت یک ترکیب جدید انجام داد. شرایط فعلی به ما برای رقابت کردن، بهتر بودن یا باثبات‌تر بودن کمک نمی‌کند.

 

احساسی که در طول بازی داشتید چطور؟ بازیکنان شما را «شرمنده» کردند؟ 

من قصد سرزنش بازیکنان را ندارم. شرایط از عملکرد در این بازی بسیار مهم‌تر است. ما نمی‌توانیم بازیکنان جوانی که پس از پشت سر گذاشتن شرایط سخت به اینجا آمده‌اند و برای مبارزه با تیمی که برای قهرمانی لیگ برتر تلاش می‌کند حاضر شده‌اند را سرزنش کنیم. 

من از کلمه‌ای استفاده نمی‌کنم که برای بازیکنانمان غیرمنصفانه باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • سرمربی تیم ملی فوتسال ایران: بازی با ازبکستان جذابیت های خاصی خواهد داشت
  • حسن زاده: برای هدف بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • شمسایی پس از صعود به جام جهانی فوتسال: به اولین هدفمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود
  • صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان
  • موندو افشا کرد: ملاقات فلورنتینو پرز با تیم داوری ال‌کلاسیکو پیش از شروع مسابقه
  • پوچتینو: چلسی ریسک کرده است؛ نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم
  • تغییر نسل موجب تحول می‌شود
  • واکنش بازیکنان و سرمربی ژاپن به حذف تلخ از جام ملت ها
  • در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم/ هدفمان اصلاح تکنیک است
  • اتفاق ویژه در رختکن تیم ملی به افتخار کاپیتان