Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: راهکار بهبود نظام مدیریتی کشور، پیاده‌سازی الگوی حکمرانی خوب است؛ یعنی مدل حکمرانی که در آن، کیفیت رابطه متقابل بین شهروندان و حکومت، توام با مشارکت، حاکمیت قانون و پاسخگویی باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حامد علی زاده، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس، در نشست انتخاب سیزدهم که با محوریت «گفتمان و برنامه‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری» از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: راهکار بهبود نظام مدیریتی کشور، پیاده‌سازی الگوی حکمرانی خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی مدل حکمرانی که در آن، کیفیت رابطه متقابل بین شهروندان و حکومت، توام با مشارکت، حاکمیت قانون، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، اجماع‌سازی، عدالت و انصاف، کارایی و اثربخشی و پاسخگویی باشد.


علی زاده در رابطه با شخصیت امام (ره) بیان کرد: امام شخصیّتی والا داشت؛ اگر فردی بخواهد در ابعاد مختلف زندگی رشد کند و باعث رشد و پیشرفت دیگران شود باید خود را به شخصیت امام نزدیک کند. امام (ره) انسانی کامل، بزرگ، باعظمت، جامع الشرایط بود و از همه‌جهت یک شخصیّت برجسته و ممتاز برای الگو گیری محسوب می‌شود.

 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیح دانشجویی استان فارس با شرح خط فکری امامین انقلاب، اظهار داشت: با مرور نظام فکری امامین انقلاب مشاهده می‌کنیم که همواره بر مشارکت حداکثری تاکید ورزیده اند؛ زیرا حماسه سازی مردم، قطع نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور خواهد شد؛ حضور ملی و پشتوانه مردمی را از نظام به نمایش می‌گذارد و دشمنان را ناامید می سازد و آثارش را در نوع مواجهه مستکبران دیده و می‌بینیم و این حضور مردمی است که نظام و انقلاب را بیمه خواهد کرد و در قدم بعدی و مکمل و مقوم این مسئله، انتخاب اصلاح می‎باشد.

 

وی افزود: حضور مردم در انتخابات برای کشورمان قدرت محسوب می‌شود و در واقع هر چه مشارکت بیشتر باشد در مقابل دشمنان و بدخواهان بازدارندگی بیشتری خواهیم داشت؛ بنابراین چنین موضوعی نقطه امیدی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. و ایران قوی به حمایت مردم نیازمند است که با هیبت بتواند جلوی زورگویان قد علم کند و کشور را به سمت تحول داخلی و خارجی سوق دهد.

 

این فعال دانشجویی سیاست زدگی را از چالش‌های نظام اداری دانست و بیان داشت: یکی از چالش‌های نظام اداری ما سیاست زدگی مدیران است. به این معنی که با دخالت غیرسازنده نظام قدرت و سیاست در دستگاه مدیریتی کشور، افرادی وارد بدنه مدیریتی کشور می‌شوند که با معیارهای سیاسی انتخاب و گزینش می‌شوند نه معیارهای شایستگی.

 

علی زاده در ادامه گفت: فساد اداری، از دیگر پیامدهای منفی سیاست‌زدگی در اداره کشور است و تا زمانی که بین فعالیت های اداری و سیاسی مرز مشخصی ایجاد نگردد در همین شرایط نابسامان خواهیم ماند و استمرار این شرایط موجـب کـاهش اعتبـار اجتمـاعی و حیثیـت نظام اداری، از دست رفتن اعتماد و احتـرام مـردم نـسبت بـه نهادهـای حکومتی و دستگاه‌هـای اداری و همچنـین منجـر بـه ایجـاد و افـزایش بیگانگی و فاصله بین نظام و مردم می‌شود.

 

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز پیاده سازی حکمرانی خوب را راهکار برون رفت از مشکلات برشمرد و گفت: یکی از مهمترین راهکار‌ها و راهبرد‌های برون رفت از این وضعیت جهت بهبود نظام مدیریتی و اداری کشور، پیاده‌سازی الگوی حکمرانی خوب است. یعنی مدل حکمرانی که در آن، کیفیت رابطه متقابل بین شهروندان و حکومت، توام با مشارکت، حاکمیت قانون، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، اجماع‌سازی، عدالت و انصاف، کارایی و اثربخشی و پاسخگویی باشد. و این مهم با حضور نسل جوان مؤمن-انقلابی و پُرانگیزه، به سرانجام خواهد رسید.

 

وی در خاتمه بیان کرد: ادامه این مسیر ارزشمند و پرافتخار، به همّت، تلاش، جهاد، سرعت عمل و ابتکار جوانان بستگی دارد. اینکه ما به سمتی برویم که در دولت جدید، مدیران جوان، اندیشمندان جوان، کنشگران جوان، در همه‌ی میدان‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی نقش آفرینی داشته باشند و با تکیه بر هویت و تمدن ایرانی-اسلامی خود در عرصه‌های مختلف زیر بار مسئولیت بروند و کشور را به سمت بالندگی و پیشرفت حرکت بدهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری بسیج دانشجویی نامزدهای انتخاباتی بسیج دانشجویی نظام مدیریتی مدیریتی کشور علی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین طرح مقاوم‌سازی نظام ارزی کشور در مجلس


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از خانه ملت محسن زنگنه با بیان اینکه در طول سال ۱۴۰۲ کار کارشناسی برای تدوین این طرح مدنظر قرار گرفت، بیان کرد: به دلیل اینکه روند افزایش قیمت ارز به نوعی در سال ۱۴۰۲ و سال‌های بعد پیش بینی می‌شد، «طرح مقاوم‌سازی نظام ارزی کشور» با هدف ثبات بخشی به قیمت ارز، بدون فرآیند‌های دستوری مد نظر قرار گرفت.

زنگنه تصریح کرد: ما معتقدیم همانند بازار پول و بازار سرمایه که برای کنترل و ثبات بخشی به آن، ابزار‌هایی وجود دارد، در بازار ارز هم ابزار‌هایی وجود دارد که متاسفانه در نظام ارزی کشور خیلی از آن استفاده نمی‌شود، به واقع عدم کنترل و ثبات بخشی بازار ارز یا ما را با رها شدگی این بازار و یا با تصمیمات خلق الساعه درباره این بازار مواجه می‌کند که این امر می‌تواند بازار ارز را دچار مشکل کند.

وی با بیان اینکه «طرح مقاوم‌سازی نظام ارزی کشور» چند ویژگی مهم دارد، تاکید کرد: نخست اینکه در این طرح به بازار غیررسمی ارز توجه شده است لذا ما معتقدیم تا زمانی که سیاست گذاران به بازار غیر رسمی ارز توجه نکنند ما فرآیند افزایش قیمت ارز را شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما برای نخستین بار در این طرح، بازار غیررسمی ارز را به نوعی به رسمیت شمرده و به آن توجه کرده ایم. همچنین در این طرح به واقعیت‌های جامعه اعم از میل مردم به تبدیل منابع ریالی شان به ارز در هنگام تورم به عنوان یک اصل نگاه کرده و آن را قبول کرده ایم. همچنین ما این موضوع را تبدیل به فرصت کرده و سعی کردیم برای آن تصمیم گیری کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به پیش بینی در زمینه تعیین مشوق‌های ارزی در طرح مذکور بیان کرد: در این طرح در زمینه مشوق‌های ارزی تصمیماتی اخذ شده، همچنین در این طرح در زمینه حذف نرخ‌های متعدد ارز و تمرکز بر نرخ ارز واحد احکامی پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در این طرح احکامی درباره بالا بردن انگیزه صادر کنندگان برای بازگرداندن ارز و همچنین افزایش صادرات پیش بینی شده است. البته در این طرح تلاش شده با حذف ارز‌های متعدد در بازار به نحوی عطش تقاضا برای ارز و واردات را کنترل شود.

دیگر خبرها

  • بی سوادی سیستمی، بحران حکمرانی کشور
  •  بی سوادی سیستمی، بحران حکمرانی کشور
  •  بی سوادی، بحران حکمرانی کشور
  • راهکار‌هایی برای تقویت حکمرانی ریال
  • ضرورت تلاش نهاد‌های حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • تقویت سازوکارهای نظارتی بر کاهش پرونده‌های معوق موثر است
  • ضرورت تلاش نهادهای حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد/ ما منطقه امن می‌خواهیم/ باید خودانتقادی را آغاز کنیم/ کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
  • روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد /باید خودانتقادی را آغاز کنیم /کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
  • تدوین طرح مقاوم‌سازی نظام ارزی کشور در مجلس