Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد میناب گفت: ۲۶۰ نفر درخت خرما در مرحله نخست اجرای مرکز تحقیقات کشاورزی این دانشگاه کاشته شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزارى دانشجو، باقر بارانی‌نیا، رئیس دانشگاه آزاد میناب گفت: در مرحله نخست اجرای مرکز تحقیقات کشاورزی این واحد دانشگاهى اقدام به کاشت ۲۶۰ نفر درخت خرما شده است.


بارانى نیا افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی با بهره‌گیری از تحقیق و مطالعات حوزه پژوهش دانشگاه و با استفاده از توان علمی اعضای هیئت علمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه آزاد میناب ادامه داد: فاز دوم این مرکز در نیمه دوم امسال با اجرای کاشت درختان گرمسیری در برنامه خواهد بود و با استفاده از دانش علمی این مرکز تحقیقات مدیریت می‌شود.

وى بیان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی می‌تواند با مطالعه و بررسی روش‌های نوین و علمی روی درختان گرمسیری، آفت‌ها و موانع را شناسایی و با ارائه راه‌حل‌های مناسب به کمک باغداران منطقه بیاید و روی درختان مشکلات را بررسی و به حل آن بپردازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد میناب کاشت نخل مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، اسماعیل عجم با بیان این خبر گفت: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند.

وی افزود: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تأمین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهم‌نامه ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود.

این مقام مسؤول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند.

ضمناً در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متأهل

عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاه‌ها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

کد خبر 6085169

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تحقیقات مسئله‌محور در مسیر موفقیت/ امیدها به رشد درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آباده افزایش یافت
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • ارائه تازه‌ترین دستاورد‌های پژوهشی در زمینه تولید گندم
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم