Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:09:47 GMT

هرمزگان در روزهای آینده گرم‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۸۵۷۶

هرمزگان در روزهای آینده گرم‌تر می‌شود

کیانوش عارفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت سامانه مانسونی موجب شده افزایش ابر و ابرناکی بیشتری در جو هرمزگان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بادهای جنوب شرقی که از سمت دریا می وزند به همین دلیل باعث بالا رفتن رطوبت هوا شده و در نتیجه ساعات آفتابی و شدت تابش نور خورشید درحال حاضر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بنابراین در روزهای آینده به دلیل کاهش فعالیت مانسونی از یک سو آسمان هرمزگان صاف خواهد شد و از طرف دیگر جهت وزش باد تغییر می‌یابد و در نتیجه آن هوا خشک‌تر می شود، بنابر این هم شدت آفتاب و هم دمای هوا افزایش خواهد یافت.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان داشت: ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در روز جاری با ادامه‌ی فعالیت سامانه مونسونی در این استان، پیش بینی می‌شود.

عارفی خاطر نشان کرد: ساکنان مناطق ساحلی تنگه ی هرمز و دریای عمان بر اساس پیش بینی انجام شده در ساعت‌های صبح تا ظهر شاهد افزایش ابر و وزش باد شدید جنوب شرقی ومواج شدن دریا خواهند شد و در ساعت‌های بعد از ظهر از میزان سرعت وزش بادهای جنوب شرقی  کاسته خواهد شد.

وی عنوان کرد: شرایط بارش‌های رگباری همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب مهیا می‌شود.

وی یادآور شد: انتظار افزایش نسبی دما به تدریج از روز چهارشنبه تا پایان هفته‌ی جاری می‌رود که در این مدت در مناطق غربی جزیره لاوان افزایش سرعت وزش باد شمال غربی موجب متلاطم شدن خلیج فارس خواهد شد.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان ابراز داشت: شناورهای سبک با توجه به مواج بودن دریا، تا ساعت‌های ظهر از تردد خودداری کنند و تمهیدهای لازم در بندرهای مرکزی و شرقی این استان بکار گرفته شود.

عارفی اضافه کرد: افراد با توجه به احتمال تقویت سامانه ی مونسونی و وقوع رگبار و رعد وبرق، از قرار گیری در حریم رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات، به ویژه در منطقه بشاگرد خودداری کنند.

برچسب‌ها اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان هرمزگان بندرعباس خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان هرمزگان اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان هرمزگان بندرعباس خلیج فارس وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آینده رژیمِ صهیونیستی در مستند «خراش»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند با بررسی چالش‌های سیاست خارجی رژیم صهیونیستی و تعارضات آن باکشورهای منطقه و جهان به تبیین انزوای رو به رشد رژیم صهیونیستی در عرصه بین الملل می‌پردازد.

مستند ۲۵ قسمتی «خراش» شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۱ پخش و روز بعد ساعت ۵ صبح و ۱۲:۳۰ از شبکه افق تکرار می شود.

با محوریت بررسی تهدیدهای صهیونیسمِ بین الملل و چالش‌های این رژیم برای تمامی‌کشورهای جهان شنبه تا دوشنبه حوالی ساعت 21از شبکه افق سیما روانه آنتن می‌شود.

خراشِ صهیونیسم بر نهادهای بین المللی، آمریکا، اروپا، افریقا، کشورهای جهان اسلام، ایران قبل و بعد از انقلاب، پیش‌بینی‌های شخصیت‌ها و نهادهای مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی و دینی از ملل مختلف درخصوص فروپاشی این رژیم، شناسایی نقش رژیم صهیونیستی در حمایت از فرقه‌های افراطی در خاورمیانه، بررسی فواید فرو پاشی اسرائیل و برقراری نظم، امنیت و صلح برای جهان، از جمله موضوعات این مستند است.

ا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • بررسی آینده رژیمِ صهیونیستی در مستند «خراش»
  • سامانه بارشی جدید بارشی در استان زنجان حاکم می شود
  • محور کرج - چالوس طی ۲ روز آینده از ساعت ۹ تا ۱۵ مسدود می‌شود
  • پیش‌بینی آب‌وهوای تهران طی روزهای آینده
  • محور کرج -چالوس طی ۲ روز آینده از ساعت ۹ تا ۱۵ مسدود می‌شود
  • محور کرج -چالوس در ۲ روز آینده از ساعت ۹ تا ۱۵ مسدود می‌شود
  • ثبت‌نام برای ترمیم نمرات کنکور در روزهای آینده