Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@02:22:35 GMT

«جرقه فتنه» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۸۸۸۴

«جرقه فتنه» منتشر شد

کتاب «جرقه فتنه» شامل خاطرات و تاریخ‌نگاری کریم بقرادونی به‌تازگی با ترجمه وحید خضاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی، کتاب «جرقه فتنه» شامل خاطرات و تاریخ‌نگاری کریم بقرادونی به‌تازگی با ترجمه وحید خضاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کسی اهل دنبال کردن خبرها باشد، حتما درباره کشور کوچک ولی پراهمیت لبنان و اوضاع سیاسی «همیشه آشفته» این‌کشور و نبرد محورهای مختلف جهانی بر سر این کشور مطالب زیادی شنیده و می‌شنود و از نقش راهبردی آن (چه برای جبهه مقاومت و چه برای جبهه ضدمقاومت) خبر دارد. چندی پیش هم که باز اوضاع سیاسی لبنان با انفجار بیروت و استعفای دولت و بعضی تظاهرات‌های خیابانی به هم ریخته بود و حالا از آمریکا گرفته تا فرانسه برای تسلط بر این کشور به میدان آمده‌اند و در مقابل، جریان مقاومت هم تلاش دارد اهداف آنها را ناکام بگذارد.

اما جریان‌های سیاسی که امروز در لبنان در مقابل هم صف کشیده‌اند و شخصیت‌هایی که هر کدام برای محقق کردن هدف خاصی تلاش می‌کنند و صف‌بندی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی‌ای که در این کشور به چشم می‌خورد ریشه در حوادث سال‌های پیش و خصوصا حوادث سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ (و از همه مهم‌تر سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸) دارد؛ سال‌هایی که شاهد تحولات چشم‌گیر سیاسی در جهان و منطقه و لبنان بودیم و امروزِ لبنان، جلوه‌ای از تحولات آن روزهاست.

از فوت حافظ اسد و انتخاب بشار اسد به ریاست‌جمهوری سوریه و حوادث ۱۱ سپتامبر و اشغال افغانستان و عراق گرفته تا قطعنامه ضدسوری ۱۵۵۹ و ترور رفیق حریری و ترورهای زنجیره‌ای سیاسی در لبنان و تظاهرات‌های عظیم ۸ مارس و ۱۴ مارس و عقب‌نشینی ارتش سوریه از این کشور و جنگ ۳۳ روزه و قطعنامه ۱۷۰۱ و تحولات دیگری که همگی در کنار هم، ریشه اوضاع فتنه‌گون لبنان را شکل داده‌اند.

کتاب «جرقه فتنه» خاطرات و تاریخ‌نگاری کریم بقرادونی است که خود در آن دوران، مشاور رئیس‌جمهور لبنان (امیل لحود) بوده و ضمن رهبری یکی از احزاب بزرگ مسیحی لبنان (حزب کتائب) و حضور مستقیم در جریان حوادث، به اسناد مهمی نظیر صورتجلسات هیئت دولت نیز دسترسی داشته و حاصلِ بخشی از مشاهدات و مطالعاتش، همین کتاب است.

بقرادونی گرچه در جوانی در حزب کتائب فعالیت داشته و خود تا همین سال‌ها نیز رئیس این حزب بود، اما حزو منصف‌ترین مورخین و سیاستمداران لبنانی است و تحلیل‌ها و مواضع منصفانه‌اش امروز به جریان مقاومت نزدیک است. به همین‌دلیل آثار او جزو بهترین و قابل اعتمادترین آثار تاریخی درباره تاریخ معاصر لبنان به شمار می‌روند.

این‌کتاب با ۳۷۶ صفحه و قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر شده است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: جرقه فتنه انتشارات شهید کاظمی کتاب جرقه فتنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» سروده سعیده موسوی زاده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده ۳۵ شعر طنز است.

موسوی‌زاده اهل مشهد است و سابقه طولانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد و در این کتاب به سراغ سروده‌هایی برای بزرگسالان رفته است. این کتاب شامل اشعار طنز با عناوین مختلف اجتماعی و فرهنگی است. در بخش‌های پایانی نیز موسوی‌زاده اشعار یک بیتی و دوبیتی را قرار داده است.

نویسنده در این کتاب با استفاده از شعر شاعران بزرگ و صنعت تضمین اشعار را سروده است.

در فرازی از اشعار این‌کتاب می‌خوانیم؛

«گرچه میدانم نمی‌آیی، ولی هر دم ز شوق
میزنم تق تق به در، در را خودم وا می‌کنم»

این کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6086706 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد