Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری پرکوهی| با انتخابات نزدیک می‌شویم، قرار است باری دیگر صندلی ریاست قوه مجریه میزبان یک مسؤول تازه‌ وارد شود تا پاسخگوی نیازهای مردم کشورمان باشد، این انتخاب در انتخابات ۲۸ خرداد ماه رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.

در این روزها اذهان مردم از تمامی اقشار درگیر نقد و بررسی عملکرد دولت‌های پیشین است، اینکه چه کردند، چه شد و کجاها چه کارهایی باید انجام می‌شد و نشد! در هر محفلی در خصوص انتخابات مطالبی رد و بدل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمی که درگیر معیشت و وضعیت بد اقتصادی هستند این روزها تنها دغدغه‌شان انتخاب فردی است که مدیر باشد و مدبرانه اوضاع را به نفع مردم تغییر دهد، شاید برخی ناامید و گله‌مند هستند و می‌گویند پس از انتخابات وضعیت تغییری نخواهد کرد.

الحق و الانصاف اگر کشور را در مقیاس کوچک‌تر درنظر بگیریم و برایش یک مدیر تعیین کنیم سپس عملکردش را بسنجیم می‌بینیم می‌توان پیشرفت‌ها را در بحث کلان گسترش داد، از این رو بد نیست به تشریح عملکرد یک مدیر موفق در یک مدرسه شبانه‌روزی در استان بپردازیم تا مشاهده کنیم وقتی یک مدیر می‌تواند همه نیازهای دانش‌آموزان یک مدرسه را برطرف کند ریاست قوه مجریه و یک عضو شورا یا ریاست مجلس خبرگان نیز با در دست داشتن آن همه اختیار و امکانات می‌تواند نیازهای مردم را برطرف کند.

*معرفی مدرسه برتر در بخش تولید در کشور 

خیلی دور نیست، در روستای تلمادره از بخش چهاردانگه ساری خودمان، مدیر مدرسه شبانه‌روزی متوسطه دوم با نام "المهدی" توانست با مدیریتی صحیح پاسخگوی نیازهای داخل و بیرون از مدرسه دانش‌آموزان باشد.

حسینعلی محمدی مدیر با سابقه این مدرسه  در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، می‌گوید؛ از سال ۱۳۸۹ که مدیر این مدرسه شدم، با در اختیار گرفتن همه تجربه‌ام سعی کردم دست به اقدامی نو بزنم، تا جایی که در سال گذشته در برنامه مدرسه ایران در مورد تعلیم و ترییت حرفه‌ای اقتصادی برای کسب درآمد و تولید شرکت کرده و این مدرسه به‌عنوان مدرسه برتر معرفی شد.

*استفاده مفید از ۲/۵ هکتار زمین کویری مدرسه 

وی اضافه کرد: از آنجایی که مدرسه شبانه‌روزی المهدی دارای ۲.۵ هکتار مراتع خالی بود، با خودم گفتم برای تامین هزینه‌های جاری و داخلی مدرسه از محل درآمد همین مدرسه با کمک دانش‌آموزان داخل زمین‌های خالی نهال درختان میوه از قبیل؛ گیلاس، صیفیجات و سبزیجات بکاریم، همچنین در یک بخش از دیگر به پرورش طیور و مرغ بپردازیم، از این رو آغاز به‌کار کردیم.

آقای محمدی ادامه می‌دهد؛ سپس در میدان حاضر شدیم، با استفاده از ظرفیت ۱۹۷ دانش‌آموز هنرستانی رشته فنی و حرفه‌ای و نظری کار کاشت انجام شد، در کنارش یک زمین فوتبال برای ورزش آماده کردیم، همانطور که می‌دانید منطقه تلمادره یک منطقه کویری است ولی خوشبختانه آب موجود است، بالاخره درختان بهبار نشستند و ما با فروش محصولات و همچنین استفاده از محصولات در آشپزخانه مدرسه کمک شایانی به اقتصاد مدرسه و همچنین معیشت دانش‌آموزان کردیم.

*وقتی تلفیق تجربه و مدیریت نتیجه می‌دهد

این فعال فرهنگی با سابقه ۲۷ ساله، بیان می‌کند؛ کم کم بیشتر فضای راکد و خالی مدرسه پر شد از درختان و گیاهان، تا جایی که یکی از دانش‌آموزان با گرفتن ایده از این کار، در روبروی درب ورودی مدرسه با عرق‌گیری محصولات و فروش در خودروی شخصی توانست کسب و کار موفقی راه‌اندازی کند.

وی می‌گوید؛ اوضاع خوب بود تا اینکه به شیوع ویروس کرونا برخورد کردیم، کرونا برای ما بحرانی غیرقابل پیش‌بینی بود که می‌توانست با تعطیلی مدارس کمبود نیروی کار و مشکلات دیگری را رقم بزند، وقتش رسیده بود که مدیریت کنیم از این رو وقتی از آذر ماه سال گذشته آموزش‌ها غیرحضوری اعلام شد، از دانش‌آموزان خواستم به‌صورت شیفتی و نوبتی در انجام کارهای باغ همکاری کنند.

*احداث استخر آب و استخر ماهی قزل‌آلا

آقای محمدی همچنین از اجرای ایده جدید خبر داده و می‌گوید؛ در شرایط کم‌آبی از ذخیره آب ۶۰۰ هزار لیتری استخر مدرسه که احداث کردیم برای آبیاری باغ استفاده می‌شود، همچنین تصمیم گرفتم، یک استخر پرورش ماهی قزل‌آلا راه‌اندازی کنم که با موفقیت انجام شد.

مدیر مدرسه المهدی تلمادره خاطرنشان می‌کند؛ رابطه دانش‌آموزان با من رفاقتی است، در مدرسه سالن ورزشی داریم، این رفاقت موجب می‍‌شد احساس نکنند آقا بالاسر دارند، راحت بیل به دست می‌گرفتند، از این جهت با رغبت پای کار می‌آیند، کار می‌کردند کمک می‌کردند این حس نوع دوستی کمک کرد تا توفیقی بزرگ حاصل شود.  

گفتنی است؛ این مدیر پرتلاش که ساکن مرکز استان است، سه سال دیگر بازنشسته می‌شود و این مدرسه با امکانات فراوان را به مدیر دیگر و البته دانش‌آموزان می‌سپارد حال باید دید مدیر بعدی باغبانی بلد است یا خیر.

مدرسه المهدی تلمادره در حال حاضر حدود ۵۰ دانش‌آموز دارد و یکی از مدارس معین برای روستاهای اطراف است که در سال تحصیلی ۱۳۹۹ـ ۱۴۰۰ به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش تعداد دانش‌آموزان و تعطیلی مواجه شد، ولی این مدیر زحمت‌کش همواره در میدان و مشغول رسیدگی به باغ، استخر و سایر امکانات مدرسه بوده است‌.

به گزارش فارس؛ شاید مقایسه مدیر یک مدرسه با مدیر بانفوذ یک مملکت چندان کار درستی نباشد، ولی اصل کار مدیریت صحیح است، وقتی می‌توان حیاط یک مدرسه کویری را به باغی پر از محصولات کشاورزی و دامی تبدیل کرد می‌توان جامعه با این وضعیت نابسامان را نیز سامان بخشید به شرط یک‌دلی و همراهی مردم و مسؤولان!


انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینعلی محمدی دانش آموزان یک مدرسه یک مدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح پاکسازی محدوده شهری از زباله‌های پلاستیکی با حضور دانش آموزان دختر مدرسه معصومه قم اجرا شد.

پویش پاکسازی محدوده شهری از زباله‌های پلاستیکی در ورودی جاده روستای کوه سفید قبل از میدان ۷۵ با حضور ۳۰ دانش آموز مقطع متوسطه اول مدرسه معصومیه، کارمندان و و ماشین آلات و دستگاهاای عمرانی پسماند انجام شد.

شریفی هدف از اجرای این پویش را آگاهسازی مردم از عواقب خطرناک رهاسازی زباله‌ها در محدوده شهری عنوان کرد و گفت: رهاسازی زباله‌ها خطر جدی برای حیات آب، خاک، پوشش گیاهی درختان و حیوانات است.

دوم تا ۸ اردیبهشت هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • تبدیل مددگیرنده به مددکننده راهبرد موفق کمیته امداد
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم