Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@12:35:40 GMT

فهرست سیاه روسیه برای کانادا

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۷۵۹۸

وزارت خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه از گنجاندن نام ۹ شهروند کانادایی در فهرست سیاه این کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  وزارت خارجه روسیه با اعلام اینکه نام ۹ شهروند کانادایی به دلیل سیاست‌های «ضد روسی» دولت کانادا در فهرست سیاه این کشور قرار گرفته‌اند، بر آمادگی مسکو جهت توسعه روابط با اُتاوا بر مبنای احترام متقابل تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این تصمیم در پاسخ به «تحریم‌های غیرقانونی» گرفته شده که دولت کانادا در ۲۴ اُم مارس ۲۰۲۱ به بهانه آزار و اذیت ادعایی «آلکسی ناوالنی» منتقد سرشناس روس علیه شماری از شهروندان روسیه وضع کرده است.

طبق این فهرست سیاه، افرادی که از ورود به خاک روسیه برای مدت زمان نامحدود منع شده‌اند عبارتند از: «دیوید لامیتی» وزیر دادگستری و دادستان کل کانادا، «جودی توماس» معاون وزیر دفاع ملی، «آن کِلی» کمیسیونر خدمات تأدیبی، «برندا لوکی» کمیسیونر پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا» «مارسی سورکِس» مدیر اجرایی بخش امور سیاستگذاری و هیأت دولت، «دومینیک لی بلانک» وزیر امور بین دولتی، «مایکل رولئو» معاون وزیر ستاد مشترک دفاع، «برایان برنان» معاون کمیسیونر پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا و همچنین «اسکات بیشاپ» فرمانده قرارگاه اطلاعاتی نیرو‌های کانادا.

زاخارووا همچنین تأکید کرد که مسکو برای توسعه روابط با اتاوا بر مبنای احترام متقابل آمادگی دارد، «به ویژه با تأکید بر همکاری در حوزه‌های برخوردار از منافع مشترک همچون روابط تجاری، منطقه‌ای و حوزه شمالگان».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود: «به رغم احساسات ضدِّ روسی که از سوی بخشی از طبقه سیاسی کانادا و برخی از گروه‌های صاحب نفوذ در این کشور رواج یافته، روسیه همواره رفتاری گرم و همدلانه با مردم کانادا داشته است».   دولت اُتاوا در ماه مارس گذشته به بهانه «نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در روسیه» تحریم‌هایی را علیه ۹ شهروند روس وضع کرد؛ اقدامی که مقامات مسکو وعده تلافی آن را دادند. برچسب ها: وزارت خارجه ، روسیه ، شهروند کانادایی ، سخنگو ، تحریم ها ، کانادا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزارت خارجه روسیه شهروند کانادایی سخنگو تحریم ها کانادا وزارت خارجه روسیه فهرست سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین

چرنوگورنکو، معاون وزیر دفاع کانادا اعلام کرد به زودی پهپاد‌های» اسکای رنجر آر 70 SkyRanger R70 به اوکراین منتقل خواهد شد.

انتظار می‌رود، کی یف در تابستان امسال ۴۵۰ هواپیمای بدون سرنشین دریافت کند که برای انجام اقدامات لجستیکی و شناسایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در مجموع، کانادا قصد دارد ۸۰۰ فروند پهپاد از این دست ارسال کند.

پیشتر، بیل بلر، وزیر دفاع کانادا گفت که در صورت تحقق شرایط خاص، کانادا اعزام مستشاران نظامی به اوکراین را بررسی خواهد کرد، اما این شرایط هنوز وجود ندارد.

کانادا قبلا در قالب یک بسته کمک نظامی ۴۷ میلیون دلاری شامل گلوله‌های توپ، سامانه ارتباطات ماهواره‌ای، لباس‌های زمستانی و دوربین‌های هواپیما‌های بدون سرنشین به اوکراین ارسال کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه روسیه: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • دولت نجات ملی یمن : ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد بندر المخا شدند
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین